Overvægtig/oppustet ?! {{forumTopicSubject}}
Jeg har tre ponyer, som alle er noget runde.
Dog er det værst med den hoppe jeg rider. De har en okay stor fold med græs, men det er ikke noget super højt græs eller lign. og de bruger meget tid på at stå at hænge i skyggen i deres læskur. Jeg er begyndt at undre mig over hvorfor det er som om min hoppe bare bliver større og større. Ikke meget, men det går bare ikke dne rigtige vej, så nu vil jeg prøve en lidt mere direkte slankekur.
Så vil høre om noget specielt foder elelr lign vil kunne hjælpe ?
Jeg har overvejet om der kunne være noget galt med hende ? og evt. de andre. Men nogen der har forslag til hvad det kunne være, og evt. andre symptomer jeg kunne kigge efter, inden jeg tilkalder dyrlæge ?!
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
sep 2006
Følger: 33 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 1.668
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Vi gør det at vores heste går på jordfold om natten, for som du siger står de i skygge om dagen - til gengæld går de hele natten og æder, for der er der hverken fluer eller stegende sol
Så, mit råd: Lad dem komme på jordfold om natten!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Men ja hvis der er græs og hun får sine vitaminer så vil jeg også som start sige orm. og ellers har i mulighed for det, så ja smid dem på jordfold nogle timer.
Men ellers så lad hesten være lidt tyk, hvis den skal tabe sig, er det jo egentligt bare og lade den arbejde mere
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 432
Problemet er blevet at hun er svær at motionere pga. at hendes sadel glider rundt på hende, og det er super træls at ride med.
Overvægtig/oppustet ?!