369 visninger
|
Oprettet:
Flere muskler? {{forumTopicSubject}}
Hvordan får jeg proppet flere muskler i hende!? Snakker mest bagpå.
http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/2977253.jpg?21-05-2012_16:06:57
Bakker er ikke en mulighed, lever i det mest flade område du kan forestille dig
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
Fremadsøgning, halve parader, spring, rideture, bommetræning
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 114 Svar: 716
Tak for dit råd!
jun 2007
Det forudsætter at hesten kan stå stille (parade) og at den kan stilles og løsgøres i kæben, hvorefter den vil opnå en bøjning igennem hele kroppen
http://www.youtube.com/watch?v=1Mf2bfdCXYc&list=FLKKEeUs0MFAAuI9oLhSxH7Q&index=29&feature=plpp_video
Øvelsen på videoen kaldes skoleparaden, altså den skolede parade. En parade er IKKE ændring af tempo men ændring af hestens tyngdepunkt. derfor vil man bruge halve parader til at samle hesten. Der findes somsagt forskellige parader, dem vil jeg ikke gennemgå, men de fleste kender jo til den halve parade og den hele parade den hele parade stopper selvf. hesten.
Min pointe her: Hvis du har lidt interesse for muskulaturen i overlinjen så er skole paraden mm. spændende at arbejde med den forklarer/viser ret tydeligt hvad en HALV parade er - nemlig flytning af tyngdepunktet. Den halve parade har nemlig til formål at ændre vinklen i hestens hase og knæled.
Hvorfor kan du måske drage nytte af øvelsen? der er ingen virkelig fremadsøgning (hesten går til biddet, frem til biddet) uden forståelse af den halve parade. Ved at give den halve parade, giver hesten efter i kæben og bagtil = vi bevæger os hen imod samling. Øvelsen styrker selvf. bagpartsmuskulaturen men det tager lang tid at udvikle den skolede parade, men vejen hen til dej skolede parade er nyttig i alle aspekter af ridningen
jun 2007
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 114 Svar: 716
Flere muskler?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside