{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

tilvænning til trense, hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hvornår må man tilvænne sin 2 års til trense og bid?

Min blev 2 år 11 juni, og skal melde ham til store sygedag i Hjørring til september. Og de skal vel vises frem med trense på?

Kan også bare mærke på vores gåture at han begynder at finde ud af han er stærk nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilvænning til trense, hvornår?
  • #2   17. jun 2012 Min dreng blev to år sidste måned, og jeg har haft bid på ham flere gange.. Jeg har bare fjernet næsebåndet de første par gange da den åbner munden meget, det er jo nyt for den. Jeg læste i bladet "Hest" at det netop derfor var smart at fjerne næsebåndet de første par gange smiley

• #4   17. jun 2012 Tak for svar smiley har ikke haft unghest før, så lige det med hvornår og hvorledes smiley

Ja det er nok tilvænning med gåturene, han skulle jo gerne gå pænt til store sygedag smiley

Hvad bid vil i anbefale?

• #5   17. jun 2012 Jeg bruger et helt almindeligt tykt muffebid, det tager han rigtig flot smiley

• #7   17. jun 2012 min hingst blev to i aptil og jeg begyndte med trense i december... jeg bruger et sweet iron bid...

• #9   17. jun 2012 Hvis det er fordi du syntes han er ved at blive forstærk for dig at gå med, syntes jeg altså in at trensen er en løsning før du har dette på plads!!! Træn ham noget mere fra jorden af første, så han lære at gå efter så små signaler som mulig inden!!!

Og når han så skal ha trense på de første par gange, så ha grimen indenunder og træktovet i grimen, de første par gange til den har vendet sig til bidet smiley

God fornøjelse smiley

• #10   17. jun 2012 nej vil heller ikke bare lægge bid i munden og så gå, og trække når han vil trække afsted. smiley
    nu vil jeg starte med at lægge trense på ham når jeg har striglet, så han kan vænne sig til det smiley
    har et blødt muffebid liggende, så kan han vænne sig til det først. Også vil jeg have et tre-delt, har altid redet med dem på de andre heste jeg har.

Tak for svar smiley

• #11   17. jun 2012 Jeg gav Monty trense på uden bid da han var lige omkring 1,5 år. Mellem 1,5 år og to år, har jeg når jeg har striglet hentet en bid uden trense og ladet ham putte det i munden og spøtte det ud igen, 3 gange om ugen, i nogle uger og flere ugers pause. nu hvor han er blevet to har jeg longeret to gange nu med trense og bid med grimen uden på. han kan slet ikke vente med at få bidet i munden nu og kaster sig efter det hehe smiley lidt sjovt smiley

• #12   18. jun 2012 Det lyder også som en god måde at vænne hesten til biddet smiley

Kommentér på:
tilvænning til trense, hvornår?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce