Følelsen af korrekt bæring {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Til at starte med vil jeg sige, at jeg er en erfaren dressurrytter (dermed ikke sagt jeg er den bedste), jeg rider LA, og jeg kan sagtens se, når en hest bruger sig ordentligt bagtil, er ordentligt samlet og bærer sig ordentligt.
MEN jeg synes til gengæld det er en hel del sværere, når man selv sidder i sadlen! For jeg har egentligt aldrig rigtigt fundet ud af, hvordan det skal "føles" når hesten nu bærer sig rigtigt osv..
Jeg er her på det seneste gået i gang med at træne en masse bæring og samling med min hest, og jeg har lagt mærke til, at når jeg laver nogle af øvelserne (f.eks. korter hesten rigtigt godt ind, og derefter rider frem igen. Hele tiden rider frem og tilbage), føles det som om, at hesten skal skide hele tiden.. Og så var det, at jeg kom til at tænke på, om det er sådan det skal føles, når hesten træder ordentligt ind under sig, bærer sig og bruger ryggen rigtigt? I mit hoved vil det give mening, at man kan mærke ryggen løfter sig, når hesten bruger ryggen rigtigt som følge af korrekt bæring og afskub. Men er det også jeres erfaring, at det er sådan det føles? Eller hvordan synes I det føles, når jeres hest går korrekt?
Ja, det kan være det er et underligt indlæg, men der må vel være andre end mig, som lige mangler "følelsen" af korrekt bæring og samling
Mvh.
Rikke Bech Hansen
sep 2008
Følger: 136 Følgere: 127 Heste: 6 Emner: 71 Svar: 2.145
Når jeg rider for længere tøjler, rider jeg den bare ned fortil, så den søger ned af sig selv, eller bøjer den af, og så synes jeg egentlig der er nemt at mærke, for dér er det ligesom om man bare kommer lidt højere op at sidde, i forhold til resten af hesten, og så kan man ligsom mærke "motoren" bagi
Håber du forstår hvad jeg mener.. Det er egentlig svært at forklare
maj 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 191 Svar: 845
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 536
Følelsen af korrekt bæring
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside