{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Hvornår klipper i jeres heste ?? {{forumTopicSubject}}

Ja altså min pony Line bliver nok klippet her i oktober månede, og senere igen på året hvis hun begynder at sætte mere pels.
Ligenu syntes jeg at hun allerede har sat lidt pels..
Hun går med fleecetæppe og 100 gr. dækken lige nu.
Da hun er en rigtig frysepind.
Så når hun bliver klippet for hun underdækken på, regner jeg med.
Jeg har også hals til hende, når der bliver rigtig koldt.
Min tidl. pony blev allerede klippet i starten af september sidste år, da den satte meget tidlig pels.
Men hvornår klipper i jeres ponyer/heste på året? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår klipper i jeres heste ??
  • #2   23. sep 2012 Jeg klippede den ene i sidste weekend og den anden skal klippes i den kommende weekend smiley

• #4   23. sep 2012 Min er ikke klippet, men han ligner en bamse, så det skal nok nok snart smiley

• #6   23. sep 2012 Mine bliver klippet slut oktober-november. Alt efter vejret.
    Synes det er helt kuk, de heste der allerede har 220g dækner på ! Hvad skal de så have på, når vinteren rigtig er der ? 750g ?! :S

• #8   23. sep 2012 Jeg er på vej hen for at klippe min nu smiley

• #9   23. sep 2012 lige nu går min bare med tyndt regndækken, men tror jeg klipper hende om 1 lille måned måske 14 dage.. og derefter får hun overgangsdækken på med regndækken ovenover. når det så bliver rigtig koldt får hun fleecetæppe, stalddækken, overgangsdækken og regndækken på, hvis jeg ikke får købt et nyt vinterdækken.. Min plejer at gå med omkring 900 gram når der er koldest.

• #10   23. sep 2012
    4 dækkener på, på en gang? Det giver da ikke meget bevægelighed?

• #11   23. sep 2012 min store bliver ik klippet han holder sig kortpælset hvis han her dækken på, ponyen bliver klippet ca hver 1 1/2 hele året rundt smiley

• #12   23. sep 2012 hodder fik en tæppeklip i sidste uge da han lignede en bjørn men vil gerne vente med at ligge dækken på ham til midt oktober..
    lusen er ikke klippet men går allerede med 200 g da hun har haft lungebetændelse i sidste måned..
    indi og bum er ikke klippet endnu, men bliver det nok snart

• #13   23. sep 2012 Mine bliver aldrig klippet. De får lov at blive varme, bliver skridtet godt af, får fleecedækken på til de er tørre og så af med dækken igen. Det har fungeret fint de sidste 8 år hvor jeg har redet fjordhest smiley

• #15   23. sep 2012 Regner med at klippe Linette engang i Oktober smiley

• #16   24. sep 2012 Coco fik dækken på for et par uger siden og hun bliver klippet i denne uge smiley

• #18   26. sep 2012 Krikken har ret.

Nå. Her går min den ene med dækken. Hvorfor? Fordi hun altid fryser, var forkølet mange gange sidste vinter, indtil jeg... Overgav mig og lagde dækken på hende!

Så jeg er en af de slemme, der har 200 gram dækken på, og hun sveder IKKE. Det er også det 2. mest åndbare dækken der findes på markedet. smiley
    Ikke engang ret varm. Jeg har en anden, som aldrig fryser, hun går uden dækken og har mere varme ører end hende her!!

Men hun er altså noget ekstrem. Hun har dog overhovedet ikke sat vinterpels, så kan godt forstå, hun fryser.

De fleste klipper i november, hun har nok sat pels der, og så skal hun klippes lidt.

• #19   26. sep 2012 Kan i øvrigt sige, jeg helst ikke bruger dækkener, hvis det kan undgåes, og synes også selv, det var voldsomt at lægge 200 gram på. Men man skal altså lige kigge på sin hest ind imellem, de ER forskellige. !!

• #20   26. sep 2012 Syntes også det er lidt vildt. Det er altså ikke så koldt om natten som i tror - og det er os mennesker der gør dem så sarte. Min hoppe får 100 grams på i næste måned engang.

Min unghest skal ikke have dækken på, da han skal på vinterferie. De har sundest af at gå uden, da de ikke er så sarte så.. Han får kun dækken på til næste år, hvis det bliver nødvendigt for at holde pelsen nede, men dog med så få gram som muligt.

• #21   26. sep 2012 Har en enkelt der har fået dækken på ud af seks, og det er udelukkende for at undgå at han sætter en bamsepels. Han sveder ikke, og det er kun et tyndt dækken, så må vi se når vi når længere hen, om han skal klippes, da det er meningen han skal igang med genoptræning (ridning) her i vinter.
    Har en anden der skal gøres ryttervant, men vi må se hvor meget pels hun har når vi inden så længe får hende hjem, sidst jeg var dernede var hun igang med at vokse, fuldstændig uharmonisk igen, og ender det med, at hun bare skal gå og vokse det meste af vinteren så er der ingen grund til at hoppe ud i en masse dækkenræs og klipning...

• #22   31. okt 2012 Min ene er klippet nu, hvorefter min anden meget gerne snart skulle blive klippet smiley

Kommentér på:
Hvornår klipper i jeres heste ??

Annonce