{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Hvad kræves af hest & rytter til en jagt? {{forumTopicSubject}}

Jeg ser tit videoer fra jagt ridning & synes det ser super hyggeligt ud & ser ud til hestene nyder det.

Jeg har en hest der elsker en tur i terræn & synes jo det er fedt at man kan spring samtidig med at man er i terræn smiley

Men ved ikke hvad sådan noget jagt kræver af en hest & rytter?

Min hest er ikke nogen super springer & tit for ivrig, men hun vil gerne springe har aldrig oplevet hende stoppe, eller jo men kun når det bliver for højt til hende smiley

Men ja fortæl lidt om jeres erfaringer & vis gerne videoer/ billeder smiley

Er der overhovedet jagter & ride heroppe i nordjylland?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kræves af hest & rytter til en jagt?
  • #1   4. maj 2012 hesten skal være i meget god kondi!for til nogle jagter går det op og ned af bakke, og så skal man også igennem vand, og det er meget hårdt for hesten! men god kondi, og hvis hesten er styrebar, og kan holde sit felt i løbet så skal det nok gå! du kan jo altid tage til en babyjagt, eller ride med i det bagerste felt, hvor de ikke springer(-; men det bestemmer du selv!

når du skal afsted, så tag en ven/veninde med som har en hest som din hest er gode venner med og har erfaring med jagt, så ta hende med, for så føler din hest sig mere tryg ved det:-D

-BB

• #2   4. maj 2012 og ja der er nogle jagter der oppe!:-)

• #3   4. maj 2012 Man skal kunne holde hesten i et felt med mange ryttere. Være i god kondi og have overblik.

På nogle jagter kan man ride udenom eller springe babyspring.

• #4   6. maj 2012 så god kondi skal hesten altså heller ikke have i får det til at lyde somom den skal ha kondi som en trav hest der går løb.

men ja den skal ha en god grund kondition.. på videoerne man ser rundt omkring der ser man kun springene men ind imellem forhindringerne bliver der skrittet så hestene får pusten igen.

ville mene at en hest man rider konsentreret dressur på 2 gange i ugen + spring undervisning og så en god tur i skovenmin(min 1 time) 1 gang i ugen ville kunne klare en let til middel jagt

• #5   6. maj 2012 jeg vil mene min hest har en super kondi når vi har taget et rideruten i skove der varer et par timer & de andre heste er færdige er min klar på en tur mere smiley

Hun bliver aldrig træt, jeg har ihvertfald aldrig kunne køre hende træt smiley

Men hun er svær at holde når man kommer op i tempo da hun vil være forrest, så hun duer nok ikke helt til det jagt da hun render meget side læns hvis ikk hun bare får lov at komme frem & forrest ;(

Men tusind tak for alle jeres brug bare svar smiley

• #6   7. maj 2012 Ja, netop. Grundkondi. Det var lige det jeg mente.

• #7   11. maj 2012 Charlotte
    Hvis din hest løber for at komme forrest, er det bedste sted i feltet bagerst, næsten alle heste acceptere deres plads, når de ikke længere kan se muligheden for at kunne komme helt op.
    Nogle løber også fordi de ikke bryder sig om presset bagfra, selv erfarne jagtheste kan begynde at løbe, hvis de føler for stort et pres bagfra.

• #8   21. jul 2012 Det skal være sjovt for både hest og rytter. Farstrup og sindal holder jagt heroppe i det nordjyske. Der kan du sikkert finde nogen der vil fortælle dig mere om hvor og hvornår der er jagter heroppe og sværhedsgraden. Jeg har haft min 2. pony med til begynderjagt i Farstrup. Der er plads til alle og de fleste spring kan man komme udenom. små spring på 60 cm og store spring på 90-100cm. Man bliver sat sammen to og to og skal helst følges ad som man er sat sammen. Det er en jagt der er værd at prøve, hvis du ikke har prøvet det før.

Kommentér på:
Hvad kræves af hest & rytter til en jagt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce