939 visninger
|
Oprettet:
Genoptræning - hvor meget? {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at ride den her hest igen efter en pause på et år (mens jeg har været på efterskole). Jeg har redet ham en gang imellem, når jeg har været hjemme på weekend, men ellers har han kun fået den daglige foldmotion.
Jeg har redet ham i ca. 14 dage nu, hver anden dag (dog undtaget to gange, hvor han har haft fri to dage i træk og er blevet motioneret to dage i træk)
Hvor længe skal jeg blive ved med dette? Og hvornår kan jeg ride ham mere? Han ser ikke ud til at have det hårdt efter ridningen, kun få gange (der har været også været varmt).
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg ville ikke bare lige begynde på normal ridning, når den har stået stille et år. Så ville jeg starte ud med skridtintervaller osv. indtil den har musklerne til at gå videre.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.816
hvor hurtigt, hvor længe og hvilke gangarter rider du lige nu?
maj 2008
Følger: 55 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 1.254
Jeg var på efterskole:-)
Jeg rider normalt LA-niveau, dressur.
Hesten rider mellem LD og LC. Den er ikke en mester til at galoppere:-)
Jeg rider ham lidt forskelligt.. Men gennemsnitlig en halv times tid:-) Rider både skridt, trav og så er jeg for nylig begyndt at ride galop (her for 2-3 ganges træning siden - rider jeg normalt ikke, da jeg rider uden sadel)
okt 2009
vil mene at du bare skal fortsætte som du gør.
hvis man mærker på hesten og tager hensyn til denne, så vil den også give signaler når den har fået nok
Det er tit en god ide i starten af en genoptræning at træne lydighed frem for kondi/muskler. For på denne måde kommer kondien/musklerne af sig selv uden a du overbelaster hesten.
Jeg er også selv i gang med at genoptræne min, men ved hende skal jeg passe mere på da hun har været skadet
maj 2008
Ja, tænker også at han nok skal give mig besked, hvis han har fået nok - han kan være lidt af en bestemt herre
Jeg har faktisk slet ikke tænkt over, kun at genoptræne hans muskler. Når jeg har redet ham, har jeg lagt mest vægt på, at han skulle udføre øvelser som slangegang og volte korrekt:-)
okt 2010
Følger: 26 Følgere: 91 Heste: 4 Svar: 39
okt 2009
Rigtig god ide at du fokuserer på præcision frem for muskler lige nu!
okt 2009
Jeg har startet med 5 min skridt/parader. 10 min skridt over bomme og dernæst en skridttur på ca 30 min. Så 15 min skridt og 10 meter trav. Og så bare bygget på i løbet af den sidste uge, så i forgårs galopperede jeg for 1. gang.
Hun har ikke vist tegn på noget endnu, og hun virker til stadig at have hendes muskler (hun samler sig fint og bruger sig selv lige så godt som inden skaden )
okt 2010
Men jeg kan huske der stod forskellige genoptræninger altså det er jo forskelligt hvor stor skaden er fra hest til hest
okt 2009
jeg mener bare at jeg ikke har modtaget et genoptræningsprogram fra dyrlægen som du skriver man plejer at få
okt 2010
maj 2008
Vi har ikke haft besøg af dyrlægen?:-)
okt 2010
Genoptræning - hvor meget?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside