Lån af hoppemave.. Lån af hoppemave..
Hej allesammen.
Jeg har i et stykke tid overvejet at låne en hoppemave, da det altid har været lidt af en drøm, at have min fremtidige ridehest helt fra føl.
Men nå, det jeg vil spørge om, er egentlig bare om i selv har nogle erfaringer med det? Enten som låner eller udlåner.. Ved i også hvor man muligvis kunne finde en der var interesseret i at låne sin hoppes mave ud? Jeg har set nogle enkelte stykker herinde på HG, men ikke nogle der har vækket min interesse, så jeg ved ærlig talt ikke hvorhenne jeg skal søge.
På forhånd, mange tak for hjælpen.
- Heidi.
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
Selv ville jeg blive lykkelig hvis nogen kunne tænke sig et føl efter min hoppe da jeg pt ikke selv har råd til at lave en beholder..., men hun er nu engang kun en pony...
feb 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 5 Emner: 65 Svar: 542
Ah, den havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. Lige nu er det mest bare en tanke jeg går og leger med, så det er slet ikke aktuelt endnu.
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
feb 2007
Det har du helt ret i.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 124
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 585
feb 2007
Stald Kastaniely: Hende havde jeg faktisk ikke set, nej.
Og til her begge: Ser i helst at hoppen bliver stående hos jer, eller at lejer får hende i perioden. Hvad med pris, hvordan kører i det?
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 585
jul 2011
Om hun står hos mig eller hos dig kommer an på, hvor i landet du bor. Har før haft en hest udlejet, som gik virkelig skidt, så jeg er meget forsigtig med det nu.
Prisen er noget vi finder ud af sammen
feb 2007
Jeg kan sagtens forstå din forsigtighed omkring det, jeg ville have det præcis på samme måde hvis jeg selv ejede hoppen. Derfor ser jeg faktisk helst at hoppen bliver hos ejer, da det nok vil skabe mest tryghed.
- Mange tak for jeres svar også, det er rart at man lige kan blive lidt klogere på det hele.
jul 2011
feb 2007
Ja, det kunne jeg godt forstille mig. Forresten ser din hoppe super fin ud, må man spørge hvad hu fik af karakterer til kåringen?
jul 2011
feb 2007
Ja, hun lyder da bestemt rigtig fin.
Hvis nu du lejede hendes mave ud, mens hun stadig stod opstaldet det sted som du i forvejen havde hende, og ville blive stående der gennem hele perioden, hvad vil lejer så skulle betale af udgifter?
Jeg undskylder hvis jeg spørger en del, men specielt det med pengene er jo en vigtig del. Det duer jo ikke hvis jeg i sidste ende slet ikke har råd.
jul 2011
Hvad jeg har forstået, så er normalen, at lejer betaler ALT.. Altså opstaldning, smed, dyrlæge, foder osv. samt for alt hvad der har med hingst at gøre, altså også transporten til og fra hingstestationen. Jeg har så valgt at gøre det sådan, at bliver hoppen stående hos mig, betaler jeg smed, almindelige dyrlægeregninger, tandraspning og udstyr hvis det mangler. Så betaler lejer kun opstaldning, som pt. vil udgøre 550 kr/mdr. og til vinter ca. 1300-1500 kr/mdr. alt efter hvilket og hvor meget foder hun skal have. Jeg vil så gerne tilbyde at sørge for, at hun kommer frem og tilbage fra hingstestationen, da det jo kan være ret besværligt for lejer, hvis han/hun bor et helt andet sted i landet
Det er lige umiddelbart, hvordan jeg tænker at gøre det. Men jeg er naturligvis til at snakke med, jeg er kun interesseret i, at min hest får det bedst muligt og at andre kan få glæde af et fantastisk føl fra hende, jeg er ikke ude på at tjene penge på det
feb 2007
Det lyder som en fair måde at køre det på, og specielt det med at du selv tilbyder at stå for transport frem og tilbage er en stor hjælp. Det er ikke noget jeg selv ville have mulighed for at gøre. Men du mangler vel nogle udgifter, jeg tænker regninger der har noget med bedækningen at gøre? Vaccinationer og ligende. Og hvad med føllet? Skal der på nogen måde betales ekstra for den, de seks måneder der går før lejer kan få det?
jul 2011
feb 2007
Men på den anden side er det jo også lidt af et sats. Du kan jo aldrig vide dig sikker om noget skulle gå galt, eller om føllet bliver dødfødt, og hvis dette sker, så er det jo en god sum penge der er gået til spilde. Med den sølle SU som jeg får til næste år, bliver jeg jo nød til at tænke lidt over hvad pengene skal bruges til.
jul 2011
feb 2007
Men alt i alt virker det hele faktisk meget rimeligt og fair. Nu så jeg lige på din profil at du er fra Østjylland, hvor præcis? Jeg er selv flyttet til Århus for et halvt års tid siden.
jul 2011
Jeg bor også i Århus, det var da lidt sjovt! Hvor står din hest henne?
feb 2007
Jeg har desværre ikke nogen hest lige pt. Unik som er på min profil, er min tidligere parthest, som jeg desværre måtte sige farvel til da jeg flyttede. Så lige nu rider jeg desværre ikke, og da jeg skal starte på HF, bliver tiden nok knap. Jeg håber dog på at kunne finde en hest her i nærheden at ride et par gange om ugen, men nu må vi se.
- Hvor har du dine heste opstaldet?
jul 2011
Min araberblanding bliver i sønderjylland hvor mine forældre er fra, da der er en rigtig sød pige til at passe og pleje hende, så hende vil jeg ikke tage hende fra
feb 2007
Jeg er ked af at høre det med din knæskade, det er da bare supertræls. Vi må da håbe at du snart kan komme op på hesten igen.
Jeg kender ikke rigtig til de forskellige stalde her omkring Århus, da jeg jo ikke har boet her så forfærdelig længe, men det bliver da sikkert spændende at få dem derud. Skal du selv beholde føllet så?
jul 2011
Der er både mange gode og knap så gode steder heroppe.. Men jeg tror, jeg har været ret heldig
Har altid haft en drøm om, at have en hest fra føl af, og så tænkte jeg, at det skulle være nu, når jeg har knæskade og alt det, så passer det fint
feb 2007
Ja, jeg har det præcis på samme måde, hvilket jeg også har skrevet. Altså, med at have en hest fra føl af. Og tiden nu her passer mig rigtig godt, da jeg vil få føllet når jeg er lige ved at være færdig med HF. Det eneste minus er jo bare at jeg ikke har så mange penge at gøre godt med, men det handler jo om hvad man har lyst til at bruge sine penge på også.
- Det skal nok blive super spændende når den lille nye kommer, det er altid så dejligt med de små føl.
jul 2011
feb 2007
jul 2011
Ja selvfølgelig, det er ikke noget man bare lige gør fra den ene dag til den anden. Dog slutter bedækningsperioden i juli, så hvis man vil ha føl til næste år, skal hopperne bedækkes inden da. Jeg vil sige, at i år har jeg kun haft udgifter til hingstestationen og til scanning. Det kan jo aldrig siges på forhånd om der skal udgifter til dyrlæge nu når føllet kommer, men vi håber da på alt forløber som det skal
feb 2007
jul 2011
feb 2007
Hingsten jeg pt. har i tankerne er Blue Hors Zack, som jeg er faldet godt og grundigt for. Og han er jo lidt af en dyr herre også, men han skulle lave nogle fantastiske føl.
jul 2011
Hvor sjovt, ham overvejede jeg også meget til hende sidste år, jeg er også kæmpe fan af ham
feb 2007
jul 2011
Hehe ja springhest er hun hvert fald ikke, hun fik 5 i kapacitet og 6 i teknik haha
feb 2007
Det kan jeg virkelig godt forstå, det er jo en forfærdelig lang ventetid.
jul 2011
Ja men det går alligevel hurtigt, det føltes som igår da vi afleverede hende på hingstestationen
feb 2007
Ja, det er nok på tide at smutte i seng. Mange tak fordi du gav dig tid til at svare på mine uendelige spørgsmål, det har gjort det hele lidt tydeligere for mig. Nu vil jeg tænke lidt over det, og regne lidt frem og tilbage. du skal selvfølgelig nok få at vide hvad jeg gør af overvejelser.
Godnat til dig, og sov godt.
Lån af hoppemave..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside