{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

hvad betyder * ved stævner? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley

Jeg har tænkt over hvad * ** betyder?
Har læst at en hest sprang LA1* men hvad er *?
Og bare for at være sikker, så er tallene højderne f.eks. LB1 er 85 og LB2 er 90 ik?

Og er der noget heste-events her i den nærmeste fremtid? Gerne nær hovedstadsområdet smiley

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad betyder * ved stævner?
  • #1   9. mar 2014 Helt rigtigt LA1/LA* er feks. 95, hvor LA2/LA** er 1 m.
    Hovedstats område? Kbh eller Århus? smiley

• #2   9. mar 2014 så stjernerne er bare istedet for tallene?
    Var i distrekt 1 KBH smiley

• #4   9. mar 2014 Altså det er jo i spring inddelt efter stjerner smiley feks. for kat 1 ponyer er højderne sådan her: LD - 70 cm, LC - 80 cm, LB* - 85 cm, LB** - 90 cm, LA* - 95 cm, LA** - 100cm, MB* - 105 cm, MB** - 110 cm, MA* - 115 cm, MA** - 120 cm, S* - 125 cm, S** - 130 cm smiley

• #5   9. mar 2014 Nej, stjernerne er ikke en erstatning for tallene.

Er der en * er det normalhøjden, dvs. f.eks. i en LB* 85 cm og LB** 90 cm.

Så:
    * = normalhøjden
    ** = 5 cm tillagt normalhøjden

• #6   9. mar 2014 LB1* er det samme som LB* og siges LB et-stjernet (Ligeledes er LB2* = LB** og siges LB to-stjernet). De to-stjernede springninger er "normal"-højden, hvor de et-stjernede er 5cm lavere.

Højden afhænger af hvilken ponykategori / hest der er tale om, men det er korrekt at for Kat. 1-ponier er LB2* 90cm og LB1* 85cm.

Josefine og Lou -> Danmarks hovedstad er København.

Tronderne -> Hvad mener du med events? Hvis det er stævner, så kan de ses på DRF Go. Hvis det er kåringer o. l. så hold øje med nyhederne på Ridehesten.com

• #7   9. mar 2014 Stald Novem: Nå fordelen, så kan jeg se jeg er forkert på den. Troede det var omvendt, at den laveste var normalhøjden.

Findes der så ikke højere end 2-stjernet? smiley

• #9   9. mar 2014 Sandra -> Først når man når op til S-springninger. Men så ryger systemet, da S-springninger er inddelt på denne måde:
    S* min. 115, max 125
    S** min 115, max 130
    S*** min 120, max 130
    S**** min 120, max 135
    (Dette eksempel er en kat. 1. pony. For kat. 2 skal der fratrækkes 10cm, for kat. 3 20cm, for heste skal der lægges 20cm til)

Det er dog heller ikke nødvendigt. De officielle klasser (for kat. 1) er
    LF 50cm
    LE 60cm
    LD 70cm
    LC 80cm
    LB* 85cm
    LB** 90cm
    LA* 95cm
    LA** 100cm
    MB* 105cm
    MB** 110cm
    MA* 115cm
    MA** 120cm
    og så de fire S-springninger.

Så er næsten alle højder dækket, og alle burde kunne finde en klasse at ride smiley

• #10   9. mar 2014 Lou -> du skriver, at du tror, at hovedstadsområdet er København - så det lyder som om du ikke er sikker

• #11   9. mar 2014 Men events tænkte jeg på stævner, foredrag, kåringer, markeder alt smiley
    Så ved et stævne er det så to forskellige klasser med * og **??

Kommentér på:
hvad betyder * ved stævner?

Annonce