{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træder sko af
  • #1   9. mar 2013 Få skoet hende ordentligt.
    Når en hest træder sig eller træder sko af, kan det være fordi den træder langt ind under sig og der så ikke er lavet en ordentligt overrulning på forhovene. Dvs. hestens forben når ikke at komme hurtigt nok væk, før baghovene træder i sporet, fra forhovene og i hendes tilfælde derfor træder sig selv og sine sko af.
    Du drømmer ikke om hvor meget skoningen har at gøre med sådan noget smiley
    Men fortæl det til din smed og spør hvad han kan gøre og få så lave en god overrulning fortil smiley

• #2   9. mar 2013 prøv med klokker eller boots? smiley
    men ellers ja, få hede skoet rigtigt smiley

• #5   9. mar 2013 personlig er jeg ikke selv boots bruger, så jeg ved det ikke, jeg tænkte bare at de går no ned over og dækker hoven smiley

• #7   9. mar 2013 Vores smed hedder Leon og han er faktisk ganske udmærket, hun er på ingen måde pasagtig, men ja, hun træder meget und under sig:-)
    -Hendes fødder er små, og hun går med sko bla for hun ikke skal slibe sine hove længere ned.

• #8   9. mar 2013 Nej Sandie det er nok ikke så smart hvis hesten har en dårlig hovkvalitet. Der kan gå lang tid, før hoven bliver stærk nok til, at være uden sko og hvis man rider på den, er det en rigtig dårlig idé. Den kan meget hurtigt blive ømtået. Som sagt, det handler bare om at få den skoet rigtigt. Min Sýn træder store dybe sår i koderne, når smeden ikke har lavet overrulningen ordentligt. Lige så snart det bliver gjort, sker der intet. Hun er hvid, så ser jo hurtigt blodet når det er smiley

• #9   9. mar 2013 Edall hestar: Er det så forhovene eller baghovene der ikke er skoet ordnetligt?
    Jeg har også en vallak, han river med 1-2 ugers mellemrum sin højre forsko af... Vi har prøvet at gøre ekstra ud af skoen og beskæringen hver gang den er røget af, men indtil videre uden held...

• #10   9. mar 2013 Min Ásbjörn blev i en periode ved med at træde sine sko af.. hver eneste gang han LIGE havde fået sko på, så trådte han dem af efter en uge..

Jeg troede, at hans hove bare var dårlige.
    Jeg skiftede ved en tilfældighed smed, og fandt ud af, at den smed, som jeg brugte før, og som alle andre ellers anbefaler ikke havde lagt skoene ordentligt på lige MIN hest.

Efter jeg har skiftet smed har jeg fået en hest, som kan holde sko i flere måneder uden problemer smiley
    Det kan faktisk godt betale sig at prøve en anden smed, som Eðall Hestar ! også siger smiley

Ellers virker klokker også smiley Det brugte jeg altid på min tidligere storhest smiley

• #12   11. mar 2013 Caroline det kan være en kombination. Men først ville jeg være sikker på at overrulningen på forhovene er lavet ordentligt så forbenene kan nå at komme væk før den sætter baghovene

• #13   11. mar 2013 Gør hun det både på fold og under ridning?

Kommentér på:
Træder sko af

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce