7. dec 2011 Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
HØ vs. Wrap {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg står med et lille problem jeg skal se om jeg kan gøre noget ved.
Min hoppe er drægtig i 7. måned, og hun har en rigtig træls tendens til at blive overvægtig.
Desværre døjer hun med bentøjet, så hun må helst ikke blive overvægtig samtidig med at hun er drægtig, og det er hun lige nu. Det har været lidt af et arbejde at holde hende i rette stand, da vi ikke arbejder voldsomt meget med hende, og hun får generelt ikke meget at spise i forvejen.
Nu tænker jeg så lidt på om det kunne være en mulighed at skifte til hø? Vinteren over har de fået wrap, og jeg ved at de skulle give mere end hø, men mit spørgsmål ligger i hvor meget.
Er der så stor forskel, at det er værd at skifte til hø?
sep 2008
Følger: 56 Følgere: 61 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 180
Vi fodrer kun med wrap og laver gerne flere forskellige slags så vi har noget med meget, lidt, eller medium energiindhold så vi kan skifte hvis nogle bliver for tykke eller tynde. alle får den samme slags og mængde krybbefoder som er 1 kg grønpiller/vitamintilskud dagligt
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
Hø mætter mere end wrap og der skal færre kg til pr 100 kg hest pga. tørstofindholdet.
Hø er dog lidt sværere at opbevare end wrap og er lidt sværere at finde i en ok kvalitet, men finder du noget velduftende hø ville det da klart være at foretrække ville jeg mene.
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
HØ vs. Wrap
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside