{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Tilridning, men ingen longe? + videoklip {{forumTopicSubject}}

Hvad mener i om at tilride en hest, som ikke kan gå i longe, men som har haft rytter på og kan rigtig meget jordarbejde - men bare ikke bryder sig om at gå i longe?

Ville i tvinge arbejdet med longen igennem, fordi den bare skal lære det?
Eller vil i fortsætte med videre tilridning, når den nu kan så meget fra jorden, og er "vant" til at have rytter oppe at sidde? Og så vente med longen til engang man får "brug" for det? :O)

I må også meget gerne kigge mit videoklip, men 3.gang jeg er oppe på Akando (her i går), og ligge en kommentar :O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning, men ingen longe? + videoklip
  • #1   14. jun 2012 Link til video:
    http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=290618

• #2   14. jun 2012 De heste jeg har været med til at tilride har ikke kunne gå i longe. Jeg syntes ikke du behøver træne det lige nu, hvis det går godt unde longe.
    Se gere min hest Madison, ham har jeg redet til uden longe, og syntes selv jeg har fået et findt resultat ud af det.

• #3   14. jun 2012 Okay, tak :O)
    Han ser i hvert fald ud til at gå pænt og stabilt.

• #4   14. jun 2012 Der er ingen grund til at longere, hvis ikke man bruger det til noget.

Jeg er uddannet indenfor Akademisk Ridekunst, og for os er det vigtigt, at hesten forstår schenkelhjælp og tøjlehjælp allerede inden for sætter os op. Derud over er det vigtigt for os, at hesten er stærk og smidig og forstår de forskellige parader, således at vi fra starten af kan arbejde i bæring - fra jorden såvel som fra ryggen.

Men hvis man slet ikke bryder sig om det arbjede, er det jo ikke nødvendigt. Hivs hesten bare skal kunne være ryttervant, stoppes og drejes, jah, så er det vel ligemeget (eller hvad?)

• #5   14. jun 2012 Altså så læne den er styrbar og ikke løber rundt syntes jeg det er fint at den ikke skal gå i en longe

Men hvorfor sidder du så uroligt med dine ben jeg tænker bare hesten må blive snot forvirret det er ikke ondt ment men syntes det er meget mærkeligt

• #6   14. jun 2012 Maj(min hest) kunne ikke longeres da jeg tilred hende, af den simple grund, at jeg aldrig havde trænet det med hende. og det fungeret fint for os.
    det er først nu 4 år efter at, vi træner longering, fordi jeg gerne vil gøre hendes ryk stærk, og komme med bedre sving, jeg syntes der er rigtigt mange fordele ved longering.

Jeg syntes ikke det er noget du SKAL lærer den. men der er måske mange fordele ved, at den lærer det;)

• #7   14. jun 2012 Som sagt er det kun 3 gang jeg er på ham, og kun 2 gang han bliver redet/styret, og første gang uden trækker. Han ville rigtig gerne ind til min far midt på, så prøvede at sætte ham i trav efter 2 hjørne (der hvor han begynder at gå hurtigere - og må jo ikke "opgive" presset, og som du kan høre sidder jeg også og siger "trave"), det tager ham dog en hel side, at lave overgangen, så derfor sidder jeg lidt længe med urolige ben :O)
    Og hvis du tænker på det første side, så røre jeg ham ikke, "vifter" bare med dem, da jeg skal have en hest jeg kan lave ALT på under ridning, udenden reagere :O)

• #8   14. jun 2012 Jeg er selv i gang med at tilride min hest uden longe, og det går super. Har dog en lille comment til traven: du skal ride letridning på hesten indtil den har fået rygmuskler og har balancen med rytter, hvilket den IKKE har efter 5 rideture.
    Ellers ser det fint ud smiley

• #9   14. jun 2012 Jeg tilrider primært uden sadle, hvilket jeg holder fast i! :O)
    Han skal dog lige have sadle på ind imellem, så det blev altså uden bøjler, derfor ingen letridridning (rider dog "normalvis" letridning med bøjler, når sadlen er på, min far ville bare lige gerne have et hurtigt videoklip, for at se udviklingen).
    Men tusinde tak for din kommentar ;O)

• #10   14. jun 2012 min er heller ikke blevet tilredet i longe smiley

• #11   14. jun 2012 Of course smiley
    Held og lykke med tilridningen!

• #12   14. jun 2012 men noget andet er at jeg ville smide en sadel på den. hesten er ikke vant til at have vægt på ryggen, og er i forvejen hårdt, og har behov for letridning.. direkte pres er alt for hårdt for hestens ryg..

• #13   14. jun 2012 Tak for kommentarene :O)

Det med sadlen har jeg en anden tråd kørende med herinde, hvori i er velkomne til at kommenterer, hvis i lyster? :O)
    Tror dog at jeg har fundet frem til min metode hvad sadle angår.

• #14   14. jun 2012 Longen er ikke noget vigtigt. Jeg har ingen gang prøvet at longere min unghest rigtig. Jeg har trænet cirkeller - men ikke direkte longe træning! smiley

Kommentér på:
Tilridning, men ingen longe? + videoklip

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce