{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

Hvad foder du PRÆCIST for om måneden? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er efterhånden træt af at skulle fodre for 600,- om måneden, og leder nu efter en billigere løsning. Jeg vil gerne have præcise priser på jeres foder månedligt.

1.Hvilken hest har du?(Race, alder, motion, huld)
2. Hvad fodrer du med?
3.Hvor meget foder får din hest?
4. Præcis foderpris om måneden(uden wrap)

Jeg har en 3 års DV-vallak, og han æder og æder, uden at tage på.
Han får:
400g Horselux plus 3x dagligt
0,5-1,0kg Horselux Fiberpiller 3x dagligt
10 kg wrap

Håber nogle vil bruge lidt tid på at hjælpe mig, min pengepung føler sig efterhånden voldtaget.
Hilsen Maria smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad foder du PRÆCIST for om måneden?
  • #1   2. sep 2012 Følger lige med smiley

• #2   2. sep 2012 er det med wrap du giver 600 om måneden???

for så skal du da ikke brokke dig over prisen smiley

Jeg giver 475 kr i REN krybbe foder om måneden... så kommer stråfoder ved siden af

• #3   2. sep 2012 men vil dog sige at 10 kg wrap til en varmblod som skal tage på, er alt for lidt smiley

• #4   2. sep 2012 Alt det wrap den kan åde. stråfoder er det vigtigste for en hest der skal tage på. skal sådan en have.. Min fuldblods hoppe æder og æder men tager bare ikke på...så fik vi afvide af en dyrlæge vi kunne prøve at ifole hende og se om hun ændre facon.

ellers må man jo bare acceptere at det er sådan de ser ud. ligesom der findes tynde mennesker, så kan der vel også finde tynde heste, som bare ser sådan ud smiley

• #6   2. sep 2012 Det er udelukkende krybbefoder der koster 600,- om måneden smiley

Han er ikke for tynd nu, men at bedømme efter hvor meget han spiser, synes jeg han burde være næsten ved at være tyk. Han er ca.163, og vejer 430kg.

• #7   2. sep 2012 hmm bruger vel omkring 100 kr i krybbe foder til mine 4 pr mdr. også er det KUN fra novenber til maj de rasterende måneder lever de af vitaminer og græs

men wrappen er dyr bruger vel for omkring 1000 kr pr. mdr på 4 heste men igen kun fra novenber til maj ;o)

• #8   2. sep 2012 jeg fodre i øvrigt med roepiller, lidt mysli (en håndfuld till hver pr. måltid) lucerne og vitaminer

• #10   2. sep 2012 1.Hvilken hest har du?(Race, alder, motion, huld)
    Spinkel tyrolerhaflinger, 3 år, under tilridning, normal huld (let muskelfattig pt)

2. Hvad fodrer du med? og 3.Hvor meget foder får din hest?
    Med 350g Møllerens HestePlus (højt proteinindhold)
    Knap 200g Horselux fiberpiller(godt for maven og tarmen)
    Ca 100g Equsana Alfa Gold (højt fedtindhold)

Udregnet ud fra gram pr måned, kommer det til at lyde sådan:
    HestePlus: 67,-/måneden
    Horselux fiberpiller: 24,-/måneden
    Equsana Lucerne Gold: 24,-/måneden

I alt: 115,-/måneden smiley

• #11   2. sep 2012 Jeg har desværre ikke nogen pris pr hest.

Men jeg har
    en shetlænder
    en welsh hoppe
    en Fjordhest, spinkel type, bliver ikke fed, og taber sig nemt.

spiser til sammen for
    422.5 kr af Hercules pony müsli.
    40 kr af roepiller.

Jeg bruger en minibig wrap om måneden. 400 kr
    Og 2 minibig halm til strøelse og tyggetid på folden om måneden. 250 kr.

• #12   2. sep 2012 Elsker dig Mulle smiley : Tak for skemaet, er dine foderrationer pr.dag?

• #13   2. sep 2012 Ja, det er pr dag smiley

• #14   2. sep 2012 Jeg har også prøvet med andet foder, men det her virker bedst og er mest økonomisk og her er han også bedst dækket ind smiley

• #15   2. sep 2012 glemte vist lidt af spørgmålet.

alder
    fjordhest 4 år
    welsh 4 år
    shetlænder 11 år.

Min fjordhest får om dagen 800 gr pony musli. Det giver 202,8 kr pr måned.
    Jeg glemte hans havre. 400 gr. pr dag 72 kr pr måned.

ialt for fjordhest i krybben 274,8 kr.

• #16   2. sep 2012 For nogle mdr siden.

1.Hvilken hest har du?(Race, alder, motion, huld)
    Dv, 2,3, Lige nu holder han ferie smiley Tynd

2. Hvad fodrer du med?
    Pavo Podo Grow
    st. hippolyt NaturMüsli

1 ½ Pavo
    ½ hippolyt
    12 Kg Luksus Warp

Pavo 336 Kr.
    hippolyt 106 kr.

= 442 kr. om mdr

Det er ca. pris på ham da han ikke få noget lige nu da han går på græs og er blev sund at se på. men sådan så den ud for nogle mdr siden men der var han også meget tynd, men tror han er billiger nu.

• #17   2. sep 2012 Jeg havde en 3-års dv-vallak som var svær at holde huld på, især fordi han stadig voksede (jeg skriver havde fordi han blev solgt her i august) Da han var meget tynd og skulle fedes op fik han 4,5L fase II og 1½L condition mix 1½L sort havre og lidt majsflager pr. dag. Jeg tror det hedder noget nær 800,- om måneden. Derudover fik han wrap ad libitum. Da han var godt fed tog jeg foderanvisningen på sækken og skiftede lidt af Fase II ud med noget conditionmix og lidt majs. Dette har jeg dog ikke prisen på, men hvis man ringer og forhører sig hos brogårdens foderrådgiver er jeg ret sikker på at de kan give en ret præcis pris.
    Mit tip er som de andre at den skal have alt det wrap den kan æde. Tilsæt lidt olie i foderet og hvis den ikke gider at æde det, så lidt majs. Hvis den ikke er alt for tændt, så giv den lidt havre (uha ja jeg sagde fy-ordet, for mange mennesker) Havre, majs og olie er ting der feder godt og har man en hest der er svær at holde huld på, så kan det altså være en hjælp at ty til. Vokser den stadig? For det foder du bruger er ikke til heste der vokser, så hvis den vokser ville jeg skifte til en müsli der er for heste i vækst. Jeg kunne se en kæmpe forskel på min dreng da jeg flyttede ham fra at han hos opstaldningsstedet fik for udvoksede heste til at han kom hjem og fik foder for heste i vækst.

• #18   2. sep 2012 Hvis du vil prøve at fodre med det jeg bruger, vil jeg sige 450-500g HestePlus, 500-800g fiberpiller og 500g Lucerne Gold. Det vil nok rende op i 150-200,-/måneden smiley

Du kan jo altid supplere lidt op, og give 3 gange dagligt, hvis ikke det er nok. Hvis det ikke er nok, burde 500g HestePlus, 1000g fiberpiller og 1000-1500 Lucerne Gold være rigeligt, hvis han ellers bliver redet som en 3-års normalt bliver smiley

5 sække HestePlus koster 480,- i farmland (15kg). Horselux fiberpiller 100,- pr sæk (25kg) og Lucerne Gold 160,- (20kg) smiley

• #19   3. sep 2012 hmm, mit budget er ikke 100%.

men.. DV hoppe, 13 år, normalt huld, dog lidt til den tynde side til tider.

500-750g Horselux fiberpellets pr. dag
    140g Pleasure vit. vitaminer pr. dag
    100g Horselux lucerne pr. dag (ca)
    2 håndfulde Pavo HerbaSan pr. dag (for at hun gider æde)

Fiberpellets: ca. 85 kr. pr md.
    Vitaminer: ca. 80 kr. pr. md
    Lucerne ca. 30 kr. pr. md.
    Herbasan ca. 30 kr. pr. md.

= 225 kr ca. for hendes basis foder. hun får dog mash plus nogle tilskud, men dem får hun kun efter ridning smiley

men bruger nok ca. 400 kr ialt inkl. tilskud osv osv.

• #21   3. sep 2012 Huh jeg fodrer dyrt kan jeg godt se ud fra jer andres budgetter.. Haha..

Men jeg fodre men økologisk naturmyesli fra Tyskland, derudover får de mega start vitaminer (begge ifolet), hvidløg, bukkehornsfrø.

Derudover er vi lige nu ved at booste vitamin og mineraler til dem, så vi har lige kørt
    B-vitamin
    Jern
    Kobber
    Magnesium
    Biotin.

Men normalt, uden kure, fodrer jeg for
    250 kr plus wrap.

Lige pt hedder budgettet cirke 400 pga vitamin kurene, ormekure m.m.

• #22   3. sep 2012 Skulle måske lige nævne at det er shetlændere jeg har.. Hehe

• #23   3. sep 2012 jeg gi'r også omkring 600,- pr. måned og jeg køber foder i bigbag fordi jeg har så mange - - - er det dyrt ja måske - - - men så skal man gøre op med sig selv om man har råd til at have hest,
    skal dyret have foder for 600,- om måneden ja så er det jo det du skal af med, den er ikke en ting du kan sætte hen i et hjørne til du syntes det ert sjovt og betale

en 3 års er så også noget af det dyreste at fodre på men det er helt klart billigere at holde dem ved god huld end at spare og så skulle fede op + at hesten har bedre af det

• #24   3. sep 2012 vil give i andre ret i at det koster hvad det koster at fodre på dem smiley man må jo så bare gøre op med sig selv, hvilke type foder man vil fodre med smiley hvis man vil bruge tid på at sætte sig ind i det og de forskellige produkter, så kan man fodre meget billigere end hvis man "bare" lytter til producenterne og betaler for mærket - forstå mig ret smiley

jeg brugte også engang 800 kr om måneden på foder, og jeg kunne slet ikke styre det, fordi at "rådgiverne" sagde at jeg bare skulle følge sækkens anvisning, hvilket gav mig en hest der var alt for fed. derefter satte jeg mig meget ind i det, og nu kan jeg holde hendes huld lige som det skal være, for ml. 200-400 kr om måneden inkl. tilskud smiley

min får både e-vitamin, urter, æbleeddike og mash oveni budgetten, men det er stadig indenfor de 400 om måneden. smiley

• #25   3. sep 2012 1.Hvilken hest har du?(Race, alder, motion, huld)
    2 stks fjordheste, på henholdsvis 12 og 22, tyk og tynd, bliver redet næsten hver dag og et par gange om ugen.

2. Hvad fodrer du med?
    Lige pt. er det fibrepiller for at undgå at den ældste får spiserørsforstoppelse. Om vinteren er det noget müsli, men denne vinter satser jeg på, at jeg kan bruge dem selvom der ligger sne smiley

Normalt får de ca. 500 g hvis det er koldt eller hø.

250-400

• #26   3. sep 2012 Min store hest på 9 år i moderat ridning får: 1 kg cavalor Strucomix original om dagen og 10 til 12 kg hø om dagen. Dette trives den fint på.
    2 sække Cavalor Strucomix Original er et musli og koster 372 kr.
    Min pony på 5 år i intensiv træning får 500 g Naturmusli fra St. Hippolyt og 6 kg wrap.
    St. Hippolyt naturmusli koster 212 kr for en sæk og den holder 1½ mdr.

• #27   3. sep 2012 Synes ikke mange af jer har udfyldt det "skema" jeg har lavet. Jeg kan jo ikke rigtig bruge det til noget, når i skriver i fodrer med dét og dét, og det koster dét.
    Ja, hvis man har shetlændere kan man da fodre for meget lidt om måneden.
    Og det har ikke noget af gøre med, at jeg ikke vil betale det dét koster at have hest! Men jeg ved det kan gøres billigere, så det er derfor jeg søger andres erfaringer, så drop dét der med, "at jeg altså må finde mig i at min unghest koster 600,- om måneden, for det koster det altså."

Anette Maria Nielsen & Nygårds Brown Sugar<33 .
    Hvor køber du Fiberpiller henne? For jeg giver 140,- for én pose, og derfor lyder det vildt underligt i mine ører, at du kun betaler 85,- om måneden smiley :-)

• #28   3. sep 2012 Jeg giver 100,- for 25kg horselux fiberpiller smiley

Køber dem lokalt, men på deres hjemmesider kan du se forhandlerne smiley

• #29   3. sep 2012 Ja det er så også noget billigere smiley Hvis man dog bare havde flere forhandlere her på LF, den eneste forhandler sætter jo selvfølgelig prisen helt op, når der ikke er konkurenter smiley

• #30   3. sep 2012 Øv øv smiley

• #31   3. sep 2012 Jeg køber dem i den lokale foderstof til 99,- og bruger lige knap en sæk om måneden.

• #32   6. sep 2012 Har 1 frieser og 4 miniature
    Bruger equsana vinter minivit
    Frieseren får 50g og minierne får 20g hver dagligt dagligt
    Frieseren koster ca. 49,5kr om måneden og hver miniature koster ca. 19,8kr hver om måneden som ialt bliver 128,7kr om måneden.
    Tilgengæld får mine alt det wrap de kan spise. De spiser vel ialt 50-60kg om dagen til sammen smiley

• #33   8. sep 2012 Race: Frederiksborger
    Alder: 7 år
    Motion: Han bliver pt ikke redet specielt meget pga hov problemer.
    Huld: Han er lige tilpas

Foder: Videbæk Fiberblanding (ca. 118,-)
    Videbæk Lucerne Top-mix light (96,-)
    Travo vitaminer med hovkur ( ca. 248,-)
    Rapsolie ( ca. 10-20,-)
    Hø ( 350,-)

Min hest får ca:

500 gram Fiberblanding
    2-4 håndfulde lucerne
    200 gram vitaminer
    lidt olie

Pris for 1 sæk foder (20 kg), 1 sæk lucerne (12,5 kg), vitaminer (1 stor bøtte), olie (1 bøtte. Prisen er uden hø: Ca. 482,-

• #34   15. dec 2012 Dv 14 år, nem at holde huld
    Equsana aktive 600gr pr dag 152 pr md
    Wrap ad libitum

• #35   15. dec 2012 Fodret min ung hest med vitaminer , fiberpiller,roepiller, lucerne og olie han var også svær at holde huld på men det fungeret godt for ham og var ca 250 pr md

Kommentér på:
Hvad foder du PRÆCIST for om måneden?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce