{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere muskler?
  • #1   24. maj 2012 Det ligner at hun generelt mangler muskler i overlinjen?

Fremadsøgning, halve parader, spring, rideture, bommetræning smiley

• #2   24. maj 2012 Ja det tror jeg også smiley

Tak for dit råd!

• #3   24. maj 2012 Nu ved jeg ikke om du interesserer dig for ridekunsten, altså de ældre mestre som har formuleret dressurfordringerne den dag idag. Det er i sig selv ligemeget, her er en nyttig øvelse

Det forudsætter at hesten kan stå stille (parade) og at den kan stilles og løsgøres i kæben, hvorefter den vil opnå en bøjning igennem hele kroppen smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=1Mf2bfdCXYc&list=FLKKEeUs0MFAAuI9oLhSxH7Q&index=29&feature=plpp_video

Øvelsen på videoen kaldes skoleparaden, altså den skolede parade. En parade er IKKE ændring af tempo men ændring af hestens tyngdepunkt. derfor vil man bruge halve parader til at samle hesten. Der findes somsagt forskellige parader, dem vil jeg ikke gennemgå, men de fleste kender jo til den halve parade og den hele parade smiley den hele parade stopper selvf. hesten.

Min pointe her: Hvis du har lidt interesse for muskulaturen i overlinjen så er skole paraden mm. spændende at arbejde med smiley den forklarer/viser ret tydeligt hvad en HALV parade er - nemlig flytning af tyngdepunktet. Den halve parade har nemlig til formål at ændre vinklen i hestens hase og knæled.

Hvorfor kan du måske drage nytte af øvelsen? der er ingen virkelig fremadsøgning (hesten går til biddet, frem til biddet) uden forståelse af den halve parade. Ved at give den halve parade, giver hesten efter i kæben og bagtil = vi bevæger os hen imod samling. Øvelsen styrker selvf. bagpartsmuskulaturen smiley men det tager lang tid at udvikle den skolede parade, men vejen hen til dej skolede parade er nyttig i alle aspekter af ridningen smiley

• #4   24. maj 2012 hov og det skal lige siges at hesten ikke behøver at lave halve trin for at kunne lave den skolede parade smiley den kan lige så vel laves fra, parade smiley det er blot en uddannet hest på videoen hvor træner benytter skoleparaden til bl.a. at forbedre piaffen.

• #5   24. maj 2012 Uh, det lyder rigtig spændende smiley

Kommentér på:
Flere muskler?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce