{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ferie på island
  • #3   24. aug 2012 Jeg har været afsted med min mor hos eldhestar.is

Det eneste vi selv skulle var fly og bus til reykjavik (meget nemt), og der blev vi hentet og bragt tilbage. Der var ikke behov for at leje bil.

Så tog vi en dag i Reykjavik, hvor vi kiggede på kaffebarer, kirke og genbrugsbutikker (de har nogle VILDT fede genbrugsbutikker). Det var mega nice. Den sidste nat boede vi på roomwithaview.is som ligger 30m fra gågaden.

Så var det med bus tilbage til lufthavnen. smiley

• #4   24. aug 2012 Hvad i skal leje en bil, så har i kun behov for at leje en mindre bil, da vejene til steder som geysir, mange vandfald, þingvellir osv er gode. Det er kun hvis i skal længere ind i landet at man skal have 4 hjulstrækkere. Der er fuld af turistridningsteder både nær Reykjavik og længere væk. De er virkelig over det hele. Men eldhestar som er nævt har jeg hørt godt om. Det skulle også
    være spændende at se vestmannaøerne, hvor man kan tage en færge til. Her man man gå op på en vulkan og mærke varmen fra jorden under sine fødder. Derudover skulle øerne bare være en smukt og spændende sted i det hele taget. Jeg bor selv i Island lige nu og har udsigt til øerne. Herfra ser de i hvertfald smukke og spændende ud. Hvis man vil besøge vulkaner som hekla eller eyafjellajökull så skal der igen en større 4x4 bil til.Der står rigtig meget i bogen "turen går til Island". Der kan i læse om alt der er værd at se. Håber i får en god tur. Island er noget helt specielt! smiley

• #5   24. aug 2012 Og husk at den islandske krone er suspenderet i danmark lige nu. I skal derfor hæve penge i lufthavnen eller på BSÍ (busstationen). Det koster 30 dk i gebyr. I kan self også hæve i andre hæveautomater, men disse steder er I sikre på at der er nogle automater smiley

• #6   24. aug 2012 Tak for jeres svar.... Vi regner med at køre rundt og så overnatte på hoteller og bed and breakfast... Og så skal vi selvfølgelig ud og ride en enkelt dag...

• #8   24. aug 2012 Ja north 66 i Reykjavik er en Nice forretning!!! Og det er vildt billigt:-) vi har alle de gange vi har været der lejet en bil, så er det nemmere at komme rundt da vi var derovre sidste år i september var der hestesamlig der hvor de driver dem ne ad bjergene og dele op imellem de forsk. Gårde, det var en hel vild oplevelse og hvis man vil kan man bestille heste sådan man kan komme med op og drive dem ned. Ellers er der jp en masse ting og se på Island, geysir, tinget og den smukke natur det kan altsammen anbefales, og ellers vil jeg anbefale den blå lagoone hvis du ikke ved hvad det er så kan du lige Google det. smiley

Kommentér på:
ferie på island

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce