{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Bid: længde, tykkelse - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har rigtig meget brug for noget hjælp.

Først giver jeg lige nogle fakta:
Min hoppe er spinkel, DV, 166 i stang, og med et lille hoved (stor COB lile FULL)
Det bid jeg har nu er tyndt, 14/16 mm. 14,5 cm, tredelt

Det bid jeg har, sidder tit skævt ud til venstre side, og har derofr gnavet hende, og er også for tyndt smiley SÅ, jeg skal have et nyt bid.

Kigger på Sprenger biddene, men men men.. Er lidt på herrens mark.
Er i tvivl om hvilken tykkelse; vil gerne have et tykt, så tænkte 18 mm 14 cm - men er det for tykt til en "lille" hoppe, altså kan hun have det i munden, når alt kommer til alt?

Ellers sidder jeg og tænker 16 mm - 13,5 eller 14,5.
Men er det stadig et tyndt bid?

Og er der nogen af jer, med DV eller stor hest, som rider med et bid kun på 13.5 cm, da jeg synes det lyder som meget kort i hvertfald i forhold til mit 14.5 som nu også er lige til den store side smiley

Kom gerne med nogle af jeres erfaringer, eller måske hvad størrelse i rider med og hvorfor smiley
Håber at høre fra jer, med nogle gode råd!

-Stine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid: længde, tykkelse - HJÆLP!
  • #1   1. feb 2013 Har selv lige for nylig købt et sprenger bid og det kan stærkt anbefalelse! Men det kommer meget an på om du har tænkt dig et muffebid eller alm bid? Da muffebidende hverken kan sætte sig skævt eller skave så nemt lyder det som en god ide, men de er jo meget bløde så kommer også an på hvad du skal bruge i din ridning smiley Det vigtigste er dog at du ikke køber et for tykt når den er vant til et tyndt. Mange heste kan ikke have et 18mm bid i munden, specielt spinkle, det er simpelthen for stort til at det lægge ordenligt i munden.

Kommentér på:
Bid: længde, tykkelse - HJÆLP!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce