1.011 visninger
|
Oprettet:
Ejer af en dejlig Guldhest!
21. jun 2007 Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
21. jun 2007 Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
Mangler energi , men kan have tendens til at blive tyk {{forumTopicSubject}}
Hejsa (:
Jeg har en skøn vallak, som desværre har tendens til at blive fed
Jeg vil gerne have lidt nere energi i han
Han er dn herre på ca. 450 kg i følge målebånd osv ..
Lige nu får han
1 kg pavo natures Best
9 dk havre
Et halv kilo lucerne
Salvana mineraler
Hvidløg
7 kg hø
Og 3 kg halm ( det putter jeg i hø net, men han æder jo også halm fra bunden af boksen så der får han også lidt)
Har i en ide til hvad jeg skal ændre ??
Eller kan man give noget tilskud så han får mere energi ??
På forhånd tak
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 1.644
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
Umiddelbart synes jeg det er utroligt, at han kan mangle energi på sådan en diæt. Men jeg forstår sagtens at han tager på af det, - da det da vidst giver en del mere FE end blot til at vedligeholde vægten.
Umiddelbart synes jeg det ville være "dumt" at begynde at tilsætte yderligere ting, når han allerede får så meget. Jeg ville nok selv vælge at gøre det mere simpelt - og droppe havren og i stedet give ekstra lucerne eller evt. fiberpiller eller roepiller - som er sundere for deres mave og giver mere stabil fordøjelse. Og (hvis muligt) ad libitum hø.
Og så ville jeg vælge at få taget en blodprøve af ham, så du kan tjekke om hans manglende energi kan skyldes noget særligt. Og evt. et generelt dyrlægetjek eller kiropraktor-undersøgelse. Det kan måske være, at han har noget som spænder et sted, og derfor ikke viser så meget energi.
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 881
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
Grunden til at han får både det natures Best og vitamin er for at han er helt dækket ind , da jeg supplere havre op med natures Best
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
Hvis du giver den mængde, er der ingen grund til at supplere med et helt andet vitamin/mineral produkt Det vil blot forstyrre værdierne som "Tranums" også skriver.
Men der er måske en grund til, at du ikke vil give ham anbefalet mængde af Natures Best?
Mangler energi , men kan have tendens til at blive tyk
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside