{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Min fuldstændig umulige unghest.. {{forumTopicSubject}}

Er nu også blevet halv farlig!

Nu har jeg efterhånden haft et par problemer med Sunspot. Men nu var det endelig begyndt at gå godt! Troede jeg..
Nu har hun så fundet på at stejle og sparke ud efter mig, når jeg trækker hende på fold!
Må indrømme at jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal gøre denne gang. Det bliver ikke til særlig meget jordtræning, da jeg har ca. samme problem der.

Nogle gode råd? Er så træt af at der ikke er noget der fungerer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min fuldstændig umulige unghest..
  • #1   27. apr 2013 Hvordan er hun når du fodre på folden?

  • #2   27. apr 2013 Hun holder sig lidt væk.. Hun ligger nederst i hierarkiet. Så deler altid høet op i flere bunker så der også er til hende smiley

  • #3   27. apr 2013 Hvad med at få en træner på banen? En der kan observere jeres dagligdag og komme med input?
    Det andet der, lyder alt for farligt!


  • #4   27. apr 2013 Hovedtøj på så hun nemmere at styre og longetov i og drej hende rundt hver gang hun gør det hav evt noget med i hånden hun har respekt for .
    Ved jordtræning gør det samme og brug godbidder eller bare foder til at gi når hun gør det du vil have hende til og ros hende så kan det hjælpe på hun søger ros og godbid frem for det negative. Og så ellers en fast konsekvent hånd for at fortælle hende det dig der er bos og ikke hende


  • #5   27. apr 2013 Prøv evt at få en til at filme der hvor der problemer så det nemmere Se de evt problemer

  • #6   27. apr 2013 Jeanette: Har desværre bare ikke penge til det.. Undervisning i jordtræning koster jo helt vildt!

    Rikke: Hvis jeg skal til at stå og tage det af ude på folden, så begynder hun at kaste sig rundt igen..
    Bruger også godbidder, men desværre gør det bare at hun bider efter mig under træning.


  • #7   27. apr 2013 Kan prøve at tage hende med ud idag og filme det. Kan lægge det herind hvis der er nogle der gerne vil se det? smiley

  • #8   27. apr 2013 Prøv at filme det, det ville være en stor hjælp! smiley

    En der måske kan hjælpe, og som er ret billig, er hende her: http://www.hestegalleri.dk/bruger/87419-line_m
    Mange Akademiske undervisere kan også en del fra jorden af, men det er selvfølgelig op til den enkelte, om de vil arbejde med problemer som dette. Men prøv at skriv til hende smiley


  • #9   27. apr 2013 Tak smiley

    Vil se om jeg kan få filmet noget idag!


  • #10   27. apr 2013 Hvad med en hingstekæde så der ikke så meget man skal tage af

  • #11   27. apr 2013 Kan prøve. Er bare bange for at hun hidser sig mere op, jo mere jeg har fat i hende..

  • #12   27. apr 2013 Vil gerne se en video.... Og det behøver ikke at koste det vilde at få en træner ud et par gange til at give dig nogle værktøjer at arbejde med.. smiley

    Ingen hingstekæde som udgangspunkt, det er sjældent smart at påføre smerte i disse situationer... Det handler højst sandsynligt om misforstået signaler mellem hest og ejer og dermed en hest der tager styringen, det behøver dog langt fra at betyde der skal tys til hårdere metoder...


  • #13   27. apr 2013 Puuh, du lyder som én der ku' ha' brug for noget supervision fra en med mere erfaring og stor hesteforståelse.
    Det er aldrig sjovt, når det går i kage, og man ikke kan finde en løsning på det hele.

    Et ekstra sæt øjne, som kan se og vurdere, hvor du laver fejlene. Det er mit bedste bud.


  • #14   27. apr 2013 Hvis du har råd, ville jeg tage Shane Mosele som hestetræner han e super dygtig! smiley Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg ville under alle forhold få noget proffesionel hjælp til hesten hvis jeg var dig...

    Men ud fra det du beskriver virke det som en hest uden den store selvtillid, du siger hun er nederst i hierakiet og at hun stejler og sådan kan godt være usikkerhed fra hendes side, derfor er det vigtigt at du er helt fattet, men det er jo svært når man elv skal passe på ikke at få en hov i hovedet, det er derfor at jeg ville investere i at få en hestetræner ud smiley


  • #15   27. apr 2013 Jeg ville få tjekket hende ud af en dyrlæge/kiopraktor ..

    For et par uger siden begyndte Hulder at stejle op ad mig (vi gik bare rundt på ridebanen) og ugen efter stod han nede i Ansager - halt, forøget antal hvide blodlegemer og med 42 i feber. Havde vi ikke fået ham op at stå og ind i traileren (han kunne slet ikke holde balancen eller gå - men blev bare ved med at lægge sig i boksen) ville dyrlægen have været forbi og aflive ham.

    De fandt aldrig ud af, hvad der var galt, men det var meget sandsynligt, at han kunne være blevet sparket på folden og evt. vredet om. Der gik godt nok et par dage før han stod halt og med feber efter stejle-episoden, men det var det samme lår/ben som han havde virket en smule øm på, som dyrlægen også fandt noget på.


  • #16   27. apr 2013 Simone: Puha, håber da ikke det er sådan noget. Men tror nu ikke det er det. Det er ikke noget nyt at hun stejler når hun ikke får sin vilje, det plejer bare ikke at være når jeg trækker hende på fold..

  • #19   27. apr 2013 Jeg ved jo, at du har haft Katrine til at hjælpe med hende før, så hvad med at få hende til at hjælpe igen :)? Nu er det jo ikke lige jordtræning hun træner i, så vidt jeg lige ved, men hun er jo god til de der "problemheste" smiley

  • #20   27. apr 2013 Okay, for nogle heste der er "fremme i skoene" kan også nemt gå hen og blive agrasive når der kommer mad.;)

  • #22   28. apr 2013 har du prøvet at få en anden til at trække med hende når hun skal på fold?? hvis hun også gør det med en anden....er jeg sikker på det er mangel på respekt...og hvis det er skal du få det stoppet ellers er det alt for farligt..:-/ du skal være føre ´hesten´ når du har hende i hænderne ..:-)
    nu kender jeg jo ikke dig eller din hest og ved jo ikke om hun har være udefor noget skidt i sit liv...så mit svar er hvis din hest IKKE har været udefor noget skidt...;-)


Kommentér på:
Min fuldstændig umulige unghest..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce