{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Objektiv til Canon:) {{forumTopicSubject}}

Sidder jo og kigger lidt på nogle nye zoom objektiver til mit Canon EOS 600d og har kigget lidt på nogle af de her:

http://www.pricerunner.dk/pl/543-1098952/Kamera-Objektiver/Canon-EF-70-200mm-f-4L-IS-USM-Canon-EF-Sammenlign-Priser?search=canon%20EF%2070-200mm

http://www.pricerunner.dk/pl/543-2608123/Kamera-Objektiver/Canon-70-200mm-f-2.8L-IS-II-USM-Sammenlign-Priser?search=70-200mm%20f%2F2.8L%20is?source=google

Der er jo også noget foreskel på priserne, men hvilket et af disse to objektier kan bedst betale sig? Er det fint nok med det som koster 4.890? Eller er det bedst at betale for det dyre, hvis man vil have noget der tager billeder i en god kvalitet og som stadig er nemt at have med at gøre?:)
Og er der nogen som har eksempler på billeder på det billigste objektiv eller som har nogen erfaringer med det?:)
Håber at i kan hjælpe mig:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Objektiv til Canon:)
  • #1   13. maj 2012 Den dyres blænde kan komme meget længere ned = MEGA god ridehus kvalitet i forhold til de billigste hvis blænde normalt kun kan komme ned til 4,5 smiley

-Jo lavere F-tallet kan være jo mere lys kommer der ind.. = ikke så høj iso... = bedre billeder smiley

-ikke hæng mig op på noget, men mener at det er sådan det er smiley

• #2   13. maj 2012 Jeg har selv mest hang til den dyre. grundet blændetallet...

Dog kan jeg først opgradere når jeg har pengene til det.

men hvis du har så ville jeg sige den dyre (bedre valg end den billige.. mulige bedre billeder)

• #3   13. maj 2012 altså, du får helt sikkert hvad du betaler for, dermed ikke sagt at den "billige" ikke er god, mener bare at den dyreste helt sikkert er den der vil kunne tage de bedste billeder, tror bare du må finde ud af hvad dine behov er og så vælge derfra smiley

• #4   14. maj 2012 Jeg har engang læst mig til at selve skarpheden på f/4 med IS skulle være stort set lige så god som f/2,8 med IS (begge 70-200 mm). Men nr 2 du linker til er så en nyere og bedre model end 70-200 mm f/2,8 IS, Så der ved jeg ikke hvor stor forskellen er.

Lysmæssigt er forskellen på de to objektiver, at du kan bruge dobbelt så hurtige lukkertider med f/2,8 end med f/4. Dermed kan du nemmere opnå de hurtige lukkertider, der skal til, til hestebilleder, hvis du er i ridehus eller lign.

Billedstabiliseringsmæssigt så er objektivet til omkring 5.000 kr helt UDEN billedstabilisering - Det koster omkring 8-9.000 MED billedstabilisering! Og det dyre f/2,8 objektiv er med den nyeste billedstabilisering IS II, der gør, at du også kan bruge lukkertider helt op til 1/15 sek uden at billedet bliver rystet af hænderne (mod normalt 1/200 sek). Men du skal stadig have lukkertider, der er hurtigere end 1/500 sek for at få benene skarpe på hesten.

Forskellen på blændetallet giver også en forskel med hensyn til dybdeskarpheden og hvor meget du kan sløre baggrunden. Hvor meget det drejer sig om, afhænger af afstanden til motivet, afstanden til baggrunden samt brændvidden (Antal mm) det kan du regne lidt på her: http://www.dofmaster.com/dofjs.html

(",)

• #5   14. maj 2012 Selv har jeg fået købt mig et 70-200 mm f/2,8 VRII til mit Nikon kamera - Det svarer til Canon's 70-200 mm f/2,8 IS II USM ;o)

(",)

• #6   14. maj 2012 Okay, så der er fordele ved begge to. Men det dyreste er altså det bedste?:)

• #7   15. maj 2012 Ja, det dyreste er det bedste :o) Så må man bare gøre op med sig selv om hvor mange penge man vil bruge på fotoudstyr og gå på kompromis, hvis ikke man har råd til det dyreste.

(",)

• #8   15. maj 2012 Okay tak!:)

Kommentér på:
Objektiv til Canon:)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce