2.894 visninger
|
Oprettet:
Flytte hjemmefra {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at jeg rigtig gerne vil flytte i en lejlighed for mig selv. Jeg er træt af at bo herhjemme, og vil gerne ud og have mit eget - specielt nu hvor jeg er gravid. Jeg synes ikke det er optimalt at den bette og jeg skal være nede på mit værelse og ikke i hele huset. Jeg føler ikke at der er plads til det her hjemme ved mine forældre, og jeg har længe ville flytte.
Jeg føler selv, at jeg godt kan stå med det ansvar, og ved hvad det kræver. Jeg ved godt det bliver hårdt, men jeg har bare ikke lyst til at blive boende herhjemme længere..
Tror i at der er mulighed for at jeg ville kunne flytte hjemmefra?
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 60 Emner: 610 Svar: 1.644
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 46
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
Økonomisk vil det også blive en udfordring - ikke at det ikke kan lade sig gøre, jeg har ingen ide om hvor meget kommunen støtter unge mødre.
Jeg kan sagtens følge dig, og hvis dine forældre vil være meget efter dig, når barnet er født - så ville jeg også flytte.
Held og lykke med det
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
jan 2007
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 708
Tænker dog, som de andre, at det er en god idé at blive hjemme lidt, så du kan nå at spare op og få lidt ekstra hjælp i starten. 16 år og skulle flytte hjemmefra samtidig med at blive alenemor - det kan kun være hårdt!
Jeg bliver selv boende hjemme de første 5-6 måneder efter jeg har født. Så kan jeg nå at spare op til møbler og indskud, samt have ro og ekstra hjælp og tid til den lille. De små kræver så meget kærlighed og overskud, især i starten, og det kan måske blive svært at give hvis man samtidig står alene og skal flytte selv for første gang, samt lære alle de ting der følger med at bo selv.
jan 2007
maj 2012
jan 2007
Hvordan har det så været med dig? Hvordan reagerede din familie + venner, og ikke mindst dig selv. Har du fået tilbudt noget hjælp af en eller anden art fra kommunen?Er du stadig sammen med faderen?
Spørger bare fordi jeg er nysgerrig
maj 2012
Familie og venner havde meget svært ved det i starten, de var selvfølgelig bekymrede. Men jeg har ikke lavet andet end at vise jeg er så klar som man nu kan blive, så idag er de alle super støttende og de har hjulpet mig SÅ meget!
Nej der er ikke meget hjælp at hente hos kommunen før man har født. Men der er altid hjælp at hente hos Mødrehjælpen https://www.moedrehjaelpen.dk/
Jamen du må spørge alt det du vil. Har selv haft meget glæde af at snakke med andre unge mødre
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Men jeg kan sagtens se hvad du mener med pladsen (:
aug 2005
Følger: 108 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 56 Svar: 407
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 935
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Har du råd til en lejlighed? Har du råd til møbler, køkkenting? Har du råd til mad? Har du råd til uforudsete udgifter? Har du råd til babyting oveni?
Der er selvfølgelig hjælp at hente, men det er ikke altid at tingne bare kommer når man har behov for dem - hvis du har en opsparing ville det selvfølgelig hjælpe
Kan du klare at være alene? Kan du klare at skulle stå med bebs helt selv? Er du klar til at det er DIT ansvar - alt, ikke kun en baby men også at der bliver betalt husleje, at der kommer mad på bordet, at el- og varmeregninger bliver betalt? Er du klar til at frigøre dig fra dine forældre når du går ind i en af de mest udfordrende perioder i dit liv?
Sådanne ting kan vi ikke svare for dig, men hvis du føler at det er rigtig for dig (og bebs) at flytte hjemmefra, så ville vi være kraftidioter at sidde og sige du skal blive hjemme - omvendt hvis du ikke er klar til at flytte hjemmefra og stå med ansvaret selv ville vi jo bare være dumme og sige at du skal .
Sæt dig evt. ned med en liste og skriv ned alt hvad der hører med til at flytte hjemmefra, hvis du selv føler at du er klar til det og at det kan lade sig gøre - så har du også svaret
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 33 Svar: 167
Og jeg tror at lejlighed og en dejlig baby ville være en ret stor mundfuld. Ihvertfald lige i starten, og jeg vil også anbefale at du bor hjemme det første stykke tid. Held og lykke med det hele
aug 2005
Følger: 108 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 56 Svar: 407
Flyttede i egen lejlighed med min søn da han var 3 1/2 måned, og måtte først der for at bevise at jeg ku klare ham, for ikke at blive sendt på mødrehjem.
Jeg ville godt have blevet hjemme længere tid ved min mor, men da den lejlighed vi boede i blev solgt, måtte vi flytte hver til sit, for at skåne min søn i alt for mange flytninger.
Han ku som i slutningen af 4 måneders alder kravle, som 5 1/2 stillede han sig op af tingene, og først nu som 9 måneders er jeg begyndt og komme i en rytme med mig selv, fordi jeg skulle holde øje med ham, da han er i alt.
Han var meget hurtig i sin udvikling, og har han altid været.
Tro mig det er ikke lutter lagkage at bo alene med et barn. Så kommer der uforventede regninger, og børn er ikke gratis at have.
Dem der siger det ikke er hårdt, det passer ikke.
Ville ønske jeg ku have boet hjemme til han var 6 måneder, det ville jeg have nydt.
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.122
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 355
-jeg selv har en kort overgang boet selv med min datter, jeg var så godtnok 20 da jeg fik hende, og flyttede først fra hendes far da hun var 1 år, men økonomisk set var jeg bedre stillet dengang end jeg er nu, hvor jeg bor sammen med min kæreste datter og lille søn
Flytte hjemmefra
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside