{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Hvilket foder? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har fået ny hest, og søger råd til, hvad jeg skal fodre ham med.
Han er en syv års hollandsk varmblod, der er lidt til den tynde side. Han bliver brugt som konkurrence hest (spring) og bliver redet hver dag. Pt. får han det samme foder som min gamle hest fik (cool performance fra equsana) og 9 kg hø om dagen. Dette fungere han ikke helt optimalt på, da det giver ham for meget energi smiley
Der er ikke mulighed for at han kan få mere hø, end han gør.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder?
  • #1   19. jan 2013 hvad med at give fiberpiller og et vitamin og mineral tilskud evt smiley

• #2   19. jan 2013 Fiberpiller, lucerne med olie og vitaminer.

• #4   19. jan 2013 Jeg havde også selv overvejet fiberpiller og vitaminer, men vil det også være nok for den, når bliver redet forholdsvis hårdt hver dag? smiley

• #5   19. jan 2013 Har du overvejet at spørger der hvor du køber dit foder? Equsana har jo mange forskellige typer foder, evt compete kunne være en mulighed

• #6   22. jan 2013 Hvor meget cool performance får han nu og hvordan mærker du at der er for meget energi?

Du kan skære ned på cool performance, hvis du finder et tilskudsprodukt med kun vitaminer og mineraler, så den er dækket ind og så kan du måske skrue op for lucerne og olie. Lucerne indeholder kalorier, så hvis din hest arbejder meget har den brug for kalorier og olien indeholder god energi, der forbrændes over længere tid end kulhudrater, der giver et kick der typisk ses som en vild hest... men der kan være andre grunde til at din hest er "vild" - Den er lige blevet flyttet, den rides på en anden måde, den skal lige vænne sig til det hele osv.

Kommentér på:
Hvilket foder?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce