{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Kæmpe succes! {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt høj af det der er sket i dag at jeg er nød til at dele det med jer!

Jeg har ikke kunne ride Argo i laang tid da jeg har været kommet til skade med knæet, men jeg har egentlig heller ikke rigtig savnet ridningen som sådan da det har gået knapt så godt...
Argo går meget og svajer ryggen når man red ham, hans hoved var over det hele, især på højre volte var han dårrlig og skød skulder og så løber han meget og han har rygsving så det er svært at sidde på ham.

I dag var det første gang jeg satte mig op på ham efter lidt over to måneder.
Jeg starter med højre og volte og lavede mange volter for at få ham bøjet stille og så lige pludselig slog det bare klik og så rundede han og tog hovedet ned og søgte frem. Jeg tænkte bare wtf?! For det var absolut ikke normalt.
Da vi så skulle trave gik det også godt med at runde, dog gik det lidt stærkt og han tog sommetider hovedet højt op, dog senere prøvede jeg for første gang nogensinde at lave nedsidning på min hest og holde ham nede i en rolig og langsommere trav. Det skete virkelig!
Han gik bare så godt! og jeg var bare så glad bagefter og er det stadig! :'D

Jeg er virkelig ikke længere nervøs for hans ryg! Han skal nok få bygget muskler der og gå godt! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæmpe succes!
  • #1   22. apr 2012 Ej! Tillykke, tillykke :-D.

• #2   22. apr 2012 Det lyder bare skønt! smiley pøj pøj med det og god fornøjelse! smiley

• #3   22. apr 2012 Tak!
    Ja det er det virkelig! smiley

• #4   22. apr 2012 Lyder fedt, men det hører ikke til i denne gruppe. smiley

• #5   22. apr 2012 Tak, det gør det da?
    Det er noget jeg har arbejdet på fra jorden og ryggen, altså med at få ham til at gå nede. smiley

• #6   22. apr 2012 Du har ikke nævnt noget jordarbejder, kun ridning - så nej, det hører ikke til her. smiley

• #7   22. apr 2012 Jeg har jo skrevet det herinde, så havde jeg sådan set gået ud fra at folk godt kunne forstå at det er noget vi har arbejdet mere med. Jeg har også førhen oprettet et forum omkring hjælp til det osv.
    Det er jo noget jeg har arbejdet i måneder på, at få min hest til at gå med korrekt holdning, fra jorden og senere fra ryg.
    Bare uden succes for nu.

Folk vil jo ikke læse et langt indlæg om hvad jeg præcist går og laver med min hest, så jeg havde jo derfor gjort det kort for man orkede at læse det og kunne dele min succes. smiley

• #8   22. apr 2012 Nej, det kan man ikke bare gå ud fra. smiley
    Der er desværre mange der skriver som dig, men hvor det ikke har en dyt med det at gøre.

For at det er lovligt herinde, skal man altså nævne at den succes man har oplevet, kom igennem arbejde fra jorden.

Hvordan i alverden skulle vi kunne vide, at din succes skyldes jordarbejde? Det er ikke nævnt med et ord, derfor kan vi ikke vide det - vi er jo ikke tankelæsere. smiley Selvom du har oprettet emner før, er det ikke ensbetydende med at alle husker det. Vi sidder jo ikke og skriver ned hvem der har gjort hvad, for at kunne huske det til senere - og vi sidder heller ikke og bladrer gennem tidligere emner, for at se om hun nu har skrevet om det før.

Derfor skal man forklare at det kommer via jordarbejde. Du behøver ikke skrive en lang stil om hvad I går og laver, det er der ingen der siger? Men du kunne fx sige at alt dette skyldes al det arbejde du har lagt i ham fra jorden af. Så ville alle vide at det hører til her, og at du har arbejdet fra jorden. voila - intet problem. Du må huske, at vi ikke er tankelæsere, så du er nød til at nævne det. smiley Det virker måske dumt, men der er faktisk en del, der poster emner om ridning, der ikke har en disse med jordarbejde at gøre. smiley

• #9   22. apr 2012 Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg synes også selv det er lidt irriterende at folk opretter nogle forumer, som ikke tilhører denne gruppe.
    Det er jo sådan set det der har ødelagt at man skal nævne at man har arbejdet fra jorden med sin hest hver gang når man udmærket godt ved at denne gruppe er en gruppe, som omhandler jordtræning.

Det er selvfølgelig. en fejltagelse fra min side at jeg ikke har nævnt det er jordarbejde, men jeg havde ikke lige tænkt videre over det da jeg skrev det, da det jo er "groundwork" gruppen. smiley

Jeg synes nu det er ærgeligt at det endte sådan her, men jeg kan godt se, som du siger, at i kan jo ikke vide om det ER arbejde fra jorden.
    Ellers måtte man jo bare spørge ind og hvis så det ikke var igennem jordarbejde man havde arbejdet, så kan man jo så sige det ikke tilhører gruppen.
    Men jo, jeg giver dig ret. smiley

• #12   22. apr 2012 Luna & Bettemus <3: Det har jeg til gengæld ikke hørt noget om. Men tak for at du siger det og jeg skal nok huske det til en anden gang smiley

• #14   22. apr 2012 Jeg undskylder så smiley

• #15   22. apr 2012 Abso - Det er sådanset det samme jeg lige har skrevet til dig, men okay. smiley Og ja, det er rigtig træls at folk gør sådan, men der er faktisk en regel der siger, at man skal nævne at det kommer gennem jordarbejde. smiley

• #16   22. apr 2012 Luna: Men hvis hun har fået hjælp herfra, og hun har aflagt rapport engang i mellem, ville jeg mene at det ville være smartest at skrive om sin succes her - godt nok skulle der selvfølgelig stå lidt om forløbet med jordtræning.

• #17   22. apr 2012 Bianca - Det er nemlig dét, at hun skal nævne i indlægget, at det kommer fra jordtræning. Folk kan jo ikke huske hvad hun har skrevet før - eller jeg kan ihvertfald ikke. smiley

Hun må gerne skrive om ridning, så længe hun påpeger, at ridningen er et resultat af jordarbejde. - hvis det ikke er det, hører det ikke til her. smiley Der skal være en direkte forbindelse til jordarbejde.

• #19   22. apr 2012 CTS: Du nævnede ikke den anden gruppe der?! Det er også lige meget. smiley Men altså eg har aldrig hørt om den gruppe før nu, og hvis jeg havde kendt den før havde jeg så nok også gjort det i den istedet.

Generelt synes jeg det er ærgeligt at herinde på hestegalleri er der mange der er efter hinanden istedet for at støtte, hjælpe, ønske tillykke, altså alt efter hvad det nu er.
    Det her er dog kun noget i godt nok informerer mig om og det er jeg selvfølgelig også glad for at i siger.
    Men det er bare ikke altid at alle opfatter tingene ens og det er der kan skabe problemer, hvis i altså forstår hvad jeg mener? smiley

• #20   22. apr 2012 Enig, CTS smiley

• #22   22. apr 2012 Abso - Der findes 100 af den slags grupper. :-), så at det lige er den, er vel ligemeget. smiley

Jeg forstår det godt, men hvis folk læser reglerne og holder sig til dem, så opstår den slags problemer ikke smiley

• #23   22. apr 2012 At der er andre grupper, hvor det fra ryggen stammer fra jorden vidste jeg dog ikke smiley

Jo, men nogle gange bliver tingene bare hårdere når man f.eks prøver at forklare det til folk, altså at det ikke tilhører den gruppe, uden man egentlig mener det. smiley

• #24   22. apr 2012 Det er så dejligt for dig Absomus! Kunne virkelig se hvor glad du var i dag :'D

Altid skønt når man opnår succes med sin hest, og vil dele sin glæde med andre - bare trist at blive hakket ned på for ikke at have skrevet helt så detaljeret som nogen ønsker det.
    Tror ikke folk helt er klar over, hvor meget det egentlig kan såre en og ødelægge ens humør.

Fair nok at man går op i reglerne, men jeg har virkelig svært ved at forstå hvordan man kan få så ondt i røven over det, og starte en længere diskussion omkring dette.
    Abso har undskyldt, og er indforstået med at hun skal huske at nævne jordarbejdet næste gang, længere er den ikke. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at man virkelig må have lidt indhold i sit liv hvis man har sådan et stort behov for at lege politi på en heste-hjemmeside.. og ikke bare skal skrive én bemærkning, men 6 stk til en 16-årig pige der bare er glad for at hendes arbejde med sin hest endelig har givet pote - et arbejde hun har fået meget hjælp til herinde fra, og det var måske lidt det der var pointen i at poste emnet her; så de, der har fulgt hende og Argo, og har hjulpet hende, kan høre den gode nyhed smiley

• #25   22. apr 2012 Og at kalde det et problem er måske lidt af en overdrivelse.. Nærmere en misforståelse - og hvis ens dag bliver ødelagt af en lille misforståelse af denne, får man svært ved at klare sig i den virkelige verden smiley

• #26   22. apr 2012 Tusind tak Tanja! Ja du ved jo en del hvad det er vi har kæmpet med smiley
    - Du kender jo til det med de kampe sååå! :'D

• #27   22. apr 2012 Nej, men der findes mange grupper om ridning, hvor du ville kunne poste dette indlæg også. smiley

Tanja - Tror heller ikke der er nogen der prøver at skabe en diskussion her. smiley
    Jeg skriver også at jeg synes det er fedt for hende, men hun skal jo stadig følge reglerne. De er der af en grund. Selvfølgelig kan det da smutte engang imellem, netop også derfor jeg skriver det - så smutter det ikke igen. smiley
    Så nej, jeg forsøger skam ikke at skabe en diskussion, men det er nu engang en regel her, at indlæg skal handle om jordarbejde. Er det er desuden også en regel, at man skal påminde folk om det, når de bryder reglerne. Så nej, jeg har skam slet ikke ondt i røven, og forstår ærligtalt ikke hvorfor du tror det. Omvendt kan man undre sig over hvorfor DU har ondt i røven over noget, der allerede er afsluttet. smiley

Det er fint hun skriver det, men hun skal bare stadig følge reglerne, og nævne at det altså kommer fra jordarbejde. Uanset hvor indlysende det er, så er det en regel, om man vil det eller ej.

• #28   22. apr 2012 Men jeg syntes jo det var relavant herinde da jeg havde fået tidligere tips og ideer til hvad jeg kunne gøre og det er nu lykkedes mig.
    Jeg har jo brugt mine to måneder på at træne ham fra jorden kun smiley

• #29   22. apr 2012 Ja, jeg synes også det er relevant, helt bestemt. smiley
    Du skulle bare have nævnt forarbejdet fra jorden.

Tja, der er vidst ingen grund til at fortsætte, der er jo ingen tvivl om det her længere. smiley

• #30   22. apr 2012 Desuden handler saddle work gruppen ikke om, at det fra ryggen stammer fra jorden. Den handler bare om ridning generelt. smiley

• #31   22. apr 2012 Nej smiley

• #32   23. apr 2012 Enig med cts. Altså jeg må nok indrømme at jeg ikke alle indlæg i denne gruppe, derfor ville det for mig være uhyggelig svært at gætte sig frem til hvorfor. Men pyt nu med det.

Kommentér på:
Kæmpe succes!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce