{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Meget stor farlig hingst!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har min lille frieser hingst på lige knap 2 år, i dag var der optaget i begge ridehuse så jeg valgte at trekke ham en tur ud på ridebanen som er fyldt med meget fint sne. Det skal siges at han til hverdag er meget stille og forsigtig, men da han kom op i sneen og en bil kørte ned af indkørslen tog fanden ved ham. Han løb som en vild rundt om mig mens han knejsede halsen og halen lige op i luften. Han vælger at plante alle 4 ben i jorden og ender med at glide lidt, da han står helt stille pruster han meget højt og kaster med sit hoved! Jeg laver et lille hop imod ham og han bakker nogle skridt og vælger at stejle efterfulgt af et par runder omkring mig igen...... Jeg har ALDRIG set ham ville lege på den måde før, synes faktisk at det var rigtig dejligt at se han er så tryk ved mig at han vælger at ville lege sådan smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget stor farlig hingst!!!
  • #1   25. jan 2013 Sådan som jeg forestiller mig denne episode så havde jeg ikke syntes denne opførsel havde været i orden fra nogen af mine selvom de også normalt er godheden selv.

Her skal de gå ordentligt HVER gang.

• #2   25. jan 2013 Jeg har selv 2 hingste, og hvis bare de respektere dig synes jeg det er helt fint med jeres leg, jeg leger osse med mine basser, og de elsker det:) har siden jeg fik min første hingst hørt på hvor farlige hingste var, og de bider og utilregnelige osv osv. Jeg har sågar hørt falske rygter om min ældste basse i midt/nordjylland, trods det får jeg altid ros af dyrlæge, smed, staldejer osv fordi han er så flink.. Den anden lidt yngre hingst høre jeg aldrig dårligt om.. Gab at folk skal gå så meget amok bare fordi det er en hingst

• #3   26. jan 2013 Nu er det sådan at min lille basse har meget respekt for mig, jeg skal dårlig nok hæve stemmen over ham før du kan se han bakker et skridt væk fra mig og smasker. Han er begyndt at skrabe med forbene inde på staldgangen men hvis jeg så kigger på ham og siger med dyb stemme hhhhmmmm og tramper i jorden så viger han væk, smasker og stopper. Så det vil jeg da klart mene er at ha respekt på den gode måde! Jeg er af den opfattelse at jeg ikke vil bruge hingstekæde, bid osv. Jeg mener at man sagtens kan opdrage en hingst på anden måde end at påføre den smerte. Min dreng går også i løsdrift med 9 vallakker og en hoppe og det går simpelthen så fint. Hoppen har lige været i brunst hvor hun dårligt nok kunne bakke røven tættere på ham, han værdigede hende ikke engang et blik for der var wrap og det var langt mere vigtigt end sådan en gang pjat som hun havde gang i smiley
    Og ja det er ganske forfærdeligt at bare man siger hingst så er hesten nærmest dømt til at være tosset i hovedet og helt ustyrlig...... Man får ikke en bedere hest end en velopdragen hingst! Bare min mening smiley

• #4   27. jan 2013 Jeg er helt enig i måden og ha hingst på, jeg har også to hingste, de er heste på ligefod med andre, de går heller ikke alene på fold, bliver ikke på nogen måde trænet med kæder, bid, pisk eller andet for og kunne styres. De bliver trukket i grimen til og fra fold.

Men det er kun når vi er på banen der leges, når jeg trækker med dem ude på "åben" grund skal de gå ordentlig. Og det er ikke for og være hård eller noget, men sådan er reglen bare her??

Hingste er nogle drengerøve og det er også helt ok engang imellem, og jeg er glad for mine ikke skal gå alene, det er i min verden ikke et perfekt hesteliv. De skal ha liv og tumle. Mine to hingste kan dog ikke sammen, da den ældste var meget hård ved den anden (den sprang over hegnet ind til den anden og jagtede den rundt i folden som en gal) så det tør jeg ikke mere.

• #5   27. jan 2013 Nu var det også på banen at vi legede, det ville ALDRIG være iorden hvis han gik sådan på vejen eller andre offentlige steder. Måske jeg bare har glem at skrive vi var på banen smiley jeg har det sådan at lige meget om det er en hoppe, vallak eller hingst så skal jeg være tryk ved at mine børn omgåes mine heste, det vil jo så også sige at de skal være MEGET godt opdraget..... Og jeg synes da at jeg gør et godt stykke arbejde indtil videre og den dag jeg er den mindste smule usikker på ham så bliver han kastreret. Jeg vil aldrig nogle sinde udsætte mig selv eller andre for fare. Og det ville jeg gøre hvis jeg står og er usikker på hvordan jeg skal håndtere min hest. smiley

• #6   27. jan 2013 Så er vi enige:-)
    Jeg har det lige sådan.

Forstod det først som du var på vej til banen;-)

• #7   28. jan 2013 Hehe nej dog ikke smiley så havde han fået skældud smiley

• #8   28. jan 2013 smiley de hingste er nu lige så skønne som alle andre, de har desværre bare mange myter mod sig;(

Jeg tror blot det handler om de skal have lov og være heste som alle andre, så opstår dette problem ikke. Det er klart de hingste der aldrig er ude har overskudsenergi og er tændte:-)

• #9   28. jan 2013 Ja det har du helt ret i.... Kan kan næsten forstå at vi er af helt samme overbevisning når det kommer til hvordan man skal holde hingst smiley jeg synes det er dejligt når man høre fra andre at de har det på samme måde. Det er så ærgerligt at hingste har så meget imod sig for hvis du kan opdrage en hingst ordenligt så har du en ven for livet som vil gå gennem ild og vand for dig! Der var en gang en der fortalte mig at en vallak spørger man, en hoppe går man på kompromis med og en hingst beordre man, det passer faktisk meget godt smiley

• #10   28. jan 2013 I min verden er det klart de bliver ustyrlige hvis ikk de får deres krudt brugt naturligt;-) mine lever nøjagtig lige som hopper og vallak her på gården, der gøres ingen forskel;)

• #11   28. jan 2013 Lige nøjagtig smiley

Kommentér på:
Meget stor farlig hingst!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce