{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Hestebilleder. {{forumTopicSubject}}

Hej Foto-Freaks!
I går var jeg med min søster til ridning, og fik taget nogle billeder. Det er første gang jeg sådan rigtigt har fotograferet heste, så kom meget gerne med noget kritik! smiley

http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=367772&showtype=0

Ps. Mit kamera er et Canon EOS 1100D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestebilleder.
  • #1   3. maj 2012 Jeg synes at nogle af billederne er blevet lidt sløret. Har I nogle tips til hvilke indstillinger og evt. objekter man kan bruge? smiley

• #2   3. maj 2012 Fine billeder i det flotte solskinsvejr.

For at hestene ikke skal få slørede ben, skal lukkertiden være hurtigere end 1/500 sek.
    Auto og P laver som regel for langsomme lukkertider, da de vægter højere blændetal vigtigere end hurtige lukkertider.

Du kan opnå den rigtige lukkertid på flere måder:

1:
    Sæt programhjulet på lukkerprioriteret program (Tv)
    Sæt lukkertiden på 1/500 sek ved at dreje på tandhjulet (Brug evt 1/1000 sek i høj sol).
    Sæt ISO efter hvad blænden ender på. Start feks med 100-200 og sæt den op, hvis blændetallet i søgeren begynder at blinke.

2:
    Sæt programhjulet på blændeprioriteret program (Av)
    Sæt blænden på laveste blændetal, ved at dreje på tandhjulet - brug evt f/5,6 hvis du ikke vil have at den varierer når du zoomer ind/ud på objektiv med variabelt blændetal.
    Sæt ISO efter hvad lukkertiderne ender på: Skru op for ISO, hvis lukkertiden bliver langsommere end 1/500 sek og skru ned for ISO, hvis lukkertiden bliver hurtigere end 1/1000 sek.

3:
    Du kan også bruge manuelt program, hvor du så skal holde øje med lysmåleren hele tiden og justere blænde/lukkertid/ISO efter hvordan lyset falder og hvor meget lys, der er.

Sæt programhjulet på Manuelt program (M)
    Sæt blænden på lavest blændetal (her vil f/5,6 være en god ide, hvis du zoomer ind/ud) Blænden indstilles ved at holde Av knappen inde mens du drejer på tandhjulet (Der står også +/- på denne knap)
    Sæt lukkertiden på feks 1/500 sek og juster den efter hvad lysmåleren ender på (prikken under "linealen" inde i søgeren skal stå ud for 0) Lukkertiden indstilles ved at dreje på tandhjulet.
    Sæt ISO efter forholdene feks
    Solskin: 100-200
    Overskyet: 400
    Gråvejr: 400-800
    Ridehus: 1600-3200 Evt højere

(",)

• #3   4. maj 2012 Mange tusinde tak! Det er en stor hjælp. smiley

Kommentér på:
Hestebilleder.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce