21. jan 2010 Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 175
"Voksepause" efter tilridning? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Min hest Charlatan har snart været redet i 3 måneder sammenlagt og han kan rides frit i alle tre gangarter, han er selvgående og går rigtig godt fremad, han er selv begyndt at lægge sig ned fortil, mangler kun at jeg kan stige op selv uden en der holder ham, dyrlægen mener ikke at han vokser det store mere, da han virker meget færdig i hans bygning og i hans knogler. Og så er det jo at jeg er blevet i tvivl omkring hvad jeg skal gøre, for havde egentlig planlagt at han skulle have fri sommeren over og så tages stille og roligt igang igen til oktober ca., men hvis han ikke vokser det store mere så har han jo i princippet ikke behov for en såkaldt "voksepause", så derfor overvejer jeg nu to ting og kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om hvad han ville have bedst af. Enten giver jeg ham fri som planlagt, så han kan få en længere "tænkepause" eller også fortsætter jeg med at ride ham 1-2 gange i ugen, så nu vil jeg egentlig bare høre jeres mening omkring det og gerne både fordele og ulemper? Vil specielt gerne hører fra folk som har erfaringer med lidt sensitive heste?
Håber i vil dele lidt ud omkring jeres erfaringer?
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
jun 2008
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
jun 2008
jan 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 175
Men vil da gerne høre fra nogle flere og hvad de har gjort af erfaringer, er der nogen der har prøvet begge ting og så derfor foretrækker den ene metode frem for den anden og hvorfor?
jun 2006
Følger: 92 Følgere: 81 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 573
Ville også ha givet min pause, meen øh det synes hun så ikk for da der var gået en uge var hun umulig at trække med og lave andre ting med.. Så gik igang med ridningen igen og nu er hun afslappet igen:)
Hun får tit 2-3 sammenhængende fri dage som så er hendes pause
"Voksepause" efter tilridning?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside