Plage fra 2010 :) Glæder mig! Plage fra 2010 :) Glæder mig!
Hej
Jeg har en dejlig DV hoppe fra 2010, og jeg begynder så småt at glæde mig helt vild til at komme i gang med hende
Bliver dejligt den dag jeg endelig kan ride på min egen hest!
Har været hesteejer i 3 år men har ikke haft en hest jeg kunne ride på
Min historie som hesteejer (kort udgave):
Det startede med at jeg som 20 årig købte en 3 års 2'er pony, som jeg red til og solgte ca et halvt år efter. Nogle måneder efter jeg havde købt ponyen, købte jeg et DV hingsteføl, som jeg havde til at gå i løsdrift langt væk indtil han var 1 år. Derefter fik jeg ham opstaldet tæt på og begyndte at træne lidt med ham. Det gik rigtig godt, og da han var 2 år kunne han alt på nær at have sadel og rytter på selvfølgelig :). Men han døde desværre ret pludseligt af tarmslyng :'(.
1 måned efter fik jeg tilbudt en 1 års DV hoppe, som er hende jeg har nu. Nu har jeg haft hende 1 år, og hun blev 2 år for nogen måneder siden. Hun er en dejlig hest og glæder mig til at komme rigtig i gang med hende.
Er efterhånden ved at være ret træt af at ride på andres heste, og glæder mig til den dag hvor jeg kun skal ride på min egen
Hva med jer andre? Glæder i jer til at komme i gang med jeres? Og hvornår går i sådan rigtig i gang?
Jeg går i gang med at vænne min til udstyr til efteråret, så vi kan tage det hele stille og roligt
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 389
maj 2009
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 545
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
Da jeg fik Freja var hun 2, så der gik også lige lidt inden jeg begyndte med hende.
Men vi har jo også en plag fra 2012, Confetti. Han har haft saddel på én gang, og sagde intet til gjorden. Ligeså har hans haft trense på, da han var til dyrskue i foråret. Men jeg håber på/regner med vi begynder på en masse ture her i efteråret, gåture i bakket terræn, så han kan få opbygget nogle gode muskler. Og så selvfølgelig også lidt basic fra jorden på ridebanen.
Til dyrskuet fik vi at vide at han var meget udviklet ift. sin alder, han kunne godt lige en på 3 år. Men nu ser vi hvordan han ser ud, i starten af 2013, og så tager vi den derfra. Jeg tror vi prøver at ligge vægt på ham i marts/april, og så begynder vi lidt mere i maj måned og så får han en pause henover sommeren 2013
Men du kan TRO vi glæder os, er sikkert på han bliver en rigtig god ridepony!
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 867
Min har prøvet at ha gamacher på alle 4 ben. haft Sadel på og blevet trukket et par runder med den.
Til efteråret skal hun prøve at ha hovedtøj på. og så skal hun ellers nyde resten af sin plag tid
Men jeg ved allerede hvor hun skal ride til. og at hun skal kåres samtidig med tilridningen.
Jeg har aldrig haft min helt egen hest at ride. det har altid været andres.
Så glæder mig til at jeg selv står for alt udstyr så jeg ved det er iorden
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 316 Svar: 1.062
Tror jeg vil lave et album med Donna her inde på hg, hvor jeg vil ligge et billede ind hver gang hun har lært en ny ting/at have nyt udstyr på. Det kunne være lidt sjovt
Tine L: Jeg kan godt forstå at du glæder dig til at du slev bestemmer hvilket udstyr din hest skal gå med. Det gør jeg nemlig oss
- fx er der mange ting at tage hensyn til ved den hest jeg ridder lige pt. For ejeren vil ikke have at næsebåndet bliver spændt særlig meget, og det sidder faktisk så løst, at man ligeså godt kunne ride uden, hehe. Den skal have boots på hver gang jeg ridder på den, oss selvom det er inde i ridehuset, og den skal have godbid når den får bid i munden, når man er kommet op på den og når den får grime på
Men det må jeg jo bare gøre, og har da også vænnet mig til det
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 867
Ja det med sadlen er jeg hys med. jeg er en værd heste ejerskab marrit hvis jeg skal ride deres hest og sadlen ikke passer. de sidste 3 heste jeg har redet, har fået ny Sadel og den 4 er vi igang med at finde Sadel til.
Jeg har en svaghed for sommersadlen.
Så hvis min passer det mærke, skal hun helt klart ha det
Men det jeg glæder mig mest til er at uddanne hende, og bare få en masse gode tider og minder.
Og så skal hun nok sættes i fol en dag:-D
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 316 Svar: 1.062
Jeg regner oss med at min skal sættes i fol en dag, så jeg kan få mig en efterkommer
Plage fra 2010 :) Glæder mig!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside