1.432 visninger
|
Oprettet:
Overvægtig / oppustet {{forumTopicSubject}}
Er det normalt at en araber har sådan lidt mave? Han får det samme, som dengang vi kom til stedet. Så foderet er der ikke ændret i, og han går på jordfold. Han står ikke på halm, da han bliver utrolig oppustet af det.
Men her på det sidste har jeg lagt mærke til at han ser meget oppustet og tyk ud, og det plejer han kun være på sommergræs. Undre mig lidt over hvorfor? Kan der være noget med maven..
Har før haft dyrlæge ude, da han stod på halm, og hun sagde at det kunne klumpe lidt i tarmene på ham. - Men han står jo ikke på halm mere. Han plejer bare at være så fin i stand, men pludselig er han, ja næsten fed!
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 14
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 40 Svar: 252
okt 2008
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 686
Han er 10. Lige pt. Er han tyk, og som de andre siger, så ligner han en der skal fole. Utrolig oppustet mave.
Han får roepiller 2 gange om dagen og tilskudsfoder til aften. Wrap 3 gange dagligt.
Og absolut intet på folden udover hvis de får lidt wrap derude nogle dage
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 27
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 40 Svar: 252
Men ja, gødningsprøve vil være en god ide.
Og så tænker jeg lidt om ikke han kunne have en masse sand i tarmene når han går på jordfold....de piller i jorden og får jord og sand ind og det kan ophobe sig i kilovis i tarmene, da de ikke kan komme af med det.... Det kan give oppustethed og i værste fald svær kolik....
Prøv at give ham loppefrø en periode...
Læs mere her, også om hvordan du kan tjekke hestepærerne
(link fjernet)
apr 2007
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 2 Svar: 25
okt 2008
Han er pæn i huld alle andre steder end på maven. Hals, bagparti osv er lige som det skal være. Kan evt. tage billeder imorgen
Nej, tandkødsfarve har ikke ændret sig.
Når vi snakker foder, så får han b.la. roepiller, som han har fået siden jeg købte ham i 2009. Også for han tidskudsfoder - men det har han fået siden august. Burde det så ikke være kommet før, hvis det var derfor?
Tak for alle svarene.
okt 2008
Roepiller er det foder de bruger herude på skolen, så det får han 2 gange dagligt. En halv skovl af de alm. foderskovle der Og de er helt opblødte i vand, efter min mening for meget.
Der bliver taget gødningsprøve i næste uge eller næste uge igen, hvor alle i stalden bliver tjekket.
okt 2008
Overvægtig / oppustet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside