{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Hest med lav selvtillid.. {{forumTopicSubject}}

Jeg rider den her vidunderlige hvide hoppe, 10 år og 166 stg. Ja, hun er virkelig skøn!
Ejeren købte hende af en salgstald, mærkeligt nok en springstald, for hun blev solgt som dressurhest. ejer anede ikke om hun havde sprunget før.
her for 2 måneders tid siden, endte det med at jeg skulle springe på hende. Og hun stoppede på SÅ MEGET! Total blokade. Stoppede nok på 13/20 spring.. Henover tiden er det dog blevet bedre, men hun stopper stadig. Min springunderviser tror hun er blevet sprunget før, men har så fået en dårlig oplevelse..
Ikke nok med det, så ser hun spøgelser OVERALT! I den hal hun har redet i 20 gange, intet er ændret, men alt er farligt. Hvis man er heldig kigger hun bare. Der var lige blevet sat bogstaver op på vores dressurbane, og jeg skulle så ride hoppen der. Og jeg har aldrig redet sådan et nervevrag. Hun stejlede, stak af, sparkede bagud over jeg ved ikke hvad. Det endte med at jeg kunne trave en 20 meter volte EFTER 40 minutter, fordi hun var så bange. Og sådan agere hun med en masse ting.
Hun er nu flyttet ud til en privatstald (stod før på ridecenter) og hun slapper meget mere af. Stedet har egen skov.

Ejer og jeg er begge ret enige om at hoppen har en dårlig selvtillid, har sikkert oplevet noget dårligt i fortiden..
Vi har besluttet at inden vi rider i skoven, vil vi trække en masse ture med hende. Rose hende en masse og tage det stille og roligt.
Jeg vil også opbygge noget tillid med hende.
SÅ spørgsmålet er: har i oplevet sådanen hest før, og hvad gjorde i? Hvad er der af gode tillid/selvtillids øvelser jeg kunne gøre? smiley
Hesten er en FORMIDABEL springer, og hun er super hurtig og kan lave gode vendinger, og vi tror alle hun kan blive en stjernehest, hvis bare hun ikke stoppede sådan..
Så, hvad har I af idéer? Tak på forhånd..
Undskyld længden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med lav selvtillid..
Kommentér på:
Hest med lav selvtillid..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce