568 visninger
|
Oprettet:
Traveren {{forumTopicSubject}}
Alle heste har jo stærke og svage sider når det gælder anatomien. Hvilke svage sider mener DU traveren har? Og hvilke andre racer kender du svaghedene til og hvad er de? (kropslig)
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.559
bygningsmæssigt ja så skal der jo muskler på alle heste før de er pæne ; ))
syntes selv min traver er harmonisk
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
aug 2008
specielle gangartsheste og mere-end-3-gængere af alle slags kan have lidt bøvl med gearskiftet...siges det
men generelt, hvis man bruger en ridehest til ridning og en kørehest til kørsel og lader de tungeste racer om det tungeste arbejde, så minimerer man de problemer anatomien kan skabe, for sevlfølgelig er en shire ikke skabt til travløb, shettere kan ikke levere kraft nok til tungt markarbejde og en fuldblods ville få det svært i en kulmine ;D
jul 2007
Følger: 94 Følgere: 65 Heste: 11 Emner: 21 Svar: 195
syntes der er lidt nedladende at skrive hvis den er opvokset "normalt" og ikke som travhest, hvad er en normal opvækst for en traver det er da at blive tilkørt og brugt til løb det er jo det de avles til.. men ja har de gået løb kan de godt have en del problemer med galop på volter og kort trav..
aug 2008
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 223
Men det med benstilling er vel også tit problem ved andre racer...
nov 2007
Slet ikke nedladende ment ; )) derfor skrev jeg gåseøjne omkring normalt...
Har selv haft min traver i 11 år og vil ikke bytte hende for en anden race ; )) det jeg mener er bare med "normalt" får man mere trænet begge volter fra starten og ikke fremhæve traver traven ; )) Det er jo også en stor belastning man udsætter traver for når den går samme volte i høj fart ; )) Derved styrker man også denne volte ; ))
min traver er sikkerheden selv på venstre volte men det kniber med højre volte men det bliver bedre... som feks min hest havde lært at løbe hurtig når du tager let i bidet og var ikke klar over hvad halveparader var...
Flere travere som ikke har gået løb, har mere styrke på begge volter end en traver som har gået løb.
Det er ingen kritik men bare min opfattelse ; ))
nov 2007
I min første ridetime skulle jeg jeg ride mellem 1 og 10 skridt og stop simpelhen fordi hun bare så tændt og ikke kunne slappe af ; ) har i dag en super dejlig ridehest som kan let dressur, perfekt skovturs hyp, og hun elsker at springe ; ))
men det var jo ikke det dette emne handle om ; )) sorry
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
men som spørgsmålet lyder på, så er jeg lidt ked af anatomien på nogle travere, da mange af dem har svært ved at tage ordentlig på oppe omkring krydset, jeg prøver meget at ride lange ture, styrke ryggen på dem og lave alm muskel træning.. men nogle kan bare aldrig få den brede røv og bringe jeg ønsker på en hest ;(
nov 2007
jun 2011
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 433
-Bagparten gør den til en oplagt springhest, mens skulderen, 'sammensætningen' at bagbenet og kroppen, og det faktum at traverens muskler lettere kommer på undersiden af halsen, end oversiden, gør den knapt så oplagt til dressur. De kan sagtns lære det, det er bare sværere for dem end mange andre
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
Problemer med svage led er ikke noget traveren er født med, men desværre kommer det tit hos ældre heste der har været med i "krigen" hele livet som det så smukt bliver kaldt. derfor bliver mange aktive løbsheste behandlet i ledende flere gange om året.. når karrieren er slut er der tit intet problem i at de går som rideheste, da de jo så ikke belaster ledende så meget mere...
Jeg har i mit 24 år lange liv haft med min. 20 travere at gøre, og ingen af dem har nogen sinde fejlet noget slemt.. bortset fra de dumme led.. men det er jo desværre forårsaget af den belastning vi udsætter dem for i løb ;(
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
aug 2008
når man kigger i hingstekatalogerne er mange af dem længere end de er høje (stg.mål) jeg ved ikke hvorden det forholder sig med rideheste, men jeg kan da måle ponyen i dag...
jeg har en ide om at det bliver ekstra svært at træde til tyngdepunktet når man har en lang ryg og er høj over krydset....
en helt anden ting er at en løbstraver er slank, specielt de nye med meget amerikansk blod, og at mange ridepiger synes hestene ser udsultede og radmagre ud og lader dem tage 100-150 kg på- af godhed.... men det har jeg lidt svært ved at følge... en greyhound skal jo heller ikke være så robust som en rotweiler, så måske gør man sin hest en bjørnetjeneste med alle de ekstra mange kilo?
skal den lige have en ekstra twist, så er mange rideheste til den lidt fede side... og så vil en trimmet traver unægteligt se skrækkeligt afpillet ud, når den går med en nordbagge og en oldenborger...
jun 2007
Følger: 138 Følgere: 274 Heste: 17 Emner: 46 Svar: 287
Traveren
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside