Fede foder? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Da jeg købte min hoppe Goldvin var hun meget tynd og muskel fattig, hun har så været igennem lidt af det hele med sygeperioder o.s.v.
Men hun har fået en masse muskler og kommet lidt op i vægt takket være build up mix (elsker det foder!) men er desværre nået til det punkt at hun kører fint på det foder hun får nu + build up mixen, men bliver kun på vægten og tager ikke på
Hun står desværre også syg lige i øjeblikket og dyrlægen er enig med mig i at hun godt kunne tage ca. 50 kg fedt på samtidig med at hun har alle hendes muskler (så ca. 100 kg)
Har overvejet at give hende byg når hun er i midten af genoptræningen, men har i noget erfaring med dette? eller vil i anbefale andet foder?
På forhånd tak for jeres tid
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Jeg har dog tilføjet valset byg til menuen, da byg og hvede feder. Jeg har brugt valset byg, da jeg har en ældre hest. Jeg mener at man også kan bruge poppet byg. Men som sagt er der meget stivelse i, men dette tager jeg ikke så tungt.
Min hoppe skal have 1 kg lucerne om dagen, for at holde vægten, men jeg har erstattet det med 150g soyaskrå om dagen. Så hun kun får et halvt kilo i stedet for. Hun gider ikke spise så meget lucerne.
Soyaskrå er godt til at bygge muskler op med. Det er råprotein.
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
jan 2009
Følger: 48 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 30 Svar: 146
Hun kan desværre ikke lide lucerne af en eller anden grund, har prøvet meget forskelligt men hun vil ikke spise det
Hun skal ikke have majs og olie da hun får for meget energi
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
Meget godt og fedende produkt (og ret dyrt)...
jul 2009
Jeg har så på en måde tvunget min hest til at spise det, men jeg har aldrig på noget tidspunkt fjernet noget af det andet i hendes foder for at tvinge hende til at spise det.
Har du overvejet sort havre eller byg?
Du kan også bruge Kompeet, det siger godt nok at det er et muskelopbyggende middel, men det hjælper også en del på vægten.
Det virker og jeg har set hvilket fantastisk resultat der kommer ud af det
Det er lidt dyrt, men det holder i lang tid
Desuden kan hesten ikke smage eller lugte det, har selv smagt på det..
jan 2009
Som jeg har skrevet øverst overvejer jeg byg, men vil gerne høre folks mening og evt. et alternertiv..
Muskelopbyggende foder gør ikke spor hvis det også bare får hesten til at tage på
jul 2009
Jeg kan kun sige gode ting om byg. Det hjalp min hoppe. Spørgsmålet er bare om din hyp vil spise det
jan 2009
Jeg må jo bare se om hun gider spise det
Men har hørt der er meget stivelse og det er jo ikke særlig godt for hendes mave?
jul 2009
Jeg mener at have læst at en moderat mængde til en aktiv hest, i fysisk god form og som ellers er sund og rask, skal have ca. 1-2kg korn pr døgn.
Men jeg nu heller ikke selv sikker på dette Jeg har givet min hoppe op til 2kg valset byg pr døgn, min fik dog også mash 2-3 gange om ugen (for at sikre god tarmflora)
Fede foder?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside