{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår bliver jeres bedækket
  • #1   3. okt 2012 omkring april maj juni måned
    hopper går i 11 måneder drægtig

• #2   3. okt 2012 Okay, tak for svar, hvilken dag i brusten bedækkes hun?

• #3   3. okt 2012 uhh, jeg starter allerede når jeg opdage første brunst tegn. men mine går som regelt i stod med hingsten

• #4   3. okt 2012 Jeg venter to føl sidst i februar næste år samt en sidst i maj. Ældre hopper kan have lettere ved og komme ifol tidlig på året og jeg har en hoppe som før har været svær og ifole, men siden jeg har fået hende er det kun sket et år hvor hun ik er kommet ifol første gang, og det år havde hun mistet hendes føl (pga hegnsskade) så det menes og være grunden. vi starter gerne i anden brunst i foråret da de plejer være gode med denne hoppe.

Men ellers kan jeg godt lide de foler sidst i marts, først fordi de stadig er inde om natten der så vi kan komme til føllet hver dag og så har de hele sommeren ude og hopperne har lidt tid på græs efter føllene er fravænnet.

Vi bedækker dem på 2-3. Dag efter brunst starter og hver anden dag efterfølgende. Dvs de ofte kun bliver bedækket 2-3 gange og det er pga jo færre bedækninger, jo mindre risiko for bakterier når det er naturlig bedækning.
    Ægløsning finder ofte sted ca 12 timer inden brunst slutter og mange hopper har ægløsning tidlig morgen.

Vi regner med 336 dages drægtighed, og det er sket to gange nu at hopper har folet lige på termin:-)

• #5   3. okt 2012 Min hoppe er 6 år bliver 7 til næste år, men har ikke haft føl før, er det for sent at hun først skal prøve at have føl i 2014 hvis alt går vel? Hun går i løsdrift

• #6   3. okt 2012 Overhovedet ikke. Det er en meget fin alder.

• #7   3. okt 2012 okay:)

Kommentér på:
hvornår bliver jeres bedækket

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce