{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning
  • #1   28. dec 2016 min havde låst bækken og vi startede med 15 min skridt. uden rytter. gik 15 min op de næste 3 uger og holdt tiden 1 uge. derfra 20 min skridt ligeud m rytter og 10 min op de næste 4 uger igen holdt tiden 1 uge før vi øgede den. derfra forsigtig trav små intervaller ligeud i 2 uger. og derfra forsigtigt løs baneridning m galop 2 uger til normal træning

• #2   28. dec 2016 så de første 3-4 måneder var det på tur. ingen bane.

• #4   28. dec 2016 Lisette S: Det ved jeg godt smiley jeg har et program - spørger bare af nysgerrighed smiley

• #5   28. dec 2016 Sarah P: Okay smiley min må så slet ikke rides og der er under 50% chance for at han bliver ridehest igen. Men vi prøver smiley

• #7   30. dec 2016 Han har en seneskade imellem 3 torntapper, og den seneskade har så siddet og revet i torntapperne, så noget af de knogler/torntapper er "smuldret" og har givet knoglehenfald

• #9   30. dec 2016 Jeg har ikke som sagt fået et fast program - det handler bare om at få bygget et shit ton af muskler på ham, så det er bare gåture og longearbejde indtil han har nok muskler.

Vi red lidt let dressur, tur og lavede jordtræning smiley

Ja det er da helt ok smiley

• #10   1. jan 2017 Hej Nadja smiley

Hvis det handler om torntappene, kan det måske være en idé at arbejde som med en kissing spine eller blot tætsiddende torntappe hest. Det er ikke den samme skade, men det handler om at sætte muskler, løsgøre og få hesten ned og lang, så den får strukket og brugt rygmusklerne. Jeg tænker, at seneskade hører med i rygmuskulaturen.

Mvh Lea (der havde Lukas) smiley

• #12   2. jan 2017 Lea: okay tusind tak! det er også det vi fokuserer på smiley

• #13   2. jan 2017 Lisette: det havde jeg også fået til de første 5 uger, men nu står jeg på bar bund fordi dyrlægen ikke har fortalt mig hvad jeg skal gøre videregående :'/

• #14   18. jan 2017 Min har så ikke noget med ryggen men derudover 7 skader i forben og nakke. Hendes genoptræning lyder på 2 ugers skridt i 15 minutter som de sidste 2 uger så skal blive til 30 minutters skridt, og derefter en times skridt så ca. 22-2,5 måned med skridt og let læsgøring de sidste par uger. Derefter kommer vi til traven som er 1 uge med 2 minutter og nr. 2 uge med 4 minutter osv. Hendes genoptræning kommer nok til at tage alt mellem 4-6 måneder. Her er det på ingen måde sikkert hun vil blive ridehest igen da hun indtil videre ikke har kunne holde til de sidste 2 genoptræningsprogrammer da der er dukket en ny gammel skade op

Kommentér på:
Genoptræning

Annonce