{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.550 visninger | Oprettet:

Kur mod sur stråle?? {{forumTopicSubject}}

Hey
- Har en hest der står med sur stråle, og da jeg helst ikke vil ud og ende med at bruge en formue på forskellige produkter der ikke virker, ville jeg hører hvilke produkter i har haft succes med! (Ved godt at man skal sørge for hesten står tørt, men min står i løsdrift, og af en eller anden grund, befinder han sig kun inde i "skuret" hvis en orkan har blæst ham derind!)

- Har også hørt at tandpasta eller honning skulle være godt (især tandpasta). Har i prøvet det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kur mod sur stråle??
  • #2   4. feb 2013 Jeg har nu også haft gode erfarringer med den fra Blue Hors.
    Blanca fik surstråle på alle 4 hove og det på de 3 forsvandt ret hurtigt, den sidste forsvandt først da hun kom på noget, tror det var pencilin i forbindelse med noget andet, men den var også ret hårt ramt, og at stå 22 timer i en boks der ikke blev muget ordenligt hjalp heller ikke på det. smiley

• #3   4. feb 2013 Det allerbedste produkt jeg har prøvet er hoff stuff som kan købes på hovfokus.dk til kun 140kr.
    http://hovfokus.dk/product_info.php?products_id=79

Det består i al sin enkelthed af zinkoxid og honning samt en slags bomuldsfibre. Honning og zink virker antibakterielt og fibrene holder sammen på blandingen og sørger for at det bliver siddende i hoven. Du modellerer en lille bitte klat af denne blanding og skubber den ned i strålen. Så bliver den siddende og virker. Produktet består ikke af andet end det nævnte og indeholder altså ikke kræftfremkaldende stoffer som fx den der trust Buster ( mener jeg den hedder).
    Billy er uden sur stråle efter brug af hoof stuff og jeg har det godt med at vide hvad det er jeg smører på min hest smiley

Jeg supplerer med red horse sole cleaner også fra hovfokus.dk til120kr som jeg sprayer på inden pastaen. smiley den indeholder zinksulfid og eukalyptus.

Håber du finder det der virker for jer!

• #4   4. feb 2013 Tusind tak, vil overveje det med honning og zinkoxid kraftigt smiley

• #5   4. feb 2013 Hos mig virker det til ug at rense strålen med en jodopløsning eller intimsæbe, derefter putter jeg en vatrondel i strålen der er gennemvædet med Cavalor Dry Feet, gentager igen nogle dage efter og det plejer at virke indenfor en uges tid smiley

• #6   4. feb 2013 Jeg bruger som overnævnte en jod opløsning som hedder jodine. Det er en stor gul flaske og har købt den hos bergers smedie. Der er til laaaaaang tid. Den koster vist omkring 180 kr

Jeg renser strålen ud med vat, sådan at alt skidt og snavs er væk. Derefter kommer jeg små vat totter i strålen, og gennemvæder vattet. Jeg gentager behandlingen hver dag i en uge, og så skulle det meget gerne være væk. Det er super effektivt!!

• #7   4. feb 2013 Jeg har selv en der har døjer meget med sur stråle, jeg renser hoven så den er ren og skyller efter med brintoverilte, kommer blåsten i og et stykke vat så får det lov at sidde til dagen efter. Det har gjort underværker for min på et par dage og det er lang tid siden hun har haft det, og får hun det igen er det bare en tur mere så er det væk på et par dage

• #8   4. feb 2013 Jeg bruger Hoof Master with Violet som kan købes hos enkelt udstyrs forretninger eller på hovfokus.dk
    http://hovfokus.dk/product_info.php?cPath=23&products_id=35

Jeg synes det er meget effektiv

• #9   4. feb 2013 Jeg bruger Blåsten blandet med lidt olie, anbefaling fra min smed. Det kan købes i matas for ikke ret meget.
    Jeg renser hoven med vat, evt bruger jeg lidt jod for at desinfisere. så tager jeg min blåstensblanding og putter ned i trålen hvorefter jeg så lægger vat i så godt ned i som muligt.
    Dette skal side så længe vatten kan blive i strålen, nogle gange må man skifte det hver dag og andre en gang om ugen.
    Blåsten udtrørre hoven og det er reelt det der er behov for når der er tale om surstråle. Det er bare vigtigt at man ikke misbruger blåsten for det er også heftige sager.

• #11   4. feb 2013 Saltvand. Det udtørre og gør at svampen som surstråle er ikke kan overleve. Det udtørre også hoven så det skal man pleje bagefter med noget hovolie.

• #13   4. feb 2013 hovtjære

• #17   6. feb 2013 Sprøjter i det bare på hoven/ ned i strålen?
    hvor tit gør i det, og putter i vat oven i?

• #20   7. feb 2013 Virker det også selvom hesten står i løsdrift eller ødelægger det så lidt ideen??

Kommentér på:
Kur mod sur stråle??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce