Mangler energi ??? {{forumTopicSubject}}
Hej det er sådan når jeg rider min pony pige skal jeg virkelig drive på hende eller går hun
Jeg får undervisning men jeg må forsat gøre noget galt hun det mad som er anbefalet af Dyrelægen fordi hun er ( lidt overvægtig ikke meget )
Men mit problem er hun er ligeglad med sporer og pisk
Så jeg rider skiftevis en uge med og en uge uden nogle gange 14 dage uden men det gør at jeg føler at jeg sidder og hopper rundt på hende for at få den rigtige drift
Har jeg overvejer at skifte foder men til hvad ??? Og vil det hjælpe
Min underviser siger overgange og mange af dem da det er der hun falder meget bagud men synes ikke det virker så meget efterhånden derved synes min underviser også det er mærkeligt at hun falder så meget bagud
Jeg rider vekslende ridning i hverdage både skov , Ridebane og spring
Og springning er der ingen problemer overhoved og trave stærkt i skov kan vi også men så snart jeg kommer på en Ridebane så no no- så starter vi forfra
Af foder for hun minivit 15 stk og ca 400gr lucerne fordel på tre måltider og 5 kg wrap
maj 2007
Følger: 38 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 391
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 263
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
5 kg wrap er ikke ret meget. Og 15 stk minivit? Det lyder voldsomt i mine øre, hvis det er dem jeg tænker på er doseringen ca. 1 minivit bolche pr. 100 kg hest.
Og evt. Hav en lang periode uden bane ridning - måske din hest ganske enkelt prøver at fortælle dig at den keder sig på banen (;
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 100 Heste: 9 Emner: 3 Svar: 33
sep 2006
Hun har næsten lige stået en 1 og en halv uge grundet af eksamen hvor hun kun er blevet redet 1 maks 2 gange som den ene var skridt tur i skoven og den anden dressur
Men hun har været sådan siden jan. Tror jeg men startede først med dette foder i april
sep 2006
Men hun spiser ikke så meget halm og får heller ikke så meget men hun er meget vild med det der halm smul
Skal hun mund så stadig have to gange dagligt af 4,5 kg hø ?
Jeg kigget lidt på noget foder besterly olymic som har høj energi og olie og det har jeg læst skulle være godt men kender det ikke ? Gør i ?
jan 2007
Kender ikke fodret men derfor kan det jo godt være lige det din hest har brug for, og da der er olie i giver det en positiv energi. så bare prøv det.
sep 2006
Ja også er der nogle som skriver elektrolytter men er det mere salt ? Og hvis de sveder meget ??
jan 2007
sep 2006
Mangler energi ???