2.550 visninger
|
Oprettet:
Kur mod sur stråle?? {{forumTopicSubject}}
Hey
- Har en hest der står med sur stråle, og da jeg helst ikke vil ud og ende med at bruge en formue på forskellige produkter der ikke virker, ville jeg hører hvilke produkter i har haft succes med! (Ved godt at man skal sørge for hesten står tørt, men min står i løsdrift, og af en eller anden grund, befinder han sig kun inde i "skuret" hvis en orkan har blæst ham derind!)
- Har også hørt at tandpasta eller honning skulle være godt (især tandpasta). Har i prøvet det?
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Blanca fik surstråle på alle 4 hove og det på de 3 forsvandt ret hurtigt, den sidste forsvandt først da hun kom på noget, tror det var pencilin i forbindelse med noget andet, men den var også ret hårt ramt, og at stå 22 timer i en boks der ikke blev muget ordenligt hjalp heller ikke på det.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 113 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 256
http://hovfokus.dk/product_info.php?products_id=79
Det består i al sin enkelthed af zinkoxid og honning samt en slags bomuldsfibre. Honning og zink virker antibakterielt og fibrene holder sammen på blandingen og sørger for at det bliver siddende i hoven. Du modellerer en lille bitte klat af denne blanding og skubber den ned i strålen. Så bliver den siddende og virker. Produktet består ikke af andet end det nævnte og indeholder altså ikke kræftfremkaldende stoffer som fx den der trust Buster ( mener jeg den hedder).
Billy er uden sur stråle efter brug af hoof stuff og jeg har det godt med at vide hvad det er jeg smører på min hest
Jeg supplerer med red horse sole cleaner også fra hovfokus.dk til120kr som jeg sprayer på inden pastaen. den indeholder zinksulfid og eukalyptus.
Håber du finder det der virker for jer!
aug 2011
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 164
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Jeg renser strålen ud med vat, sådan at alt skidt og snavs er væk. Derefter kommer jeg små vat totter i strålen, og gennemvæder vattet. Jeg gentager behandlingen hver dag i en uge, og så skulle det meget gerne være væk. Det er super effektivt!!
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 2 Svar: 146
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.009
http://hovfokus.dk/product_info.php?cPath=23&products_id=35
Jeg synes det er meget effektiv
jan 2005
Følger: 19 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 33
Jeg renser hoven med vat, evt bruger jeg lidt jod for at desinfisere. så tager jeg min blåstensblanding og putter ned i trålen hvorefter jeg så lægger vat i så godt ned i som muligt.
Dette skal side så længe vatten kan blive i strålen, nogle gange må man skifte det hver dag og andre en gang om ugen.
Blåsten udtrørre hoven og det er reelt det der er behov for når der er tale om surstråle. Det er bare vigtigt at man ikke misbruger blåsten for det er også heftige sager.
jan 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 10 Emner: 237 Svar: 1.559
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
aug 2011
hvor tit gør i det, og putter i vat oven i?
aug 2011
Kur mod sur stråle??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside