Foder og hø/wrap Foder og hø/wrap
Hej folkens,
Hvad fodre i med og hvor meget hø / wrap giver i jeres? Jeg tænker på vinterperioden, sommerperioden er der jo græs
Derudover er jeg også lidt interesseret i at høre hvordan i gør i overgangen fra hø og foder til græs og vitaminer?
Mvh
Nanna
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 17
Når tiden til græs kommer, så starter jeg med at lade dem græsse 15 minutter i rabatten eller haven. Efter 1-2 uger kommer de en halv time på en lille indgræsningsfold jeg har i en halv time pr dag. Jeg giver mindre og mindre wrap og foder efterhånden som de går mere og mere på græs. Når de er oppe på en halv dag, så får de ikke længere foder, men har stadig adgang til lidt wrap i de timer, hvor de ikke går på græs.
Denne måde har jeg benyttet i de 26 år jeg har haft hest, og det har altid fungeret. Har aldrig (7-9-13) haft en forfangen pony.
jan 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 37 Svar: 72
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 256 Svar: 1.001
Men lige nu får han ca 300 g HorseLux Easy og 100 g (inden opblødning) HorseLux Fiberpellets. Evt. med lidt mash i. Og så har han fri wrap og hø, både ude og inde.
Han er en lille fyr på lidt over 80 cm og et sted mellem 2 og 4 år. Han er temmelig meget underernæret og skal tage på. Han er desværre også voldsomt kræsen, så han får det han vil spise. Deraf Easy'en...
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 17
Foder og hø/wrap
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside