- ALT mellem himmel og jord!

- ALT mellem himmel og jord!

Medlemmer: 1.726
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.924 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fustreret (advarsel) Fustreret (advarsel)

Hej alle sammen.
Jeg har for noget tid siden solgt en hest til en bruger herinde på HG. Af princip sælger jeg ikke til hestehandlere, så detr troede jeg heller ikke jeg gjorde denne gang. Jeg blev klogere!!! Forhun var hestehandler med stort H og tænker under ingen omstændigheer på sine dyr.

Køber bød mig en pris som jeg accepterede (hun fik hoppen meget billigt) jeg fortalte ærligt hvorfor jeg ville af med hoppen og lagde ikke skjul på noget. Hun var IKKE en hest man kom sovende til. Hun var umiddlbart en sød hoppe og med tiden og den rette træning vil hun blive en god hest. MEN... Der er lang vej for at nå dertil med hende. og jeg havde hverken modet eller tiden der skulle til. Det kræver en erfaren rytter og hun var bestemt ingen børnehest på daværende tidspunkt. Det var grunden til den urimlige billige pris.

Faktisk samme dag som jeg har solgt hesten ser jeg den sørme på nettet til salg igen, bare til 3 gange højere pris. I teksten står der meget rosene ord om hoppen. LØGN LØGN LØGN!!!!
Sælger ville tilsyneladende ikke snakke med mig!!

Kort tid efter bliver jeg kontaktet af ny ejer af hoppen som jo selvfølgelig har købt den i god tro, men hun blev klogere og har så fundet frem ti mig. Jeg fortalte alt hvad jeg vidste om hoppen og ny ejer kunne så fortælle mig hun var blevet fyld med løgn af sælger. Og det var virkelig alt der var løjet om... f eks havde hun løjet om hvor længe hun havde haft den, hun havde lige glemt at sige den lige var bleve frataget fra føl osv osv osv osv....

Mit problem nu er jeg hellere end gerne ville sætte navn på denne kvinde så ikke andre bliver snydt.
Det var hårdt at høre hvor dårligt hoppen så ud og hvor misrøgt hun var..... smiley
Ønsker ikke for nogen de skal se deres tidligere heste have dert å dårligt som jeg oplevede mig hoppe.

Det skal så siges hun er kommet til en utrolig dejlig familie nu hvor hun har SUPER godt og de er glade for hende trods der skal lægges utroligt meget arbejde i hende. Nyder at følge hende hos den nye familie.

Folkens.... Hvad gør man for at stoppe den kvide der tydeligvis ikke er hestekyndig???????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fustreret (advarsel)
  • #1   18. jan 2013 følger med i dit spændende emne

• #2   18. jan 2013 ej hvordan kan man finde på sådan noget!!?? bliver helt ked af det! vil passe inu mere på min dreng nu hvor han er til salg!!!

• #4   18. jan 2013 synes egntlig man hurtigt har fornemmelsen af om det er en hestehandler man har med at gøre. Da de hentede hende var det hle familien der kom.. og de gav kun udtryk for de skulle beholde hende og hun have masser erfaring med sådanne heste... Føler mig så røvrendt.... men kan man tillade sig at offentlig gøre hendes navn???

• #6   18. jan 2013 Følger lige med her!;)

• #7   18. jan 2013 efter min overbevisning må det være ulovligt..... men tror desværre de er hårde at komme til livs dem som køre sådan en forretning... ved jeg desværre ikke er den eneste herinde der er blevet snydt af hende så derfor har jeg skrevet indlægget.... ingen fortjener denne behandling...

• #8   18. jan 2013 jeg vil så sige at jeg én gang har købt/byttet med en hestehandler og der fik jeg hvad jeg havde fået af vider selvom jeg ikke var 100% sikker på det man ved jo aldrig med de hestehandler... Og han passede bestemt sine heste til UG...!!

Men det er træls med "din" hest... forstår ikke hvordan nogen kan være sådan

• #9   18. jan 2013 vi købte en gang en hest fra nogle som ikke var heste hanler men det viste sig at de slote den for en...
    syndes bare ik sådan noget er okay!!

• #11   18. jan 2013 jaja der er også gode hestehanler men der er fa** også dårlige/ eller nogle der er lige glade med hestene..!

• #12   18. jan 2013 Team Nullerdut (pjuske)
    Problemet er hvis hun selv henvender sig på andres anonnoncer, hun kan jo ikke finde alle dem hun har skrevet til s;

• #14   18. jan 2013 Enig med hope!

• #16   18. jan 2013 nævner ikke hendes navn herinde... vil ikke frysses...
    Efter denne episode kan man ikke skrive offenligt inde på hendes anonncer mere.. desværre.. Man kan kun skrive direkte til hende.

• #17   19. jan 2013 Hejsa.

Det er mig der har købt denne hest som Stine skriver om,og det er jo så også mig der desværre er blevet taget grusomt ved røven.

Siden jeg købte hesten har hun købt/byttet sig til 8 nye ponyer/heste,tre af dem har været til salg inden en uge var gået,hun oprettede den og slettede dem igen,og priserne var også anderledes samt tekst på hestene hver gang.

Min beskrev hun som idiotsikker hest, 155 og 4 år.

Den er for det første kun 148/150 i stg(hun vokser ligenu) og hun bliver først 4 den 9/6 næste år,de oplyste mig ikke at hun faktisk havde fået føl,og lige var blevet fravænnet.

Hun var ekstrem indsunket i lysken og man kunne de alle ribberne på hende fra lang afstand,samt hun var meget spidst bagtil.

Jeg prøvede hende på vejen ved dem,da de kun havde en meget mudret marke jeg kunne ride på. Der faldt jeg pladask for hende hun var total cool og bare så rolig.

Jeg fik hende handelsundersøgelse dagen efter hun var blevet hentet, hun gik igennem, og jeg fik en foderplan sat op af dyrlægen.

Jeg kontaktede Stine for at høre mere om hesten, og det hun fortalte slog mig virkelig ud af forstanden.

En uridelig hest.
    En hest der stikker af også med rytter.
    En hest der sparker.
    Og mange flere grimme sager, ja men der stod mit liv lige stille,jeg var dybt ulykkelig,ked af det,for denne lille smukke dame,jeg var forelsket i var åbenbart et monster,vi valgte så at tage kampen op.

Og af en gang kom nogle af disse nævne ting frem, hun sparkede efter andre på staldgangen,hun bed konstant.
    Hvis jeg skulle ride stejlede hun og bed efter mig,jeg fik slet ikke lov at få foden i stigebøjlen,ved longseringen gik hun til angreb på mig,hun stejlede og slog med forbenene efter mig,jeg har ingen chance.

Efter noget tid med træning i hallen, begyndte hun at blive mere sammenarbejdsvillig,der er en meget lang vej endnu,men som Stine skiver så skal hun nok blve en god hest.

Men jeg ville virkelig også gerne have denne person stoppet.

Hestene står i mudder til knænene,de for ikke foder kun lidt halm,og så må de deles om en Balle wrap,hvor de enda også selv skal fjerne plastikket.

Hestene ser sunde ud om sommern,men med det samme vinteren kommer taber de sig.

De fleste bliver sat hurtig til salg,så hun ikke skal bøvle med foder ovs

Kommentér på:
Fustreret (advarsel)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce