704 visninger
|
Oprettet:
*Jeanette & Konikken Masca* < 3
23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Elevator-øvelse {{forumTopicSubject}}
eg får en plag hjem her i weekenden, og jeg har hentet inspiration forskellige steder fra, til hvordan jeg skal gribe den opgave an
Nogle af tingene havde jeg tænkt på, andre ikke. Men der var nogle der sagde at hun skulle være fortrolig med elevator-øvelsen.
Hertil tænker jeg at jeg aldrig har brugt den i min træning - og har heller ikke savnet den. Derfor er jeg heller ikke fortrolig med øvelsen, anvendelse og funktion.
Har dog en svag erindring.
Men mit spørgsmål er så:
Hvad nytte vil den gøre mig og min plag - er den overhovedet nødvendig?
I så fald, hvordan anvender man den i hvilke situationer - osv
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
hvad går den øvelse ud på?
har aldrig hørt om den før
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Men kan ikke huske det - og kan være jeg husker forkert - derfor jeg spørger nemlig
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
har jo selv en plag, så det kunne være at det var noget jeg kunne bruge
altså hvis det er noget som skulle få den til at slappe af kan jeg sikkert bruge det, for nogle gange er hun lidt for meget oppe på dupperne
men må da lige finde ud af noget mere om den
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
jun 2009
Følger: 26 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 293
Dog har jeg nu lært min plag at tage mulen ned til min håndflade, når jeg har flad hånd og knipser en gang, hvilket jeg finder en del nemmere at anvende, hvis hesten er helt oppe på dupperne.
Jeg bruger nu elevatorøvelsen når hun får smed, da hun til tider ikke har tålmodighed til at stå og få beskåret hove og derfor "danser" lidt i stedet - her er øvelsen stadig MEGET anvendelig
Desuden bruger jeg den til at lære hesten longering. Her er det nemlig vigtigt at hovedet kommer ned (ved hjælp af elevatorøvelsen), så hesten kan bruge sig korrekt
Elevator-øvelse
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside