{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

signal til at ligge ned`? {{forumTopicSubject}}

Viktor er begyndt oftere og oftere at rulle når jeg har trænet ham. Men mangler at sætte et signal på, han stopper med at rulle, hvis jeg siger "rulle" f.eks. så det har jeg droppet, indtil nu har jeg selv skrabet i jorden med foden, også giver god bid når han ligger sig ned, og når han skal til at rejse sig, roser jeg ham, og holder hans opmærksomhed når han sidder ned:)

Men hvad for et signal kan jeg indøve, som ikke ville forstyrre ham? alt for meget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  signal til at ligge ned`?
  • #1   7. mar 2013 Det jeg gjorde med min Janita var, at tage en longepisk hvor jeg stillede mig ved bagparten og svingede den (uden at rører hende) hen over bagparten så jeg rammede jorden på den anden side. Til gengæld havde jeg også lært hende at være helt tryk ved longepisken. Så ved ikke om det vil hjælpe med min kommentar, men nu har du den smiley

• #2   7. mar 2013 det er da hver at prøve:) han er ikke bange for pisken:)

• #3   7. mar 2013 Det kan du jo hvis han ikke er bange for den:)
    - Men det virkede i hvert fald for min bare at svinge den let hen over hans bagpart og tilbage igen:P

• #5   7. mar 2013 Hvis du roser ham når han først er på vej op så forstår han det som om han skal gå op og så får du en hest der skynder sig op igen lige så snart den har lagt sig fordi den ved den får ros for det.. smiley

Ros ham RIGTIG meget når han først ligger dernede, en rolig stemme - ikke alt for skinger - og så bare klø ham der hvor han nu finder det behageligt. Når han vil rejse sig så skal du gå tilbage og så bare lade ham rejse sig uden at blande dig.. smiley

• #6   7. mar 2013 Jeg stopper ham undervejs når han ruller og roser, giver godbid, og stopper ham når han sidder ned. Ikke sådan som du troede jwg gjorde.
    Og når han ryster hele kroppen roser jeg ham også fordi jeg godt vil lære ham at ryste med hele kroppen og ik kun hovedet.
    Men det jeg mangler hjælp til er hvordan jeg kan indlære et signal uden at forstyrre ham?

• #7   8. mar 2013 når chico begynder at skrabe i jorden siger jeg bare "dæk".. og det har faktisk givet pote, komandoen er ikke helt på plads, og en gang gjorde vi det også fra ryggen, jeg har dårlig ballance og uden sadel, så da han lagde sig, trillede jeg rundt på banen og krikken ventede bare til jeg kom på benene igen og holdte i tøjlerne så han kunne rulle sig XD

• #8   12. mar 2013 jeg er begyndt at indøve og røre ham på lændet med en dressur pisk. har gjordt det to gange indtil videre, så lidt flere gange. så tror jeg den er på plads:)

Kommentér på:
signal til at ligge ned`?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce