{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Træning med føl :D? {{forumTopicSubject}}

Jeg er rig af ideér! Men kunne godt bruge endnu flere!!!

Jeg har tænkt at han skal lære alt det persale så som at få ordnet hove, blive striglet og alt det der.

Gå på en pressening

Støj så som raslende ting

Hurtige bevægelser

Trafik

Gå ture

osv, har i noget exklusivt som i gør med jeres føl? Selfølgelig skal hun bare være føl indtil hun er klar til longe osv.,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning med føl :D?
  • #1   20. okt 2012 jeg vænner mit føl til mange forskellige lyde, den får dækken og underlag på, og jeg kaster ting rundt om hende

• #3   21. okt 2012 Vi øver meget farlige ting. Gå på brønd dæksler, gå i mudder og vand, se på traktorer, trafik, skraldespande og gå forbi gøende hunde. Vi øver også at gå gennem smalle steder, gå i trailer og så at være alene uden andre heste (trækker ham væk fra de andre og lader ham få lidt lækkerier ) Og så selvfølgelig løfte ben, blive striglet osv.
    Sådan en alm villavej er fuld af udfordringer når man kun er 4½ mdr gammel smiley

• #4   21. okt 2012 -og trailer smiley

• #5   22. okt 2012 Jeg synes ikke de skal alt for meget når de er helt små. De skal lære at stå bundet, at blive trukket med og få løftet hove.
    Selvfølgelig kan man også godt lave lidt andet, men man skal passe på ikke at overbelaste den, både fysisk og psykisk.

• #6   22. okt 2012 Jeg skal ikke lave for meget fysisk, andet end ture, det er jeg godt klar over. Men jeg tænker sådan, andet end bare det bersale, da det kunne blive kedeligt i længten.

• #7   22. okt 2012 Den skal også have tid til bare at være føl. Der skal ikke trænes for meget med de helt små, maks en gang i ugen synes jeg. Men strigling og hygge kan man ikke få for meget af.

• #8   22. okt 2012 Det er dog en god ide at vende dem til sprayflasker og at have noget hen over ryggen. Men føl skal KUN lære det basale. Det bliver ikke kedeligt for hesten, for man træner ikke særligt tit eller særligt længe, og de fleste gange tager man den kun ind på boks/staldgangen og strigler og nusser om hesten.

• #9   22. okt 2012 SÅ enig med LadyBlacksheep! smiley

Trådstarter: dine idéer er rigtigt gode, og det er godt at du er ivrig efter at komme i gang. Men pas på at du ikke får blod på tanden. Et føl kan sagtens lære hurtigt, men man kan også hurtigt komme til at overskride dets grænse. Så MASSER strigl og nus.

Ting du kan gøre den ene gang om ugen, ganske lidt og få ting ad gangen:
    Væn det til at få løftet hove, blive bundet, lægge ting på ryggen, røre hesten over alt, gå pænt i snor, kigge lidt på vej og asfalt, kigge lidt på ting og ting der larmer. Men alt med måde smiley langsomt, lidt ad gangen.

Og bare rolig, føllet tager ABSOLUT ikke skade af at gå på folden. De er næsten de eneste som kan gå der uden at være foldbumser :0)

Held og lykke og god fornøjelse smiley

• #10   22. okt 2012 Hej, det er jo ikke det hele tiden, jeg regner med at strigle ham 4 ef de 6 gange jeg træner ham, og to gange træne ham i fx, spray, eller trafik hvem ved smiley
    Ting tager sin tid smiley

• #11   23. okt 2012 Ja nemlig, stille og roligt. Det skal gerne være sådan at føllet tænker "YES!" når han ser dig, og ikke "årh, nu igen..." smiley

Held og lykke med det

• #12   23. okt 2012 Tak skal du have smiley

• #13   24. okt 2012 altså nu har de fleste sagt det hele, men at tage et føl ind og lave noget 6 ud af 7 dage, er nu at stramme den efter min mening smiley den har bedst af at lærer af de andre heste først

• #14   24. okt 2012 Hej.. Synes jeg ikke. Han skal jo lære at blive striglet osv smiley Ikke disideret TRÆNING, med bare lige i små 10 minutter smiley Og så træne ham i forskellige ting lidt også nogele dage

• #15   25. okt 2012 Jeg synes det er ok, så længe du også lægger masser perioder ind hvor føllet bare er føl på folden.

Kommentér på:
Træning med føl :D?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce