836 visninger
|
Oprettet:
På tur første gang :-) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen! Jeg skal på tur for første gang på min unghest på fire. Han har været på tur da han var i tilridning, men jeg har endnu ikke prøvet det Vil i råde mig til at have en med ved min side der har et trækketov i ham, eller hvad vil i foreslå??
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Men ja en der går med første gang er nok en fin ide, eller hvis du har mulighed for at ride sammen med en anden hest som er van til det, så den kan følge efter, og se på tingene i godt selvskab.
Jeg startede ud med at ride sammen med andre på min 4 års, og nu rider vi alene uden uden problemer.
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 17
Yasselasse; Han er ikke rigtig vant til at blive gået tur med, udover på en kæmpe mark vi har. Mest af alt fordi jeg synes han er så stor at jeg hellere vil sidde på ham på tur
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Når du har en anden med, så bare tag det stille og roligt, og lad ham følge den anden. Nej det burde ikke have nogen betydning at de ikke kender hinanden. Jeg rider tit sammen med fremmede heste, det vigtigste er at det er en stabil hest, som ikke lader sig nemt påvirke, så Orkan også får en ide om at det er helt ok at gå på tur.
God fornøjelse.
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 341
Jeg trak ham ud i skoven og steg så på derude. Han var så rolig, at vi sagtens kunne ride, uden at der var nogen der havde et tov i os. For en sikkerheds skyld havde Hulder dog en grime over kapsunen, hvis det nu alligevel skulle blive nødvendigt.
Jeg red ham også halvvejs tilbage til stalden - hver gang der kom en bil, lavede jeg pænt en parade inde bagved/ved siden af den anden hest og red så videre når den var kommet forbi.
mar 2012
Følger: 25 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 18
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Havde dog redet hende lidt ud og rundt på gården selv, inden. Og en tur om springbanen.
Hun er meget mere rolig end min anden hest, og jeg kan altid vælge at hoppe af. Hun laver nogle gange et sidelæns hop fra jorden, men det kan jeg jo ikke gardere mig mod. Det er meget sjældent, så kan bare håbe, jeg hænger fast, når det engang sker.
Kan anbefale at galopere op ad bakke. Vi galoperede 1. gang, hun var tændt 20 sekunder efter, og så gad hun ikke gå igen, hehe.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Ville ikke have turdet uden den træning.
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 17
Hælder nok mest til forslaget om at have en med på gå ben + en anden hest.
Og jeg har ikke muligheden for at tage flere med, yasselasse
På tur første gang :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside