{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Stævner - hvad skal jeg starte? {{forumTopicSubject}}

Hej Piger,
Jeg har nu besluttet mig at melde til mit første udenbys stævne.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår osv. men jeg er afsted med en veninde og min ponys ejer.
- MEN, jeg ved bare ikke rigtigt hvilke klasser jeg skal starte. Jeg bryder mig ikke ret meget om LB-programmerne da jeg synes de er snøvlede og kringlede. Jeg vil gerne starte to klasser men har det med at blande dem sammen, så det skal øves meget.
- min første tanke var at starte en LB3 og en LA1, men der er stadig nogle ting der ikke er helt på plads til LA'en, fx. vores galop-trav overgange og vores schenkelvigninger i trav.

- Så derfor overvejede jeg at starte en LB2 og en LB3, da øvelserne deri er mere "os" venlige. Og jeg vil gerne have en god tur ud af vores første udenbys stævne.

Så hvad tænker i? I need advices! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævner - hvad skal jeg starte?
  • #2   25. jan 2013 Hvad plejer du at starte? smiley

• #3   25. jan 2013 Ja, hvad plejer du? smiley
    Vil også tage en lc og en lb

• #4   25. jan 2013 Jeg synes det er fint du tænker i LB klasserne. Jeg ved ikke noget mere irriterende end folk der starter under niveau. Hvis hesten flipper ud i en LB, havde den nok også gjorte det i en LC smiley

• #5   25. jan 2013 Jeg har startet 3 stævner på Picasso. En LC1, videre til en LB3, disse to var klubstævner. Og derefter har jeg til et lille træningsstævne kun for klubben startet en LA1. Vi kan øvelserne til LB-klasserne, men har problemer med overgangene fra galop til trav.

Derudover har han det med at blive noget nervøs når først han kommer ind på banen. Muligvis fordi han pludselig bliver alene. Men her opvarmes der i den anden ende, så han ikke er alene eller skal på en anden bane..

• #6   25. jan 2013 Hvis jeg var dig ville jeg melde til i en LC klasse og en LB klasse. Fordi i tilfælde af at din pony kigger i LC'en ville jeg syntes at det ville være nemmere at komme igennem programmet. Så når man kommer ind i LB'en har ponyen set banen og så er man klar til at ride smiley
    Selvom du selv siger at hvis ponyen flipper ud i en LB, ville den nok også gøre det i en LC - det giver jeg dig ret i, men en LC er nemmere at komme igennem som første ude stævne og jeg syntes selv at det er bedre at få en god tur i en lidt nem klasse første gang ude smiley Det var bare hvad jeg ville gøre, håber du kan bruge mit svar smiley

• #7   25. jan 2013 Nu er det jo ikke fordi vi tænker på at hesten flipper ud. JEG tænker i hvert fald, at havde jeg rigtig svært ved at holde styr på to lb programmer + det var første gang jeg var til stævne et fremmed sted (som kan være virkelig stressende de første gange!), så ville jeg selv have det meget bedre, hvis jeg først tog en "opvarmningsklasse", hvor jeg lige kunne danne mig et overblik over det hele og få styr på mig selv og hesten, uden at skulle have et vanskeligt program at knokle med. Så derefter ride en lb, når man har fået lidt mere ro på, og derved bedre kan koncentrere sig om et vanskeligere program..
    Det må sku da være dejligt, at man lige får ro på, og får en smadder god oplevelse til ens første stævne i en anden klub, og derefter kan starte højere klasser som man plejer, fremfor at man har været så stresset første gang, så man er midst lige så nervøs og stresset til nr to og tre smiley

Men det er jo bare min mening smiley

• #8   25. jan 2013 Jeg tænker altså udelukkende hvad der er det raresete for rytteren på sigt, frem for niveau og hest. Rytteren giver trods alt rigtig meget af sig selv videre til hesten, så er rytteren først hylet ud af den, hvad er hesten så? smiley

Hvis det nu går skide godt, så øver TS sig jo bare på en masse overgange til næste stævne og starter to la'er smiley

• #9   25. jan 2013 Kan udemærket se hvad i mener. Men hvis jeg har startet en LB3, er det så overhovedet tilladt for mig at starte en LC? smiley

• #10   25. jan 2013 Har du haft placering?

• #11   25. jan 2013 Her kan du læse reglerne, hentet direkte fra Rideforbundets hjemmeside smiley

Ekvipager udelukkes af de respektive dressurklasser, hvis de har:
    1. Vundet det aktuelle program 3 gange med min. 65%
    2. Vundet højere programmer 3 gange med min 65%
    3. Været placeret 3 gange i højere sværhedsgrader end det program man ønsker at ride med min. 65%

Så kan du selv regne ud om du må starte eller ej smiley

• #12   25. jan 2013 Nej, jeg blev første uplacerede i LB'en smiley

• #13   25. jan 2013 ahh, tak Nadja!

Kommentér på:
Stævner - hvad skal jeg starte?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce