{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wrap/hø/halm - pris og andet foder?
  • #1   30. apr 2020 Jeg giver 450 kr. for en 300 kg indpakket hø. Min hoppe på 450 kg spiser ca. sådan en på én måned. Hun får 8-10 kg+/- i boksen dagligt og dette er uafhængigt af at hun går på græs. Jeg går ind for at hun skal have hvad hun kan spise i boksen af hø, dog kan jeg hellere ikke fylde for meget ind for så nægter madammen at spise det. Så lige pt. er det 8 kg + dagligt der passer damen.

Derudover får hun ca. hver 14 dg en Morten Korch balle hø ud på folden (Hun går på enefold) men hun spiser ikke meget af den længere nu hvor der er kommet græs smiley

Ved siden af ovenstående får hun ca. 1,5 kg HestaMix fra Hippolyt (Hun køres nok ned på 900 gram hen over sommeren, men hun er svær at holde huld på så det er muligt det ikke sker). Og så er hun også dækket ind af vitaminer smiley

• #2   9. maj 2020 Vi køber minibig wrappet hø (tørstofprocent ca. 70) og de koster 300-350 kr.

Vores heste har wrap ad libitum, dvs. de har altid wrap i høhæk udenfor, og indenfor får de hø 3-4 gange afmålt efter hvor meget de spiser uden at levne/svine i det smiley

Når de græsses ind justeres wrap/hømængden ikke. De får det samme grovfoder. Når de går på døgngræs, får de ingen grovfoder ved siden af, det er ikke nødvendigt.

Har man en nøjsom hest/pony bør man nedjustere tilskudsfoderet (krybbefoderet) og bevare grovfodermængden.

• #3   9. maj 2020 Mine spiser en sæk foder måneden, så det er 250 kr og 300 kr for den unge, derudover giver jeg 400 kr. for 350-400 kg wrap??

• #4   10. maj 2020 Sommerfoder:
    Jeg har haft Aslan i halvandet år.

Han går på døgnfold om sommeren.
    Vitaminpille godbidder og græs.
    That's it.

Kommentér på:
Wrap/hø/halm - pris og andet foder?

Annonce