Heste: Sygdomme og Skader

Heste: Sygdomme og Skader

Medlemmer: 3.090
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
985 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Pis! Pis!

I dag da jeg kom for at tjekke min hest ( gør det hver dag!) havde han et kut på venstre bagpibe. Det er ca et par mm dybt. Har selvfølgelig renset det og smurt salve på men sådane sår er noget lort for det er så svært at hele det, samt at jeg er bekymret for at hårene skal gro fast i det og der skal komme betendelse. Hvor stor chance tror i det er for at der går betendelse i? Det er noget rigtig lort for jeg rejser onsdag tidlig om morgenen og kommer først hjem sent søndag aften. Så da får jeg jo ikke renset og holdt øje. Pis pis pis.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pis!
  • #1   11. maj 2012 Har du ikke nogle der kan se til din hest, mens du er væk? smiley

Mit bedste råd ville være at barbere et lille stykke rundt om. så der ikke kommer hår ind i..

Har (7,9,13) en hest der aldrig rigtig får sår og skrammer.. Men når han får sår osv, vasker jeg det bare godt med mediskrub (sæbe, der kan købes på apoteket og i matas - det er uden parfume osv osv, og hjælper med at hele) og så smører jeg det med sår salve smiley

• #2   11. maj 2012 Der er vel nogen til at fordre din hest i de dage du er væk, og hvis du spørger dem pænt vil de sikkert godt holde øje med såret smiley

• #3   11. maj 2012 Min hest står opstaldet på et stutteri og hestene går på døgnfold så der skal ikke fodres. Og ja de kikker da til han og de andre men de renser ikke såret. Det at begynde at barbere et plag som ømmer sig uden bedøvelse ved jeg ikke om jeg tørr da han hæver foden når jeg også skal rense det. Er bange jeg skal komme til at skade han i forsøget. Men jeg tænkte på det da jeg stod og renset det. Måske jeg tager modet til mig og gør det. Det ville jo hjælpe meget. Selvfølgelig skal sådan noget ske når jeg skal rejse. Har aldrig været væk fra han og så skal der komme en bekymring......

• #4   11. maj 2012 Honning skulle være godt til åbne sår. Brges selv bare lunkent vand med sædespåner og masser af creme. Zinksalve, helsan eller jodsalve er rigtig godt. Hold såret rent og sørg får at det får luft. Har ALDRIG oplevet at hårene gror fast i såret. Prøvede engang på mit gamle arbejde at en 2 års hingst sparkede med forbenet så det kom overhegnet som derefter skar helte hans pibe op i ét stykke. Betændelse betyder også bare at såret renser sig selv, man skal bare holde øje med at det ikke skifter farve og lugter grimt. Derfor vasker jeg det hver dag. Hingsten stod med forbinding på og blev luftet og skiftet hver dag.

• #5   11. maj 2012 Ro på, der lovet skod vejr altså ikke så mange fluer, og heste er fra naturen side lavet til at hele op. Du har set det hurtigt og renset op. Så tror ikke du behøver væreså stresset. Du skal være meget uheldig hvis det er. Igen sig til de andre de lige skal være obs, og ellers giv det fred til at hele.

Og jupii for der ikke er for mange fluer endnu

• #6   12. maj 2012 Jeg ville nok lige præcis ikke barbere det faktisk. Hårene beskytter imod snavs fra andre kilder og det gør mindre at hår vokser ind i såret end så meget andet jo. Hårene er trods alt naturlig del af hesten og bliver enten mast ud tilsidst når det er helet eller optaget i kroppen.

• #7   12. maj 2012 få din dyrlæge til at kigge på det... smiley

• #8   14. maj 2012 Vil anbefale Medi-Scrub! smiley Det er meget effektivt og skånsomt. Bruges til vores allergihest som ikke kan tåle sæbe, parfume og alt muligt andet smiley

Kommentér på:
Pis!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce