{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest (Rå)
  • #1   25. jan 2013 Har du nogensinde selv tilredet en hest, og hvad forventer du af ridningen? :-).

Det er noget af det mest basale - synes jeg.

• #2   25. jan 2013 jeg har været med til et par gange.. hvad mener du med forventer ? smiley

• #3   25. jan 2013 så er næste skridt at vende ham til sadel og hovedtøj og træne gå frem signaler og stop fra jorden og i longe og når det virker mangler du en god hjælper til at komme på nakken af ham og blive trukket rundt .... men google nogen videoer om tilridning og læg din egen plan ....og husk at nyd det der er kun en første gang

• #4   25. jan 2013 Mange tak men skal jeg så havde sadelmager ud eller hvad mener du ?:-)

• #5   25. jan 2013 Jeg tænker bare, hvis du har prøvet det før, har du vel lidt idéer :-).

Med forventer mener jeg; Hvad forventer du af tilridningen? Jeg forventer at få en hest, der bevæger sig biomekanisk korrekt, uden spændinger, med ryggen oppe, god muskelmasse, afslappet og letforståeligt for mine signaler.

Jeg starter med, at lære hesten: bak, frem, stop, drej - og dette gør jeg fra både højre og venstre side - heste er desværre ikke ret gode til, at generalisere :)..

Samtidig øver jeg tilvænningsting, f.eks. underlag, ting ind/ud af synsfeltet fra begge sider, stå på en skammel og alt hvad jeg kunne forstille mig, min hest har brug for, at finde sig tryk ved, inden jeg nogensinde skal op på den smiley

• #6   25. jan 2013 ikke fordi jeg vil ødelægge dine planer... men tror du, du har viden nok til, at kunne magte denne opgave alene? Det lyder til dine erfaringer er nærmest lig 0...?

Jeg tænker kun på det, fordi det er SÅ vigtig, at tilridningen foregår uden stress og uden "uheld" for, at give så god en start på ridningen som overhoved muligt smiley

• #7   25. jan 2013 Har ved hvad jeg skal gøre har bare hørt så mange forsalg smiley

• #8   25. jan 2013 Hmm okay... men det er min fremgangsmåde.

• #9   25. jan 2013 Mange tak du lyder også som om du har godt styr på det smiley

• #10   25. jan 2013 om du skal have en sadelmager ud .... umiddelbart nej med mindre du har mange penge men der er altså også mange andre der ved rigeligt til at kunne finde en ordentlig saddel og du skal huske at din hest udvikler sig meget når den begynder at blive redet så jeg ville finde en billig evt låne saddel og så senere anskaffe sig lige den du gerne vil have
    jeg har tilredet rigtig mange heste og det vigtigste er bare at det foregår stille og roligt og med en afslappet hest og en hjælper du ved hvor du har

• #11   25. jan 2013 Okay mange tak smiley

• #12   26. jan 2013 "Lignende forum-emner" smiley

• #13   27. jan 2013 Først skal du da lige have et tillykke med din nye Hest smiley
    Jeg har selv lige købt en unghest der fylder 4 til Maj.
    Han er dog fra sælger af, gjort sadel og ryttervant..
    Resten skal jo så gøres ved mig smiley
    Det har jeg så valgt at få mn Svigerinde til at færdiggøre.
    Da jeg kun selv har været med til at gøre det som helt ung..
    Hvad angår sadel, har jeg valgt en letvægts Wintech sadel, med udskiftelig Kopfjern, da hesten jo ændrer bygning under tilridning/ridningen.
    Det er en ok billig løsning med det sadelvalg.
    Det vigtigste er at du får en sadel der passer din Hest på anlægs fladen,og som ligger godt på den og som ikke trykker hesten. smiley

• #14   27. jan 2013 mange tak smiley

Kommentér på:
Unghest (Rå)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce