{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Drømme/mareridt som bliver til virkelighed :( {{forumTopicSubject}}

Tja. Her lørdag nat drømte jeg i kort sagt at min hest blev halt, og derefter skubbet ud over en klippe så den døde.
Her i onsdags blev den så halt, og nu er jeg selvfølgelig bange of at den vil dø smiley ved godt at det lyder ret så urealistisk, men jeg har før prøvet at mine drømme blev til virkelighed, og det er virkelig klamt.
Har i prøvet noget lignende? Evt. Nogle der kan 'tyde' det der med at den dør ved at blive skubbet ud over en klippe? Altså hvad det kan 'betyde' ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømme/mareridt som bliver til virkelighed :(
  • #1   4. maj 2012 alså nogle for ser hvad der kommer til at
    det gør jeg også nogle gange
    det kan gøre ret ondt´inde i fordi der sker ting som man ikke vil have skal ske

men om den dør det kan man ikke lie sige

• #2   4. maj 2012 det kan også bare betyde ned tur

• #5   4. maj 2012 Ja Luna, positiv tænkning, positiv tænkning smiley

• #17   4. maj 2012 altså man siger at drømme er underbevidst heden hvad den har opfanget i løbet af dagen smiley
    men det der med død så er der nogen der mener at død betyder en forandring i dit liv. altså noget nyt skal ske smiley
    altså jeg har faktsisk oplevet min drøm blev til virkelig hed ( sov sammen med nogle veninder som jeg fortalte drømmen til så der er vidner!! ) smiley
    den her drøm har så ikke noget med heste at gøre men jeg drømte at min kanin fødte en lille sort unge som lå i en et hjørne under noget hø i kanin buret også foreslog mine veninder at vi gik hjem og kiggede ( vi boede på vej sammen) og så lå der en lille sort unge uner nget halm i et hjørne! smiley og som sagt er der beviser på jeg snakkede om drømmen før vi tjekkede! smiley

• #18   5. maj 2012 har også prøvet noget lignende, drømte om en gård et par dage i træk, en uge efter finder vi gården jeg havde drøm om, og et stykke tid efter køber vi den! (dog så trappen lidt anderledes ud i drømmen, end den gør virkeligheden, men resten var fuldstændig ens) smiley
    men ihvertfald, jeg er overhovedet ikke ekspert i drømmetydning så er det sagt! men jeg kom til at tænke på at det lige så godt kan betyde at det "dårlige" i din hest dør eller at dens mistillid "dør" og den nu har 100% tillid til dig, eller en dårlig vane "dør" og så videre, det kan lige så godt være noget i den stil måske, men igen har ingen erfaring i at tyde drømme smiley

• #19   5. maj 2012 Jeg har prøvet sådan noget, det var bare ikke alvorligt! Men prøv at tænk på at chancen for at blive halt er "stor" i forhold til at den kan falde ud over en klippe smiley

• #20   5. maj 2012 Nu har jeg ikke selv prøvet det, men min veninde drømte at hendes bedstefar ville dø, og så døde han

• #21   5. maj 2012 Luna - Man kan ikke komme udenom at man kan tyde en drøm, og at de fleste drømme har en eller anden betydning. Er dog enig med dig i, at de nok ikke går i opfyldelse.

Men drømmetydning passer, man skal bare tyde dem rigtigt.

• #22   5. maj 2012 okay her er et par link, du kan se igennem:
    http://www.drommetydning.dk/

taget fra Netspirit:
    DRÆBE
    For det første må man betragte død som en ny begyndelse, hellere end som en fysisk død. Det vil være oplagt at hvis du dræber i en drøm så er det noget i dig du ønsker at gøre dig af med. Bliver du selv truet og dræbt vil det snare repræsenterer en død fra noget i dit liv og en genfødsel til en ny tilstand. Det kan også opleves som en indvielse af din bevidsthed. Den figur, som drømmeren slår ihjel, kan være en personificering af en del af ham/hende selv, som der søges undertrygt, kvælt, tilbageholdt. I så fald er det vigtigt bevidst at forlige sig med det aspekt af sig selv, som man nære uvilje imod. Hvis man kan se denne del af sig selv i øjnene, uanset hvor ubehagelig den forekommer ved første blik og komme til at forstå de kræfter, der arbejder i en, kan man blive istand til at forvandle dem.
    DØDEN
    For det første betragter man i drømmesymbolik døden som noget positivt, en ny begyndelse, snarere end som en fysisk død. Det vil være oplagt at hvis du dræber i en drøm så er det noget i dig du ønsker at gøre dig af med. Bliver du selv truet og dræbt vil det snare repræsenterer en død fra noget i dit liv og en genfødsel til en ny tilstand. Det kan også opleves som en indvielse af din bevidsthed.
    DYR
    Dyr symboliserer vores instinktive sider, som vi i større eller mindre grad er blevet adskilt fra i vores opdragelse og tilbage i barndommen. Vores instinktive sider er vigtige, fordi det er dem der giver os "fornemmelser", "sansninger" eller intuitioner om, hvad der for os er ret eller vrang. Når man kan "mærke" at noget er godt eller skidt. Problemet er at når disse instinktive sider er blevet blokeret eller fortrængt tvinges vi til at bruge hovedet - og det vil næsten altid medføre en eller anden form for tvivlstilstand. Den dyriske vitalitet i drømmeren: enten kroppen med dens instinktive seksuelle krav eller undermenneskelige impulser i det ubevidste. Hvis du har børn, kan dyret i drømme repræsentere dem, eller i det hele taget enhver, der står dig nær, eller som du blot ønsker at have et nært forhold til. Hvis din drøm handlede om dit kæledyr, må du finde ud af på hvilken måde dine følelser i drømmen ikke kun har med dit kæledyr at gøre, men også med mennesker i din nærhed.
    KLIPPE
    Klippen er måske din underbevidstheds der vil fortælle dig om fornemmelse af sikkerhed, og derfor er du nødt til at stille dig selv det spørgsmål. Hvis du drømte at du betragtede udsigten fra en klippe, f.eks. så sol op -eller nedgangen, kan drømmen henvise til dine dagdrømmerier, og din romantiske side nok skal plejes lidt. Prøv om du kan finde andre symboler i drømmen, til at gøre tolkningen fyldest.
    HEST
    Hesten symboliserer kraft, styrke og energi og er forbundet med seksualitet. Den vilde hest, især hingsten er en seksuelt ønskeopfyldende drømmesymbol, så du bør lægge mærke til om du har det godt med dit seksualliv for tiden. Måske er der noget du savner? Hvis hesten er dit yndlingsdyr i virkeligheden, og du måske har en hest, kan drømmen selvfølgelig være en dagsrest, men hvis dette ikke er tilfældet vil drømmen tit indikere en stærk vilje, styrken i dig selv til at komme videre, og samtidig virilitet/seksualkraft.
    Drømme om "Prinsen på den hvide hest" er en myte, et eventyr - og ligesom andre eventyr symboliserer et udtryk for en trist og grå hverdag i dit vågne liv, gør drømme om prinsen det også. Drømmen kan derfor opfordre dig til at gøre nogle ting der er sjove, og som får dig ud af starthullerne, og i gang med enten et projekt eller et kærlighedsforhold, der trænger til næring. Se efter andre symboler i drømmen, hvordan optrådte hesten, hvilken farve havde den, talte den, og hvis den gjorde, hvad sagde den da. Dine følelser da du vågnede, er samtidig værd at lægge mærke til i tolkningen af drømmen.
    Drømte du om at ride på en hest, er det vigtigt at du lægger mærke til hvordan du red. Sad du rank på hesten, eller var den ved at løbe løbsk og du ved at falde af? Det kan være en seksuel hentydning. Hvis du bevidst red væk fra noget, er det naturligvis vigtigt at du er opmærksom på hvad det var du red væk fra - og hvad det er du rider hen imod.

Kommentér på:
Drømme/mareridt som bliver til virkelighed :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce