{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Optræning af balance fra jorde {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne her dejlige ismule på 15 år, som jeg har kendt, fra han kom til verden, og som min mor nu endelig langt om længe har sagt er min, hvis jeg vil have ham.

Han er ryttervant og har været redet ganske lidt, men han er 5-gænger og har en tendens til at rode alle 5 gangarter sammen til én omgang "kluddermutter". Umiddelbart vurderer jeg, at det handler om dårlig balance.

Mit spørgsmål går derfor på: Hvis I skulle starte med at træne balanceøvelser fra jorden, hvordan ville I så gribe det an? Med hvilke øvelser?

Jeg vil nemlig gerne give ham lidt fra jorden, før jeg begynder at arbejde med ham fra ryggen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Optræning af balance fra jorde
  • #2   4. jun 2012 Takker. smiley

• #3   4. jun 2012 Måske vil det også være en fordel at arbejde i lange liner, så du kan se hvornår han sår over i en anden gangart og så stoppe ham og aflede opmærksomheden, så han til sidst bliver bedre til længere passager af hver enkelt gangart og bedre til at lave overgange imellem dem..

• #4   5. jun 2012 Hihi... suser af sted? Det tror jeg nu ikke nogensinde, han kommer til. *GG* Når han er vildest, "tøffer" han. *GG*

Men bortset fra det, tusind tak for rådene. Det kunne lyde, som om jeg egentlig blot skal lave nøjagtigt de samme øvelser med ham, som jeg i øjeblikket træner med min unghest (Tinker), som skal tilrides her i løbet af året, men hvor der lige efter en længere pause i træningen skal lægges en god "bund" fra jorden først.

• #5   5. jun 2012 Det gør Asmagin ikke... han kræver faktisk lidt arbejde, hvis man vil have ham til at gå frem. smiley Og når han går fremad, er det enten i skridt eller sådan en "rode-sammen" af alle hans 5 gangarter. Det føles vildt underligt, når man sidder på ham. smiley

• #6   6. jun 2012 Udover de forlag der er givet, ville jeg nok alliere mig med en der har forstand på at træne islændere og gangarter, for det lyder som et vanskelig projekt, at lille lære ham gangarterne, hvis man ikke selv meget viden og erfaring omkring det smiley

• #7   6. jun 2012 Det er også min plan at få en islændertræner på før eller siden. Men i første omgang tænkte jeg mig selv at træne lidt balancetræning og så få træneren med ind over ifm ridning. Desuden har jeg det problem, at Asmagin stadig bor hos min mor, hvor han er født og opvokset (jeg kommer ikke til at kunne hente ham hjem foreløbig), så jeg har indtil videre kun muligheden for at træne med ham der.

Kommentér på:
Optræning af balance fra jorde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce