{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere muskler?
  • #1   24. maj 2012 Skridte over bomme, longere over bomme. Og generelt bare en masse longering. Du skal bare huske at den skal søge ned med hovedet før den bygger muskler smiley Men det er dog ryggen det hjælper på, synes også den så en smule løs ud.

• #2   26. maj 2012 Ja, rigtig nok, men jeg vil gerne bruge hende til spring, og det duer slet ikke med de muskler hun har smiley

• #3   26. maj 2012 Og så ser hun også pænere ud hvis hun er veltrænet, og så spørger jeg om hjælp til at få dem frem smiley

• #4   26. maj 2012 Hvis du skal springe på hende så start med at skridte/trave over en masse bomme, og sæt efterhånden en smule mere højde på, så kommer musklerne stille smiley

• #5   27. maj 2012 Mange tak smiley

• #6   30. maj 2012 LØSNING!
    Jeg syndes at du skal prøve at lave en masse versader på 20 m. volter både, hvor hun skal have bagpartiet ud mod barriæren og derefter også med bagpartiet ind i volten mod midten,

Dette kan gøres både i skridt og i trav. Men jeg råder dig til at du skal begynde med øvelsen i skridt til hun ved hvad øvelsen går ud på.

Hesten skal være skridtet varm, og påbegynd der efter øvelsen. Gentag så øvelsen i ca. 15 min. I alt. her skal i nå det på begge volter, gentag det hver gang, Hvergang du ridder. og under øvelsen skal hun gå samlet fortil dog ikke anspendt, men let bøget og hun skal bare gå i hendes normal tempo, ikke langsomt og ikke hurtigt...

Denne øvelse har jeg selv brugt på flere heste og det VIRKER, min pony havde de flotteset bagpartis muskler på rideskolen, efter blot et par uger med denne øvelse. Og jeg fik altid ros for hans bagparti rundt på stævne pladserne.. smiley

Når så i vil videre udvikle jer, så kan du begynde at lave "banan"-øvelsen. Hvor du skal få hende til at runde hele kroppen i gallop ned af langsiderne, Her ii øvelsen lægges det udvendige ben bag ud og hun skal forme sig som en banan under dig, med forparitet stillet en smule inde og bagpartiet skal også have en blød runding ind mod midten. Du skal sidde som man plejer dog ligge udvendige ben tilbage og få hende til at subbe baggpartiet ind og have et let tryk i indvendige ben, så hun stille sig blødt ind fortil. dette gver virkelig også en masse mulder i begpatiet.

Men brug også tid på at lave temposkift for ved at drive dem frem og have motoren med bag fra kommer der også flere muskler i bagpartiet.

Held og lykke smiley

Rigtig god arbejdslyst smiley

Foto af min pony smiley
    http://hestegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=74741

Kh MICHELLE

Kommentér på:
Flere muskler?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce