29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Pas på HN diktatur Pas på HN diktatur
Bare en advarsel til brugere af heste nettet... pas på hvem i får "trådt" over tæerne.. og lad endeligt være med at forsvare venner, familie eller bekendte der er blevet uretfærdigt behandlet
Sagen er at jeg lavede en ganske uskyldig tråd om at min hest ryg endeligt var ved at være fin igen så vi kunne træne, efter at jeg hentede hende hjem efter 2½ måned hos låner/part som ikke havde holdt vores aftale omkring ridning og hestens overlinie var helt væk og ryggen indsunket så det så ud som om den havde store aftryk af en sadel..
Der kom så en ind og skrev at jeg var tarvelig at hænge låner ud (hvilket jeg ikke gjorde, jeg nævnte kun at aftalen ikke blev holdt, hvilket er fakta og derfor ikke at hænge nogen ud + der selvfølgelig ikke nævnes navn eller andet)... bliver så lidt sur, er træt af at folk forsvarre at hun har fejlredet min hest og presset den til ting den slet ikke var klar til..
Nå men jeg bliver så banned i 14 dage for at hænge parten ud (hvilket alle jeg snakker med synes er unfair) men tråden får lov at stå.. folk skriver jo så en helt masse og sidder og giver hinanden ret i ting der ikke passer, fx at det jo bare er et mærke efter en sadel på hestens ryg (den havde ikke haft sadel på i 1 uge da billedet blev taget og var nystriglet).. føler mig derfor ja fustreret over ikke at kunne svare og forklare..
Min nuværende part tilbyder at ligge et svar ind.. jeg tænker jo ikke nærmere over det men takker ja og skriver et svar hun ligger ind for at slutte tråden..
Nå men det bliver min part banned for i 1 måned, uden advarsel eller noget.. jeg bliver banned yderligere 14 dage og svaret slettet.. så folk igen ikke får svar på deres spørgsmål..
Jeg brokker mig en del over det herhjemme og er ret ked af hvordan tråden udvikler sig uden at jeg kan gøre noget... bryder mig ikke om at blive nedgjort osv uden at kunne forsvare mig... mener de så burde have slettet tråden...
Min mand bliver til sidst irriteret over hvor meget det går mig på, så han laver en profil og skriver et svar.. han skriver det selv (da han jo både kender hesten, mig og sagen) spørger kun mig om enkelte ord, da han ikke er så meget inde i heste "sprog".. men nej han må åbenbart ikke forsvare mig, så igen sletter de hans indlæg og banner ham i 1 måned uden advarsel..
I første omgang har jeg slet ikke brudt reglerne, for jeg hænger ikke nogen ud (nævner kun fakta jeg kan bevise, og ingen navne eller billeder af personen eller lignende) men en/nogle af moderatorene derinde kan af en eller anden grund ikke lide mig og jeg skal åbenbart trynes.. folk laver lignende indlæg hver dag om heste de har lånt ud eller købt som er fejlredne eller udsultet, de bliver ikke banned..
Min part burde have haft en advarsel, for ja hun må ikke ligge noget ind jeg har skrevet, hun skulle selv have skrevet det.. men synes 1 måneds banning uden advarsel er alt for hårdt for en ung pige der bare ville hjælpe..
Og min mand har ingen regler brudt.. men han er åbenbart bare slet ikke velkommen på HN fordi han støttede min side af sagen.. han hængte ingen ud og han skrev ikke fra mig men fra sig selv som en part i det hele..
Så pas på hvis i bruger HN hvis de ser sig sure på jer kan alle jeres venner og familie blive banned derfra
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.110
men hvis du er utilfreds med den behandling du har fået må du da skynde dig og klage så der kan blive gjort noget ved det
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
Kan du ikke kontakte HN-moderatorene f.eks. ringe dem op? Det er virkelig unfair behandling det der!
dec 2006
Følger: 116 Følgere: 119 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.299
nov 2003
aug 2007
nov 2003
aug 2007
nov 2003
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 346
men det er jo det samme her inde på galleriet - tror bare sådanne forums altid vil være sådan :O)
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Jeg har kontaktet ledelse her på HG angående dette, men har blot fået et "autosvar" - her vil man ikke engang gå i dialog. Det synes jeg, er utrolig frustrerende.
Situationen er da træls for dig - det kan jeg sagtens forstå, men jeg synes ellers, at HNs koncept generelt er seriøst, ansvarsfuld og professionelt.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.901
Hvis nu jeg havde lånt min hest ud til nogle der havde udslutet den og så skrevet at låner ikke havde holdt aftale osv. hverken givet den mad eller lukket den på fold ville det stadig være at udhænge låner selvom det er fakta det jeg skriver.
apr 2008
Jeg kan forstå Signe, at du er frustreret over at være udelukket fra tråden, men jeg kan altså også forstå de mange HN-brugere, der er død-trætte af at høre om, hvor dårlig udlånet har været....
jul 2004
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.670
synes også til tider det er slemt herinde, men det er 100 gange værre på HN, så det opgav jeg får meget længe siden!
Håber din dejlige hyp er okay
og så ville jeg droppe HN's fora for eftertiden
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
at jeg ikke kan se grunden til at oprette en sådan tråd?
Jeg undrer mig også over hvordan man kan finde på at udlåne sin hest i 2½ måned uden at følge lidt med - for den mister jo ikke sin overlinje i løbet af én dag.
Og hvorfor låne den ud til en rytter, som ikke rider den på den måde du ønsker at den skal rides? Og til sidst - så er skaden jo heller ikke større, end at den kan rettes.
Sorry, men jeg kan ikke se en grund til at oprette en tråd, når det jo i bund og grund er din egen fejl at du ikke har holdt øje med din hest i udlåningsperioden
Men jeg vil give dig ret i at HN har tacklet det på en meget dårlig måde.
De burde bare have slettet tråden - for det er urimeligt at folk kan blive ved med at kommentere, uden at du kan ''forsvare'' dig.
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.640
Derudover er HN's behandling af "sagen" virkelig rådden, det har jeg godt nok aldrig hørt om før. De har endda nægtet en bekendt at slette en tråd, selvom den faktisk overskred, hvad der var lovligt, og var fyldt med udhængning og løgne. Det er sgu kikset!
apr 2008
jul 2005
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Heste: 7 Emner: 60 Svar: 196
Der er nogen der er underlige
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Synes dog det er fuldstændig forkasteligt at du bliver banned og tråden får lov at stå med mulighed for alle andre at træde til og jorde dig på hidsig vis, og efterlader dig uden muligheden for at begrunde/forsvare dig selv og dit indlæg. Synes sgu egentlig også det er åndssvagt at det overhovedet skal være nødvendigt at forsvare sig fordi emnet tager sådan en drejning at man begynder at nedgøre hinanden uden at have noget at have det i, såsom, læste nogen skrev noget i stil med at det sikkert heller ikke ville gøre nogen forskel når du selv kom på ryggen af hende, hvor kom det fra ? Det kan man da ikke bare konkludere.. Og at folk får det til at lyde som om det er et mareridt at have part på din hest og det skulle de ihvertfald aldrig nogensinde have.. Hvorfor? Synes da det er klart du er utilfreds, når ikke de aftaler du havde med låner bliver overholdt, man har vel en aftale fordi det er sådan det skal fungere og kan man få sig selv til at bryde de aftaler, kan man vel også tage følgerne der kommer deraf.
Og så vel som det kan være trættende for dem at læse om dine dårlige erfaringer med din tidligere part, så synes jeg at det er død sygt at læse stort set det samme indlæg fra 10 forskellige personer når det bare handler om at kaste så meget mudder i hovedet som muligt, langt de fleste af de svar du har fået i din tråd drager jo til den samme konklusion og tonen i en del af svarene er just heller ikke den kønneste selv.
I øvrigt finder jeg det også (møg) irriterende at nogle pludselig skal til at sidde og finde andre irrelevante ting til emnet, da Emma's bæring af hals og placering af hovedet og det med bagbenene bliver rost, så skal der pludselig, out of nowhere, diskuteres taktfejl.. Det har jo intet med noget at gøre for pokker da .. Dybt godnat altså.. Ja undskyld
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 337
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
De største debatter derinde omhandler ALTID kritik..
Jeg kan overhovedet IKKE se med hvilken grund "Stine" bliver bannet ?. Hendes indlæg omhandler billeder som hun gerne vil have bedømt om folk kan se forandring på??.
at der så følger en forklaring med til billederne.. er da IKKE grund til at blive Bannet?
Det er jo rigtigt som hun skriver herinde.... Det er jo dem som skriver i indlægget der KUN er fokuseret på teksten!!. og gør tråden til en hets mod låner?.
Men det er en SÅ typisk HN måde at håndtere tingene på ??.. Jeg har også engang oplevet engang at... de slettede en annonce jeg havde fordi de mente jeg havde taget billederne et andet sted fra ??
Da jeg så kunne bevise at billederne var taget hjemme i mit køkken... fik jeg bare en kort besked tilbage ..... Nå Okay....ikke en undskyldning eller noget som helst!!.
Men sådan er det da også herinde? Der er da også forskel på hvem der må hvad?
Dem der kender de "rigtige" personer må da ting som andre ikke må ??.. Det har jeg da set mange gange..
Det er trist det er sådan på HN og HG, men det er jo svært at undgå når det er folk med samme interesse der "styrer" siderne?.
Men jeg kan da læse på HN at nu er tråden da låst, så der ikke kan komme flere indlæg i ...
nov 2005
Signe selvfølgelig :-))
jul 2004
Jeg har heller ikke set indlægget fra start og kan jo heller ikke bedømme om det er fair eller ej..
nov 2005
Jeg læste tråden på Hn inden Signe blev bannet, jeg har dog ikke læst hvis hun skulle have lavet flere andre indlæg?.
Men altså det er vel alm kotume at man får en advarsel og en begrundelse inden/og når man bliver Bannet?... det har hun jo ikke?
Og lige præcis i denne tråd er der intet som begrunder hun skal Bannes?.
Man kan altid diskutere om det passer eller ikke passer? og om hesten ser bedre eller dårligere ud? det vil jeg ikke gå ind i ... :-))
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.670
hvis der var sket sådan noget med min hest og det var en andens skyld, så ville jeg da også skrive noget lignende "efter en dårlig erfaring med udlån/udlåner" eller noget lignende.. ellers får man lige pludselig i hovedet at alle tror man selv er skyld i det!! -.-
nov 2003
Låner valgte så i stedet at ride hesten langt mere og ride dressur og spring på den, samt ride den på en helt anden måde end aftalt.. og så lyve om det hver gang jeg spurgte til hvordan det gik, hvilket jeg gjorde flere gange om ugen..
jeg stolede jo på personen da jeg havde gjort det meget klart hvad jeg ønskede og da hun havde været enig og hold aftalerne mens jeg kom der regelmæssigt..
Og så skal det lige siges at hun altså har indrømmet alt og jeg også har udsagn fra andre der har set det.. så ikke noget jeg bare tror..
Prøver at svare på de mange svar..
KA: Jamen er helt enig i at man begge steder burde slette tråden hvis trådstarter bannes.. hvis det er en anden i indlægget bør denne persons indlæg (altså dem der bannes for) slettes.. banningen er jo straf i sig selv..
Og jeg ved ikke hvor folks mange indlæg om parten kommer fra.. jeg lavede et indlæg den dag jeg hentede hesten hjem som var direkte omkring det og tro mig jeg fik mange hug der, for mange mener åbenbart det er ok at parten lyver og bryder alle aftaler når hun gør en den tjeneste at passe hesten..
I den tråd var der så andre der hængte låner ud ved at hente nogle billeder af hende fra en gammel tråd og begynde at kritisere hendes vægt og ridning.. hvilket jeg kraftigt frabad mig.. da jeg ikke mener nogen bør hænges ud med billede og navn.. alligevel var det mig der fik en advarsel for det..
Senere har jeg i en enkelt tråd nævnt at nu var vi endeligt kommet igang med ridningen efter at hesten havde været lånt ud.. så altså har kun lavet 1 tråd om låner, hvilket jeg tror de fleste havde.. og så højest nævnt det når folk har spurgt eller som starten af omtalte tråd hvor jeg blot skriver at aftalerne ikke blev overholdt..
Shella: Nej det er ikke udhængning af folk at skrive fakta og uden navn eller andet personen kan kendes på... det må du på alle sider.. jeg må også gerne skrive herinde kender en der gør sådan og sådan er det lovligt/i orden/fair eller lignende.. det er kun udhængning hvis du skriver navn eller andet som personen kan genkendes på af andre end de nærmeste eller selvfølgeligt hvis man skriver noget som ikke er sandt...
At refere til noget personen selv har indrømmet er ikke udhængning..
Kathrine: Nu havde jeg gode grunde til ikke at kunne tage mig af hesten i den periode.. skulle jeg sælge den fordi jeg ikke kunne passe den i 2½ måned ?? hvad så med folk der rejser udenlands i et år eller mere og låner hesten ud ??
Låner havde haft part i 3½ måned inden og der havde jeg undervist hende og forklaret hende alt omkring hvordan den skulle rides, hvilket hun var helt ok med.. så hun vidste jo udemærket hvordan den skulle rides.. hun mente åbenbart bare at hun vidste bedre så snart jeg ikke var der til at holde øje.. så selvfølgelig lånte jeg ikke bare ud til en der red helt anderledes end mig..
Og skaden er måske ikke større end den kan rettes (men lidt irriterende at skulle starte forfra og yderligere stå med en hest der har fået mange dårlige vaner) men det ændre jo ikke på at låner direkte løj fra mig og brød alle vores aftaler og ligefrem gjorde ting der var farligt for hesten, fx at give sig til at springe på den når den ikke var indsprunget og hesten ikke var klar.. det kunne let have gået galt med skade til følge..
Trådem var såmænd lavet fordi jeg glædede mig over hestens fremskridt og at vi nu kunne ride og træne ordentligt igen... udlæner var kun nævnt fordi jeg kender HN og der ellers hurtigt ville være 10 der spurgte hvorfor pokker hesten havde set sådan ud og hvad jeg havde gjort ved den.. men nu hvor jeg skriver at en anden har skylden, ja så kan folk ikke se det sjovt nok
Disturbia: Nu skriver jeg jo faktisk intet om låner andet end hun ikke overholdt vores aftaler.. hvorfor skulle folk skulle forsvare sig over for det ?? desuden har hun en HN konto og følte hun jeg skrev noget usandt kunne hun blot svare i tråden.. desuden laves der jo rigtig mange indlæg hvor en person ikke kan "forsvare" sig.. tråde om kendte, tråde om familie og venner, tråde om at man har købt en udsultet hest osv.. så længe personen ikke hænges ud med navn eller lignende så er der jo ingen der ved hvem personen er..
Hvorfor jeg lavede indlægget har jeg skrevet oppe over...
Og at miste muskler tager hesten ikke skade af... men nu havde min noget mere end mistet muskler, de var simpelthen redet af hesten, så den havde mindre muskler end da jeg købte den som 2 års og utrænet.. vil mene det er lidt værre end bare miste muskler.. samt hesten har fået en del dårlige vaner, ikke alle sammen helt ufarlige for rytteren..
Ann-sofie: Tak
Vibeke: Sær begrundelse ...
¤ Stald Dragsmosegaard ¤ ~ Schaqueline
Dorthe: Tak.. nej kan heller ikke se hvad jeg skal bannes for, da jeg ikke hænger nogen ud på nogen måde.. og skriver blot en kort forklaring på hvorfor, da jeg ved folk ellers spørger.. og da en så mener at låner skal beskyttes og forsvares fordi det er synd for hende, ja så bliver jeg lidt sur.. for kan ikke se hvad hun skal beskyttes for.. hun har selv indrømmet det hun har gjort og jeg har udsagn fra flere der har set det.. så mener jo ikke jeg skylder hende at beskytte hende.. men stadig skriver jeg intet andet end sandheden og intet navn eller lignende..
Shella igen: Nej HN har ikke slettet nogle indlæg... jeg har kun skrevet start indlægget og et svar i tråden..
Nadia : Tak.. ja jeg har da set mange sådan indlæg og tit så kaster folk sig over låner og sviner vedkommende til, selv om de kun har en side af sagen... det samme hvis folk viser en hest frem de har købt som er udsultet eller redet forkert.. men desværre tror jeg det handler om at nogle derinde ikke kan lide mig fordi jeg tidligere har udtalt mig negativt om ridning jeg synes er for hård.. og nogle måske har følt sig ramt.. samt at nogle ikke bryder sig om den måde jeg rider på og måske ligefrem synes det er godt at parten har redet min hest anderledes..
Men det handler jo ikke om metoder, men om at man bør kunne stole på de aftaler man laver med folk.. hvis hun ikke ønskede at ride som aftalt så skulle hun jo have sagt nej tak..
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Heste: 7 Emner: 60 Svar: 196
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.640
nov 2003
apr 2008
Min pointe før var egentlig bare, at der ikke er anden forskel på HN til HG ift banning, end at man her på HG som bruger, kan banne hinanden, hvilket jeg synes er endnu værre.....
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.094
Men jo HN burde give en advarsel eller et eksempel på hvorfor og hvordan og hvorledes.
Et godt råd er at lade folk mene deres og lade det ligge, da man aldrig kommer vider.
nov 2003
Jeg vil hellere forklare sådan overordnet, end at folk sidder og gætter hele tiden og insuiere forskellige ting..
Man kan vel kun blokke for private beskeder og private grupper.. ingen kan da banne andre fra de åbne forum.. du kan stemme ud, men det banner jo ikke folk..
apr 2008
nov 2003
jul 2005
For selvom der ikke er nævnt navne, så er det på en eller anden måde alligevel udhængning. Jeg får i hvert fald en dårlig smag i munden over at læse det og jeg synes at det er voldsomt at gøre så stort et nummer ud af det.
- men det er stadig en dårlig måde at tackle det på fra HN's side, og på det punkt kan jeg godt følge dig.
jul 2004
nov 2003
Bliver bare irriteret når folk ligefrem synes det er synd for hende.. det kan jeg slet slet ikke følge.. synes det er synd for min hest..
jul 2004
nov 2003
Desuden er det da synd for hesten at den bliver presset til ting den ikke kan og bliver redet på en måde den slet ikke forstår og som gør den enormt forvirret..
Desuden så handler det mest af alt om svigtet.. mener du seriøst det er i orden at lyve for hestens ejer, ride helt anderledes end aftalt og gøre ting man har fået at vide at hesten ikke kan/må ??
apr 2008
nov 2003
jul 2004
Nej jeg ved ikke hvordan den er blevet redet, men helt ærligt at den bare er blevet redet på en anden måde en du rider gør da ikke hesten er blevet mishandlet.
Men altså hvorfor har du ikke hentet hesten hjem noget før hvis du viste hun misred din hest i 2½md?
Nej jeg synes bestemt ikke det er iorden at lyve, men synes sgu heller ikke det er iorden du skyder hele skylden på låner, hvis du er så sart med din hest at den kun må rides på din helt ejen måde så må du sgu lade være med at låne den ud, så måtte du lade den gå på en mark!
nov 2003
Jeg har også forklaret at jeg ikke havde mulighed for at være der og derfor ikke tjekke op i de 2½ måned.. derfor den stod hos nogle som passede den.. og meningen var også at hesten skulle have fri.. men parten var så glad for den og bad om at måtte fortsætte, så jeg gav lov til at hun red rolige ture et par gange i ugen og hyggede om den, for hendes skyld, ikke min eller hestens..
Og nu ved du jo ikke hvordan den er blevet redet og jeg vil ikke gå i detaljer fordi det slet ikke er det tråden handler om.. men jo som den blev redet tangere mishandling, og nej det er ikke hvad jeg bare tror, jeg har udsagn fra 4 forskellige der har set hende ride, hvoraf 2 af dem slet ikke vidste noget om hvordan hesten skulle rides aller andet da de fortalte det.. og parten har bagefter selv indrømmet..
Jeg forventer jo at parten overholder aftaler om kun ture, og hver gang jeg spurgte skrev hun de havde redet en hyggelig tur..
Så ja jeg skulle ikke have stolet på hende, men da hun jo allerede havde part og indtil der havde gjort som aftalt havde jeg ingen grund til ikke at stole på hende.. men jo skylden for at lyve og ikke holde aftaler og gå direkte imod ting hun havde fået at vide hesten slet ikke var klar til, det kan kun stå for hendes regning..
Hesten havde mistet rigtig mange muskler.. billederne er måske ikke de bedste, men ens øjne må altså fejle noget hvis man ikke kan se hvor indsunket ryggen er i sadellejet.. ud over det er hesten skrup forvirret og stresser over ting den før var tryg ved og har lært en masse unoder, disse ting kan ikke ses fra et billede.. har nærmest måtte tilride hende forfra..
Pas på HN diktatur