IslænderElsker

IslænderElsker

Medlemmer: 599
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
6.788 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Sjov rideundervisning for børn Sjov rideundervisning for børn

Jeg er lige startet med at undervise på en rideskole med islændere. Jeg har ikke sådan nogen særlig uddannelse til at gøre dette, men har dog redet i omkring 27 år.
Jeg underviser børn fra 6 år og op til omkring 10-12 år.

Jeg tænke om der måske var nogen her der havde nogen foreslag til sjove ting man kunne lave i undervisningen på hestene.
Jeg tænker at det jo er sjovt nogen gange at lave andet end bare at ride rundet på hovslaget eller lave en slangegang smiley

Hvis vejret er til det kan vi også finde på at ride en lille tur ud.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjov rideundervisning for børn
  • #1   9. okt 2012 Forhindringsløb, labyrinter lavet af bomme, lege kongensefterfølger osv smiley

• #2   9. okt 2012 Gymnastik og balanceøvelser på hesten. Så må de gå to og to sammen om en hest hvor den ene trækker og den anden laver øvelser på hesten, som fx. at side omvendt i sadlen og alt den slags.
    Ellers er der jo ponygames. lidt springning over små spring. ringridning.

• #3   9. okt 2012 Du kan også lære dem at håndtere hesten fra jorden. Altså at trække med dem, få den til at flytte bagpart og bakke.

• #4   9. okt 2012 Spring eller noget ponygames agtigt noget smiley f.eks er der jo flagridt og behændighed til youth cup. Sværere end man lige tror og hylende morsomt haha smiley

• #6   9. okt 2012 Dæk et bord fra hesteryg! Noget af det sværeste, jeg længe har prøvet til hest, haha. Der er pokkers langt ned til sådan et lille havebord ... Jeg kan i hvert fald hilse og sige, at det er mere end bare røvsvært i galop xP

• #7   10. okt 2012 Det her er noget vi har prøvet med ridehold: De skal alle have et krus med vand i, i hånden(der skal være lige meget vand i vær) Så skal de ride rundt med kruset, og til sidst skal man se hvem der har mest vand tilbage. Den der har mest har våndet. Det er både en sjov oplevelse og samtidig lære de også at holde hænderne i ro når de rider smiley

• #8   11. okt 2012 Efter børnene har fået lidt undervisning, så kan du lade dem lege skridt-fangeleg eller sparke fodbold, dette kræver dog en stor bold. Altså det er hestene der skal sparke til bolden smiley

• #9   11. okt 2012 Og derfor har man opfundet øltölten xP

• #10   12. okt 2012 Cæcillie Kathrine Øltølt??? Til børn smiley Så hellere med sodavand eller bare vand.

• #12   12. okt 2012 Alkoholfri øl.. Go!

• #13   14. okt 2012 McFluff

..Nisseøl! Go! ;-P

Jeg underviser selv børn i samme aldersgruppe - og gymnastik/balanceøvelser på hesten er super godt, synes jeg.
    Du kan jo spørge forældrene, om de vil trække imens.
    Når man laver dette, for man også et rigtig godt indtryk af ens elevers stærke og svage sider mht. smidigheder, styrker/svagheder, smidighed og så videre. Det er desuden smadder udviklende for netop disse ting - og så er det helt vildt sjovt. Jeg hopper selv rundt på banen og laver fakter og gymnastik - så for forældrene også lige et billigt grin på sidelinjen. smiley
    Hvis du har brug for idéer til hvad der kan laves på den måde, så sig til.. smiley

Du kan også bygge forhindringsbaner af bomme, kegler, plastik og, små spring og hvad du nu ellers kan finde på, og bede dem ride igennem i skridt, trav - sidelæns, med en hånd, med løs tøjle osv..

Springning selvfølgelig... Og turridning.
    Hestefodbold..

Kommentér på:
Sjov rideundervisning for børn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce