{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.229 visninger | Oprettet:

Fede foder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley
Da jeg købte min hoppe Goldvin var hun meget tynd og muskel fattig, hun har så været igennem lidt af det hele med sygeperioder o.s.v.
Men hun har fået en masse muskler og kommet lidt op i vægt takket være build up mix (elsker det foder!) men er desværre nået til det punkt at hun kører fint på det foder hun får nu + build up mixen, men bliver kun på vægten og tager ikke på smiley
Hun står desværre også syg lige i øjeblikket og dyrlægen er enig med mig i at hun godt kunne tage ca. 50 kg fedt på samtidig med at hun har alle hendes muskler (så ca. 100 kg)
Har overvejet at give hende byg når hun er i midten af genoptræningen, men har i noget erfaring med dette? eller vil i anbefale andet foder? smiley
På forhånd tak for jeres tid smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fede foder?
  • #3   26. apr 2012 Jeg vil også anbefale Dangrønts Green power gold lucerne, det har hjulpet på min hoppe.

Jeg har dog tilføjet valset byg til menuen, da byg og hvede feder. Jeg har brugt valset byg, da jeg har en ældre hest. Jeg mener at man også kan bruge poppet byg. Men som sagt er der meget stivelse i, men dette tager jeg ikke så tungt.

Min hoppe skal have 1 kg lucerne om dagen, for at holde vægten, men jeg har erstattet det med 150g soyaskrå om dagen. Så hun kun får et halvt kilo i stedet for. Hun gider ikke spise så meget lucerne.

Soyaskrå er godt til at bygge muskler op med. Det er råprotein.

• #4   26. apr 2012 Jeg har rigtig gode erfaringer med det gamle TM's Musli Champ - nu Equsana Champ: http://equsana.dk/produkter/champ

• #5   26. apr 2012 jeg har en pony der os er tynd han får majs og olie og det tager han fint på af og dyrlægen synes at det er en god måde

• #6   26. apr 2012 ud over det får han fiber piller, lucerne og lidt lucerne og 10-15 kg wrap

• #7   26. apr 2012 Min hoppe skal have foderet ved siden af da hun får gårdens foder..
    Hun kan desværre ikke lide lucerne af en eller anden grund, har prøvet meget forskelligt men hun vil ikke spise det smiley
    Hun skal ikke have majs og olie da hun får for meget energi smiley

• #8   26. apr 2012 Dette kan måske også være en mulighed: http://brogaarden.eu/Alle-varer.137.aspx?recordid137=36940

Meget godt og fedende produkt (og ret dyrt)...

• #9   27. apr 2012 Min hoppe har før i tiden ikke kunne lide at spise lucerne og spiste sjældent op, men nu spiser hun det med stor lyst.

Jeg har så på en måde tvunget min hest til at spise det, men jeg har aldrig på noget tidspunkt fjernet noget af det andet i hendes foder for at tvinge hende til at spise det.

Har du overvejet sort havre eller byg?

Du kan også bruge Kompeet, det siger godt nok at det er et muskelopbyggende middel, men det hjælper også en del på vægten.
    Det virker og jeg har set hvilket fantastisk resultat der kommer ud af det smiley

Det er lidt dyrt, men det holder i lang tid smiley

Desuden kan hesten ikke smage eller lugte det, har selv smagt på det.. smiley

• #10   27. apr 2012 Nicoline:
    Som jeg har skrevet øverst overvejer jeg byg, men vil gerne høre folks mening og evt. et alternertiv..
    Muskelopbyggende foder gør ikke spor hvis det også bare får hesten til at tage på smiley

• #11   28. apr 2012 Kompeet giver også fedt, det er sjovt nok opbygget af fedt smiley du kan prøve at kontakte firmaet og få en snak med dem, så ved du hvor du står med det produkt.

Jeg kan kun sige gode ting om byg. Det hjalp min hoppe. Spørgsmålet er bare om din hyp vil spise det smiley

• #12   28. apr 2012 Nicoline:
    Jeg må jo bare se om hun gider spise det smiley
    Men har hørt der er meget stivelse og det er jo ikke særlig godt for hendes mave? smiley

• #13   30. apr 2012 For meget stivelse er ikke godt for maven, derfor fodre man som regel med korn i moderat mængde smiley

Jeg mener at have læst at en moderat mængde til en aktiv hest, i fysisk god form og som ellers er sund og rask, skal have ca. 1-2kg korn pr døgn.

Men jeg nu heller ikke selv sikker på dette smiley Jeg har givet min hoppe op til 2kg valset byg pr døgn, min fik dog også mash 2-3 gange om ugen (for at sikre god tarmflora) smiley

Kommentér på:
Fede foder?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce