{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

For hurtigt?! {{forumTopicSubject}}

Hej, alle Hg'ere

Jeg har den skønneste hingeste plag, snart vallak som jeg så småt er begyndt at træne med. Ikke Sån seriøst men bare når jeg har tid og noget forskelligt fra gang til gang smiley men jeg begyndt her for en to måneder siden at indlongere ham, i starten i grimen hvor han fik blev strukket rundt så han fik en idé om hva det gik ud på, så rundt i en større og større volte men hver gang i trav fordi det var det han tilbud mig. Så begyndte at gi ham trensen på med grime udover bare så han vænnede sig til det. Så træk jeg primær rundt med ham i trensen for at vænne ham til trykket fra bidet hvilket han tog med stiv arm. Så tilbage i longen, men nu gik det helt galt... Han hoppede rundt og fik alle rykne i munden og jeg prøvede alt for i grimen var det intet heller ikk når jeg træk ham i trensen. Så en stod jeg og var lige hed at tude fordi alt så håbløst ud men så!!!
Han havde lige bukket rundt som en syg ko, og bang så gik han der pænt afslappet og langt ude i longen!!! Der var intet lige pludselig!! Jeg stoppede og næste dag ud igen ( det skal lige sige at det var første gang han fik to dage lige o træk med træning ellers er der altid gået 2-3 dage før jeg prøvede igen) og han gik igen afslappet og strækte halsen frem og ned en gang i mellem!!
Jeg tænkte at nu kunne jeg bruge tempo ned signalet som vi havde lært fra gå turen og frem signalet og der gik 2 sek også kunne han både skridte, trave, stoppe, og øge let i longen!!! Jeg var helt målløse!! Dette var i sidste uge i onsdag og trænede lidt i går med ham også det samme . Men lige pludselig så kom jeg til at tænke på om jeg gik for hurtigt frem?
Han bliver 2 til juni, men al træning sker i hans tempo, men han er så lærerig og villig at det bare er fløjet afsted!! Han får en longe pause nu, men i hvor lang tid synes i?

Han kan lige pt:
Gå på vej, han reagere ikk på noget heller ikk lastbiler. Trækker ham kun i grime og træktorv .
Longeres i skridt og trav, stoppe og øge, og går ud på volten når pisken peger på skulderen.
Ha longegjord på, og pony pude.
Står pænt på stald gangen og alt basis, løfte ben osv. Han elsker det godbider og gummi/ massage børsten!

Alt i alt en super cool og læreviljlig 2 års med et helt fantastisk temperament!! En af stald kattene kan hoppe frem og tilbage på ryggen af ham og halv væggen der er uden han vipper et øre!! Jeg er dybt imponeret!!! Jeg kan tage en presenning og ryste og pakke ham ind i og han går over helt uden problemer!!!

Er der måske noget andet jeg kan lave med ham, andre øvelser som kunne forberede ham på tilridning til næste år?
Hva laver du med din 2 års af øvelser?
Planen er at jeg sælger ham og er han den perfekte begynder/ første gangs hest

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
For hurtigt?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce