Du bliver aldrig for stor til en shetlandspony! :)

Du bliver aldrig for stor til en shetlandspony! :)

Medlemmer: 366
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Foder og hø/wrap Foder og hø/wrap

Hej folkens,

Hvad fodre i med og hvor meget hø / wrap giver i jeres? Jeg tænker på vinterperioden, sommerperioden er der jo græs smiley

Derudover er jeg også lidt interesseret i at høre hvordan i gør i overgangen fra hø og foder til græs og vitaminer?

Mvh
Nanna

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder og hø/wrap
  • #2   22. mar 2013 Jeg giver mine 5-6 kg tørt wrap tilsammen om dagen. De har adgang til halm/frøgræs hele døgnet, men spiser max en håndfuld pr dag. Så man må konstatere, at de er mætte nok. Derudover får Frederik 250 g leisuremix fra Brogaarden pr dag, Nipse-min nye minishetter får 200 g pr dag, og begge får en lille håndfuld alfa-a og et æble eller en gulerod.
    Når tiden til græs kommer, så starter jeg med at lade dem græsse 15 minutter i rabatten eller haven. Efter 1-2 uger kommer de en halv time på en lille indgræsningsfold jeg har i en halv time pr dag. Jeg giver mindre og mindre wrap og foder efterhånden som de går mere og mere på græs. Når de er oppe på en halv dag, så får de ikke længere foder, men har stadig adgang til lidt wrap i de timer, hvor de ikke går på græs.
    Denne måde har jeg benyttet i de 26 år jeg har haft hest, og det har altid fungeret. Har aldrig (7-9-13) haft en forfangen pony. smiley

• #3   22. mar 2013 Heidi: Okay det lyder meget som jeg har i tankerne smiley Går dine ponier på døgn græs om sommeren? Det kan mine nemlig ikke tolerere, så jeg er nødt til at nøjes med at have dem på græs en periode om dagen, sidste år gjorde jeg det at de gik på døgnfold på en fold med lidt græs (den har de også gået på hele vinteren så det er begrænset med græs på den, det er nærmest jord). og så lukkede jeg dem på fold nogle timer om dagen - som regel om eftermiddagen når jeg kommer hjem, for at der er mindst sukker i græsset. jeg har nogle mini shettere, så de kan jo ikke tåle så meget (det er de desværre bare ikke klar over)

• #4   22. mar 2013 Jeg har ikke haft min mini fyr så længe, så ved endnu ikke hvordan han skal fodres til sommer og hvor meget græs der er...

Men lige nu får han ca 300 g HorseLux Easy og 100 g (inden opblødning) HorseLux Fiberpellets. Evt. med lidt mash i. Og så har han fri wrap og hø, både ude og inde.

Han er en lille fyr på lidt over 80 cm og et sted mellem 2 og 4 år. Han er temmelig meget underernæret og skal tage på. Han er desværre også voldsomt kræsen, så han får det han vil spise. Deraf Easy'en...

• #6   25. mar 2013 Frederik har i alle de år jeg har haft ham gået på døgnfold. Min nye mini nipse har også ifølge gamle ejer. Han har heller aldrig haft problemer. smiley Frederik har altid været god til selv og sige stop. Også når han spiser wrap. Og nipse virker heldigvis ligesådan. smiley

Kommentér på:
Foder og hø/wrap

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce