{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø vs. wrap
  • #1   22. mar 2013 Min kan ikke tåle wrap, desværre. Hø er dyre, og svare at skaffe smiley
    Merlin spiste en del mere wrap end hø, da en del af det er mere vådt end hø.
    De får wrap på folden, og så har han hø adlibitum hø i boksen.

• #2   22. mar 2013 Der hvor jeg står opstaldet for shetlænderne Wrap ad libitum

• #3   22. mar 2013 Stald Zederkof: Okay, det er nemlig også det jeg har hørt, men jeg synes bare der er SÅ mange (også med nøjsomme racer) der fodre med wrap. Jeg fortsætter med hø smiley Mine kan bare ikk rigtig styr at at a libitum hø - de stopper simpelthen ikke med at spise før der er tomt, så jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal give dem..

• #4   22. mar 2013 det er lidt en smags sag... jeg fodre med wrap, da jeg mener der er flere fodre enheder i wrappen.... også støver det ik.. men ja det feder lidt mere smiley De år hvor vi har haft meget regn er det nemmere og billigere a anskaffe wrap, men ja det er en smags sag smiley

• #5   22. mar 2013 Josefine

Sjovt, her hvor jeg bor er hø billigere end wrap og meget lettere at skaffe, så her er det helt omvendt..

TS
    Jeg giver hø, fordi mine heste for ad libitum, så tør ikke give wrap, to af dem har i forvejen let ved at tage på, ingen grund til at give dem det der feder mest så jo smiley

• #6   22. mar 2013 Mine kommer ind om natten, jeg giver hø morgen, middag og aften/nat.. Og de spiser rup og stup, men jeg kender flere der siger jeg giver alt for meget? Hvis man sætter en mini big ud på folden, bliver den så ikk trist/dårlig inden de får det spist? Jeg har ikke mulighed for at sætte den under et halvtag, vi har kun en skur hvor ponierne kan være, der er ikke plads til både ponier og baller..

• #7   22. mar 2013 Man plejer at beregne 6 kg hø til en pony.. Jeg vil nok sige 4,5-5 kg når det er shettere..

• #9   22. mar 2013 Wrap er mere fedene så vis jeg var dig vil jeg forsætte med hø eller frø græs samt vis du kun har 2 shetter tror jeg ikke på du vil kunne nå og bruge en alm mini big enden den bliver dårligt

Min wrap balle holder ca 14 dage og har 2 store heste som for alt hva de kan spise når de på boks

Til dem der snakker pris så her hvor jeg bor (jylland) er hø møj dyr i forhold til wrap giver selv 300 kr for en alm mini big balle wrap og vis jeg skal ha en lille balle hø koster de 30-40 kr stk

• #10   22. mar 2013 * Stald Zederkof *: Det er bare det jeg har fået afvide, der hvor jeg står.
    Sådan skrev hun til mig " i en hø balle er der kun 200 til 250 kg. de er kr. 150,— dyrere pr. balle, i en wrap balle er der ca. 300 til 375 kg. pr. balle." Wrap ballerne giver de 400 for.
    Hvor på sjælland er det? Så kunne jeg jo sige det til dem. Det er dog kun min og en anden der får hø, da de ikke kan tåle wrap.

• #11   22. mar 2013 Fortsæt endelig med hø, det mister næring vinteren over og det er jo optimalt til de små der ikke bruges, så får de stadig de fibre de skal bruge, uden alle de fedende FE smiley
    Så længe de er dækket ind med et godt vitamin produkt, er det langt nemmere at holde dem i god huld med godt hø, især om vinteren...

Arranger gerne slowfeeder til dem, så kan du fylde op 1 gang dagigt og de lærer relativt hurtigt at det aldrig slipper op... Så reguleres deres indtag og de kan ikke bare skovle det ind smiley

• #12   22. mar 2013 Hvad det er der slowfeeder for et system? Er det noget i selv har lavet eller er det noget i har købt?

• #13   22. mar 2013 Lund.& Be Pretty*:-) : Det kan godt være at de kan leve af "en våd sten", men det er ikke sundt. Får dyrene ikke grovfoder nok, dannes der for meget mavesyre som kan give mavesår

• #14   22. mar 2013 Jeg vil klart mine ponier det bedste!! Jeg søgte blot lidt vejledning og erfaringer ved hø / wrap og mængderne de skal have.

Derudover skal vi give bonden besked hvor mange baller hø vi skal bruge fra 1 slet 2013 og frem til næste år, så jeg skal lige finde ud af hvor meget jeg mon skal regne med (det synes jeg er lidt svært smiley )

• #15   22. mar 2013 Du kan jo regne lidt på, hvor meget du skal bruge smiley mener det er 1,2 kg hø pr 100 kg kropsvægt man plejer at regne som minimum og mere er jo kun godt. Hvis de har tendens til at blive lidt for tykke, kan det være at det ikke er 1. slet du skal vælge, men måske i stedet 2. eller 3. smiley

• #17   22. mar 2013 Jeg fodre mine heste med hø. Kasmir da jeg havde ham kan ikke tåle wrap derfor køber jeg hø.

Har 3 shetter 2 på 1 år de har en højde på 85cm og de er vold tykke.
    Fra jorden af op til der mave er der kun 25 cm. De to er vild fede.

Den sidste shetter er 105 høj. Han er osse tyk. Dog er der 40cm fra jorden tll maven.
    De skal tabe sig. De får kun hø.

• #18   22. mar 2013 night: får de ikke vitaminer og mineraler..?

• #19   22. mar 2013 Om wrap eller hø er bedst kommer an på hesten og kvaliteten af stråfoderet. Jeg kender nogle heste, som overhovedet ikke kan tåle wrap, men der er så andre der fungere fint på det. Min egen hest får wrap, men han kan også sagtens fungere på hø. Det afhænger af kvaliteten af det ståfoder der tilbydes på vores ridested, hvad han får.
    Mht. hvor mange kg. de skal have, så afhænger det også af hvor mange foderenheder der er i stråfoderet. Hvis du vil vide hvor mange foderenheder, der er i det stråfoder, du fodrer med, kan du få lavet en foderanalyse.

• #20   22. mar 2013 Mulle har astma, eller har i hvertfald ikke ret godt af støv, så hun får wrap, for høet har det med at støve:-)

• #21   22. mar 2013 Slowfeeder kan være mange ting, enten købt eller lavet... Prøv at google slowfeeder billeder, så kommer der en masse frem smiley
    Du kan også bare give dem deres hø i småmasket hønet smiley

• #22   22. mar 2013 Slowfeeder, der kan du bygge en hø-kasse af paller evt. og så købe et hønet med små masker, eller bare et net med små masker, som du binder fast i bundet af kasse, så det dækker høet smiley Så tager det længere tid for dem, at spise høet. Du kan søge på google eller youtube smiley

Kommentér på:
Hø vs. wrap

Annonce